Foto van een Kramer U800 Allrad, kon het niet laten om vandaag nog een keer met de Kramer te rijden.

Vandaag ging ik bij het achteruit rijden ook opschakelen 😅

Binnenkort weer verder knallen en het plaatwerk passen en aan de cabine de laatste hand leggen.

Kramer U800

203 foto's van @Kramer U800

Foto van een Kramer U800 Allrad, kon het niet laten om vandaag nog een keer met de Kramer te rijden.

Vandaag ging ik bij het achteruit rijden ook opschakelen 😅

Binnenkort weer verder knallen en het plaatwerk passen en aan de cabine de laatste hand leggen.

Reacties

+1
schluterman
Mooi hoor
+1
a3vandiejen
Begrijp dat je er nog even mee wilde rijden, heel mooi.
+1
Albert Peters
Prachtig
Rick V
Gesynchroniseerd zeker? Dat je dat opschakelen noemt? Zag een lucht tank duur dat lang voordat tie op druk is? Waarvoor is die lucht druk nodig? Denk niet voor koppelings bekrachtiger en remmen?😉
Rick V
@Rick V on gesynchroniseerd bedoel ik
+1
Kramer U800
@Rick V De versnellingsbak is gesynchroniseerd op alle versnellingen, best een luxe voor die tijd. Je hebt 8 versnellingen in dubbel H partoon die je ook voor achteruit kan gebruiken. Vooruit - achteruit doe je met een apparte handel. Hierdoor is het mogelijk 10% minder hard achteruit te rijden als vooruit, je kan dus gewoon opschakelen achteruit 😅😅

De compressor doet wel druk produceren maar tot en met 2 bar een dan houd het op. Hier doet die een kwartier over (veel te lang). De compressor klonk mooi en heb ik dus alleen gereinigd en gemonteerd. Het kan zijn dat er vuil tussen de terug slag klepjes zit of dat er een zuigerveertjes niet meer zo best is. Dus het cilinderkopje moet er nog even af.

De luchtdruk is voor de aanhangwagen(s) die er er achter zouden kunnen. Je mag 60 ton trekken en dat moet je ook weer af kunnen remmen. Het voertuig zelf is hydraulisch geremd.
Rick V
@Kramer U800 dank voor je info! Dubbele h bak is net als een fendt 105s? Bwv?
Rick V
@Rick V ik weet niet of het past maar kun je misschien geen 912 compressor monteren? Uit een mobile kraan ofzo?

Want er zit dan op jouw truck trekker

hoe wil je dat ik het noem?

Een geel en een rood handje? Net als een vracht wagen?
Kramer U800
@Rick V Zou kunnen maar eerst maar eens kijken wat er aan de hand is met deze compressor. Ik heb hem opzich niet nodig maar hij moet het wel doen uiteraard. Zit gewoon een enkelwerkende luchtkoppeling op. Dus één aansluiting.
Kramer U800
@Rick V Geen dank 😁
Weet niet hoe het bij een 105s zit maar je hebt zeg maar 4 versnellingen in een lage groep van 1,6 tot 10,4 km/h, druk de pook naar rechts door een zwaar punt dan heb je 4 hoge versnellingen voor op de weg, 10,5 tot ~65 km/h.
schluterman
@Kramer U800 eigen versnellingsbak van Kramer? Bij onze schlüters kun je ook opschakelen terug uit dan rij je bijna net zo hard als vooruit in de veldgroep. Het gekke ervan is dat bij schlüter zf bak alle 6 de versnellingen kunt gebruiken en bij deutz inter maar tot de 5de versnelling
+2
SJB533
+1
Kramer U800
@schluterman Klopt wat @SJB533 zegt. Eén van het type 50'er, net als de assen.
InsaneNL
@schluterman is gewoon een blokkeer blokje op de schakelstangen, Gewoon een gevaletje ZF levert wat de klant wil. Er zit stiekem veel verschil in de schakeldeksels en stangen tussen de merken.
Kramer U800
@schluterman Haha dat is wel wijs. Die Duitsers zijn heel goed in hetzelfde maken op een andere manier. Allemaal kleine veranderingen toepassen. Misschien wou Schlüter het zo wel.
+1
roscho
@schluterman Is niet helemaal waar. Wij hadden er 3, van 2 was de 6e versnelling achteruit geblokkeerd, de andere liep achteruit net zo snel als L vooruit en dat was toch wel 25 km/h. Geen gekke stuurbewegingen maken dus. Ik heb het idee dat sommigen de blokkering eraf halen.
Rick V
@Kramer U800 ik heb dan een 4006 zoals je denk ik weet met een aparte hoog laag handel en de 4 vooruit en een r

De 105s heeft op een pook hoog laag ben

123 ofzo is laag en een laag achteruit

456 is hoog en een achteruit + een snel gang

Zeer onpraktisch om op te schakelen is mij niet gelukt!

Ik zal effe een foto zoeken
+1
Rick V
@Rick V

(klik om te vergroten)

S dacht ik niet gesynchroniseerd alleen in stilstand in te schakelen en lastig vinden in patroon

Hoog naar laag of ander som ook niet gesynchroniseerd

Eigenlijk waardeloos als je het mij vraagt maar het is wel een fendt! Dus ik zeg verder niets meer anders worden er een paar leden gek denk ik😉
Kramer U800
@Rick V Haha een wat appart schema
+1
Kramer U800
@Rick V Ja het is maar wat je gewend bent hè.

Bij de Kramer zit alles net ondersteboven eigenlijk.

V 2 4 6 8
| |------|==|------|
R 1 3 5 7

Lukt niet helemaal met typen
Rick V
@Kramer U800 ziet er wel makkelijker uit

Naast elkaar ipv boven elkaar en dan een aparte hoog laag

Ik heb ooit een 744 gehad helaas met iemand geroken voor een wrak de 105s helaas achteraf

Maar die inter vond ik eigenlijk wel het lekkerst schakelen en rijden schakel pook gewoon naast het stuur en groepen links naast de stoel

En lekker de ruimte. Die 4006 is erg krap! Of ik groot😄
Kramer U800
@Rick V Achja daar leer je van, soms moet je een gok wagen in het leven. Schakelpook naast het stuur is wel fijn, dit heeft Zetor ook altijd al gehad. Een D4006 is inderdaad wat kleiner, maar niet minder leuk 😁 Vanwaar je liefde voor Deutz maar ook Inter? Die 2 merken liggen ver uit elkaar met van alles.
Rick V
@Kramer U800 inter is toch wel het merk! Deutz ook zeker! Maar als ja daar mee het gas open trek dan heb je toch een wereld van verschil

Verder vind ik sleutelen aan Duitse trekkers wel makkelijker ivm metrische bouten en zo

Bosch pomp startmotor enz. Dit hebben de duitse inters enzo ook. Frans dacht ik ook

Info op mij pf klopt niet meer trouwens

Ooit wil ik wel een 1056xl 40kmh bak maar ja. Die zijn erg prijzig!
Kramer U800
@Rick V Oké, ik vind Deutz "je van het" als je het vergelijkt met andere motoren en tractoren. De kwaliteit, de eenvoud, de betrouwbaarheid, alles klopt eraan. Mijn buurman en wat vrienden van hem hebben Fendt tractoren (jaren '50, '60) maar als ziet hoe dat in elkaar gebakken is door Fendt zelf... De versnellingspook loopt met 1000 bochten om allemaal leidingen heen die ook allemaal knikken hebben. En die MWM motoren roken letterlijk altijd... Maar ieder zo zijn ding hè.
+1
Rick V
@Kramer U800 daarin geef ik je zeker gelijk! Maar ik vind een inter net wat anders als een deutz. Maar ik ben natuurlijk niet voor niets bezig met weer een 4006!

En lucht gekoeld vind ik veel eenvoudiger

Alleen hydraulisch is de deutz niet alles. Tenminste mijn 4006 en de bak heeft schijnbaar ook zijn kwalen

Maar ieder merk en type heeft zo zijn puntjes!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer U800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!