Foto van een baas Frontlader kat 2 met bijpassend frame voor een R425. Redelijk zeldzaam.  Ligt nu in de opslag in afwachting van : richten, vervangen, revisie, complete restauratie dus.

Hanomag R425

Foto van een baas Frontlader kat 2 met bijpassend frame voor een R425. Redelijk zeldzaam. Ligt nu in de opslag in afwachting van : richten, vervangen, revisie, complete restauratie dus.

Reacties

a3vandiejen
Mooi project, succes.
+3
@a3vandiejen ja, dank je. Het zal wel even duren voor hij er in volle glorie Er aan zit. Er zit technisch gezien een complex stappenplan in de restauratie. Het is een klein trekkertje waar dus volgens de fabrikant een voorlader op past, en een Lfe maaibalk. Met Uitheffen via een staaldraad via de 3 punthef. Het is dat ik er 1 doorsnede tekening er van heb. Zodat ik weet dat het past. Als je het zo 1 op 1 opmeet, past het niet, dus moet er het 1 en ander aangepast woorden. En dat gaat gebeuren in het maaiframe. Dat heeft in het onderdelen boekje een apart onderdeel nummer als aangepast frame bij montage van een Frontlader. Maar daar heb ik ( nog ) geen foto van. Dus met welke profielen men deze bouwde is mij nog onbekend. Ik ben van plan om geregeld een foto van de vorderingen te plaatsen. Verwacht geen regelmaat want me tijd is spaarzaam. Maar de zin in Het project en de honger naar informatie is groot.
a3vandiejen
@langeslagdiesel Begrijp je volledig ...maar zeker ook een uitdaging om alles te vinden , uit te dokteren, en uiteindelijk passend te krijgen is al een mooi streven. Je weet in iedergeval dat het mogelijk is , dan kun je vandaaruit verder puzzelen.
Alles op z'n tijd leuk om het in de gaten te houden. Zal hem vast mooi staan.
R Bouwmeesters
Het wordt dan wel een mooi compleet trekkertje! Richten wil zeggen dat er nu iets krom of scheel is?
+1
@R Bouwmeesters ja behoorlijk krom door overbelasting en een te zwakke constructie. Bij de technisch gelijke r19 zaten de hefcilinders voor aan de neus in een frame wat doorliep tot de achteras. Dit was een witteburg Frontlader. Nu staan de bokken waar, En de lader, EN de Hefcilinders op staan feitelijk op een 4 mm dikke plaat die om het koppelingshuis is vastgeschroefd. De stijfheid komt van de balken die naar de achteras gaan. Deze balken liepen vroeger door naar de neus. Dan heb je dus een raam constructie zoals de 3 en 4 cilinders hebben. Die heb dit frame niet. Dus een door ontwikkeling die niet goed uitpakte.
+1
R Bouwmeesters
@langeslagdiesel
Ok, duidelijk. Nog plannen om dit te verbeteren of gewoon niet meer zwaar belasten na restauratie?
Wij hebben een R28 met wittenburg frontlader, ook hiervan waren de chassisbalken gebroken, dus helemaal hufterproof was de oude constructie ook al niet.
+1
@R Bouwmeesters een r28 heeft inderdaad het frame zoals ik het bedoel ja. De Frontlader bij mij hoeft geen tonnen meer te verzetten als hij klaar is. Maar moet wel goed en zuiver functioneren zonder weer krom te gaan. De trekker waar hij af kwam had ook een aangepaste vooras en vering blokkering. De voorlader is gedemonteerd omdat de rij koppeling af was. En niet meer terug geplaatst vanwege de kromheid van het frame. De r16, r19, en de verdere type ‘s met de D14 motor zijn nogal buitenbeentjes qua bouwstijl van de verdere hanomag type’s uit de vroege r types.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hanomag R425 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!