Schitterende foto’s van het sdf archief. Mooie voorbeelden voor de bekende panthers hier😊. Foto is geplaatst door arnold-arentze op 17-10-2020 om 20:46:44, met 44 reacties.

Same Panter

arnold-arentze
Schitterende foto’s van het sdf archief. Mooie voorbeelden voor de bekende panthers hier😊

Reacties

+3
a3vandiejen
Echt gaaf, en dat de 2wd 4 wd straks zo weer in Nederland rijden...
+3
arnold-arentze
@a3vandiejen idd gaan we zeker een mooie fotoshoot van maken. Met @Martinsame
+5
yoohan
Prachtig voorbeeld Arnold.
Panther van Martin duurt ook nog even, ik mocht er vanmiddag even aan sleutelen 😂

(klik om te vergroten)

Wordt eerst alleen maar kaler
+1
a3vandiejen
@yoohan Begin is er weer.
+2
langeslagdiesel
@yoohan mooie versnellingsbak met mini reductie. Mooie bak om mee te pakjes persen of rooien.
+3
yoohan
@langeslagdiesel
Absoluut. Ik heb de 2wd Panther gehad. Nu eigendom van @arnold-arentze
Deze Panther op foto is 4wd versie van @Martinsame
Beide met minireductie en dus 3 poken
+2
wim-same
@yoohan Ik heb nog een Panther gehad uit België, die had geen minireductie. Die had maar twee poken.
+1
a3vandiejen
@wim-same Dus ook dat kon..
+1
arnold-arentze
@wim-same idd heb er meer gezien zonder reductie. Was dat een optie soms?
+1
wim-same
@langeslagdiesel dit zijn inderdaad hele fijne bakken. Je heb altijd wel een goede versnelling, en met de minireductie kan je net nog even een stapje terug.
+3
wim-same
@yoohan Deze Panther van @Martinsame is stukken makkelijker sleutelen dan de Drago van @a3vandiejen of de Buffalo 120 van mij. Bij de Drago en de Buffalo moet je eerst heel veel weg halen om bij de versnellingsbak te kunnen komen.
+2
a3vandiejen
@wim-same Net als de treeplanken op de Buffalo en Drago komt geen eind aan haha.
+1
Kramer U800
@yoohan Hoe ver ga je hem slopen @Martinsame ?? 😂
Martinsame
@Kramer U800 niet meer dan nodig😂
+1
Kramer U800
@Martinsame Oké duidelijk 😅
+2
a3vandiejen
@Martinsame @Kramer U800 Aftakas koppeling na kijken, motorisch en steekassen zijn goed, en natuurlijk plaatwerk.
+3
arnold-arentze

(klik om te vergroten)

Langzaam maar zeker
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Gaat lekker Arnold, mooi...
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Viel het mee na de grondlaag Arnold, dat het er glad en strak uit zit?
+1
arnold-arentze
@a3vandiejen Kap was iets gedeukt paar tikjes gegeven. Klein beetje geplamuurd, ook om de roestpitjes weg te werken zijkanten waren ook gewoon netjes was zo gebeurd vergeleken met de spatborden😂 De isolatie of wat er van over was aan de binnenkant,was het rotste werk😬 Aankomende week is het neusje aan de beurt om strak te maken en in primer te zetten
a3vandiejen
@arnold-arentze Mooi, dat gaat de goede kant op dan.
+1
arnold-arentze
@a3vandiejen Ja gaat lekker nu de tijd er weer voor eventjes gelijk weer even duw geven
+2
yoohan
@arnold-arentze
Netjes hoor Arnold, het wordt vast een prachttrekker.
+2
wim-same
Maar zal zeker een mooie foto worden als jullie twee Panther's naast elkaar staan.
+1
a3vandiejen
@wim-same En dan nog een keer geflankeerd met de Buffalo en Drago er naast natuurlijk.
wim-same
@a3vandiejen En vergeet de gerestaureerde Delfino van @yohan niet. ha ha
arnold-arentze
@wim-same De delfino kan wel ergens opt spatbord van de grote jongens
+1
a3vandiejen
En natuurlijk de Delfino..🙈😁
+1
wim-same
@a3vandiejen De Corsaro kan ook nog, maar de rest moet nog een restauratie beurt.
a3vandiejen
@wim-same Ja precies, officieel 9 toch...
+1
wim-same
@a3vandiejen Ja, in deze serie waren er 9 typen van 32 tot 120 pk. Zeven typen hebben we zo met elkaar al.
+2
arnold-arentze
@wim-same Je kan wel een kalender maken van alle Same”s
+2
wim-same
@arnold-arentze Dat kan, van voor gaande typen heb ik er ook staan hoor. Puledro A 35 DT, nog drie Puledro's, één B en nog twee A's, een voor de sloop en één voor de verkoop. Een Same 240 gerestaureerd, één Samecar gerestaureerd, een Same 480, en een Same 360 DT die we op dit moment aan het restaureren zijn.
+1
arnold-arentze
@wim-same Schitterende verzameling prachtige modellen ook van oudere serie
+1
wim-same
@arnold-arentze en dan nog een Aurora, die nog gerestaureerd moet worden en een Falcon die ook nog gerestaureerd moet worden. Verder heb ik nog een Same Centauro 65 met een Atlas 512, waarvan ik de kraan 43 jaar geleden opgebouwd heb, en er toen ook mee gewerkt heb in ons loonbedrijf. Na inruil heb ik deze trekker nog enkele jaren kunnen traceren, maar daarna niet meer. Een paar jaar geleden terug gevonden in België, en ook weer terug gekocht. De trekker had ik na een paar uur al weer draaiende, de kraan is veel aan gerommeld, en lekt aan alle kanten. dus nog veel werk.
+1
arnold-arentze
@wim-same Gelukkig hoeft het niet allemaal tegelijk klaar😂
+3
wim-same
@arnold-arentze Nee gelukkig niet. Nu eerst de Same 360 DT, en de Panther van Martin.
+2
yoohan
@arnold-arentze
Dan kunnen we met 4 man wel stoppen met werken en fulltime met de Same's aan de gang.
Weet niet of iemand een goede subsidiepot weet voor het restaureren van Same's, dan wil ik er over nadenken 😂
a3vandiejen
@yoohan Dan wil ik wel mee doen hoor...
+1
yoohan
@a3vandiejen
Haha daar twijfelde ik niet aan hoor A3 😀
arnold-arentze
@yoohan Gewoon weer loonwerk gaan doen met z’n allen 🤠🤠
+2
yoohan
@wim-same
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat de Centauro nog liep Wim 😀
Maar een keertje aanslingeren dan haha
a3vandiejen
@arnold-arentze Zou mooi zijn .

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Panter ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!