Foto van een New Holland T 7.190. Foto is geplaatst door basia op 19-10-2020 om 17:20:40, met 36 reacties.

New Holland T 7.190

basia
Foto van een New Holland T 7.190

Reacties

basia
Nieuwe trekhaak ? (kipper-k ) of is zoiets te repareren ?
+3
wim-same
Is wel te repareren, maar dan zal je de stomp uit moeten boren. En daar heb je wel een grote boor voor nodig. Dan kan je er weer een nieuwe knobbel of kogel in lassen. Als je dit doet moet je het wel serieus doen, want het kan grote gevolgen hebben in het verkeer.
+2
john deere 7810
@wim-same

inderdaad passende boor voor een nieuwe lasknobbel is het mooiste. snijden wil wel maar zo min mogelijk speling is beste. En idd niet voor iedere beunhaas weggelegd...

paar jaar terug een klant gehad met een maiswagen op de k80. die klaagde over de remmen dat die zo niets waren van de wagen. collega niks kunnen vinden, remdruk en dergelijke allemaal goed. bleek later de k80 los in de lat te liggen.... dat was er eentje met draad.
+1
GROENEDEERE
@wim-same
Branden en later uitboren heeft een fijner effect
+1
sallander
Heb hetzelfde gehad, met een kenboor uitboren en daarna een nieuwe erin lassen. Is goed te doen.
wim-same
@sallander Ja, met een kernboor gaat het mooiste denk ik.
+3
lucas712
@wim-same kernboor idd goede optie, heb zelf wel is zon trekhaak gemaakt en toen voor het inlassen de nieuwe knop even in de draaibank een center ingeboord voor het geval je moet uitboren, weet je zeker dat je in de midden zit.
basia
Bedankt voor jullie reacties ; deze winter ding maar eens demonteren en een metaal bewerker raadplegen , misschien lukt het @FolkertMF of zijn vader die kunnen ook heel wat !
john deere 7810
@basia

met een goed lasapparaat ben je geholpen,
wim-same
@john deere 7810 zonder uit te boren ?
+1
john deere 7810
@wim-same

als het moet wel ja. ouderwets met de pin kun je ook wel snijbranden 😁
wim-same
@john deere 7810 Dat zijn gewoon hele gevaarlijke constructies. Zo,n knobbel of kogel zit niet voorniets doorgeboord en aan twee kanten gelast.
john deere 7810
@wim-same

Je kunt het wel zo vast lassen dat er niks mee gebeurd. Maak ik mij meer druk om die besturing hierboven.... dat zijn maar 2 lullige bouten.
wim-same
@john deere 7810 Ik neem aan dat deze bouten origineel zijn, en voldoende hard en sterk zijn. Een vangmuil van een vrachtwagen zit ook maar met 4 bouten vast, en normaal gesproken gebeurd hier ook nooit wat mee.
john deere 7810
@wim-same

totdat ze loslopen. maakt de sterkte geen reet meer uit. deze bouten worden zijwaarts belast. die gaan vroeg of laat los zitten. Kun je op wachten. Dat is heel wat anders dan een vangmuil achter een vrachtwagen, daar wordt heel anders aan de bouten getrokken.
newholland6640
@john deere 7810 mwha, toch niet helemaal denk ik? Wipkar klappert anders op aardig over drempels.
john deere 7810
@newholland6640

ja hoe denk je dat deze trekhaak aan de achterbrug zit? wipt en trekt en drukt ook wel.
+1
newholland6640
@john deere 7810 ja dus? Dan zit het toch wel goed?
john deere 7810
@newholland6640

Dan weet jij niet hoeveel besturingstrekhaken er loslopen en knappen. daar ging het me om. niet over die vrachtwagentrekhaak van meneer wim.
newholland6640
@john deere 7810

Nee oke, de vergelijking werd gemaakt. Maar maakt me ook niet uit.

Staan zat onder delen in onderhoudsboeken die nagetrokken worden. Wellicht zou dit er ook eentje moeten zijn.
john deere 7810
@newholland6640

Nee inderdaad, dat maakte mij ook al niet uit. Maar staat er bij jd wel in 😉 wel in het algemeen... de hele rail.
newholland6640
@john deere 7810

Dat bedoel ik. Als dat consequent gedaan wordt vermoed ik dat het wel meevalt. Maat er zijn maar weinig mensen die onderhoud plegen volgens de voorschriften ( ik ook niet)
wim-same
@newholland6640 trekhaak bouten en geleide rail bouten moet je altijd natrekken. Net als b.v. wielbouten.
+1
john deere 7810
@newholland6640

het kan binnen een dag is de ervaring.. Het beste is om er een aanslag aan te hebben waardoor het niet kan gaan schuiven. En helemaal als het besturing is van een silagewagen of iets. dan iets scheef van de bult en de boutjes zoals hierboven knappen af als luciferpinnetjes.

beurtjes van trekkers... haal de rail maar na. vooral die wat voor een voerwagen staan.
FolkertMF
@basia kom maar een keer langs denk dat het wel lukt
CaseCS130
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gebeurt is? Oude knobbel ver versleten? Of een te grote hoek gemaakt verticaal met de trekhaak of zoiets?
+2
basia
@CaseCS130
Ja ; met kipper over een (te) hoog bultje gereden hoek moet iets te groot zijn geweest .
Zijdelings kan het trekoog scharnieren ; maar voor en achterwaards niet .
Hopelijk overkomt het ze maar een keer !
wim-same
@basia Ja ja, Kieper over een te hoog bultje, of gewoon de trekker flink laten steigeren.
CaseCS130
@basia Ja dat is het nadeel wat van een kipperknobbel. Wij gebruiken hem ook altijd voor de opraapwagen maar ben er ook wel eens bang voor bij een steile bult.
+2
basia
@CaseCS130
Trekoog misschien iets x vormig uitvijlen of slijpen ? Of een rond trekoog geeft het probleem ook niet denk ik
+2
oanejorrit12
@CaseCS130 dit bedoel je? 😛

(klik om te vergroten)

+1
basia
@oanejorrit12

He ; waar is de trekker ?
Hier gelukkig geen schade , op tijd kunnen stoppen omdat hij heel langzaam reed .
+1
oanejorrit12
@basia Bij de smid toen 😛 is al weer n paar jaar geleden, toen weinig schade. Snel kunnen stoppen en wagen bleef gelukkig staan, en slangen waren uit de ventielen gegaan, dus dat ging best
+1
john deere 7810
@oanejorrit12

als het dan toch moet is dat wel de beste optie haha.
newholland6640
@CaseCS130 normaalgesproken hoort er ook een plaat onder om het slijten van de las tegen te gaan voor zover ik weet.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7.190 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!