Vandaag werden we op Nederlands grondgebied tegengehouden door de Arm Der Wet....🙈 “Streng maar rechtvaardig” zullen we maar denken.....we moesten een zeil erover komen doen en 390€ aftikken.

Fendt 916

Gavrie Willemsen
Vandaag werden we op Nederlands grondgebied tegengehouden door de Arm Der Wet....🙈 “Streng maar rechtvaardig” zullen we maar denken.....we moesten een zeil erover komen doen en 390€ aftikken....toch ook maar is prijs horen voor op deze combinatie een stel afdekkleppen te laten opbouwen....

Reacties

+1
newholland6640
Ai, dat is balen...
+6
Gavrie Willemsen
@newholland6640 nee het waren geen balen, het was puin.....😂😂😂😂😂
+1
Towaberg
Jammer van het geld😢
+2
En zo te zien niet eens boven de bak geladen🤔
+1
Gavrie Willemsen
@Deutz-Fahr-Rijder ned het was erg democratisch geladen....
+8
newholland6640
Ik kwam deze combi laatst nog tegen.

(klik om te vergroten)

+2
Nickvg
@newholland6640 die zag ik ook al langs komen idd 😬
+1
Gavrie Willemsen
@newholland6640 ja, we kwamen een heeeeele diepe put tegen op een bouwwerf.....😅😅😅
+2
wilbertkw
Inderdaad balen en met zulke boetes denk je serieus over een afdeksysteem. Jammer geld en zoals deutzfahrrijder al zegt zo hoog is deze niet geladen. Maar blijft balen😬
a3vandiejen
Altijd rot geld.
+1
schluterman
Inderdaad jammer van het geld weer niks verdiend
+1
pietjepuk
Hier zegt de loonwerker voor die paar boetes per jaar kan ik er geen kleppen op laten bouwen.
+1
1046
@pietjepuk maar de stilstand en ergernis hou je dan . Stilstand kost ook geld
+1
wim-same
@1046 en als oom agent je ken, blijft hij je in de gaten houden.
+1
Gavrie Willemsen
@wim-same daar zijn we dus bang voor
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

hier ook een paar fanatiekelingen gehad een aantal jaar terug toen het net opkwam.... De lol gaat je er af als je als loonwerker aan het maisrijden bent... dan blijft het niet bij een boete op een dag. vroeg of laat doet iedereen er kleppen of een zeil op.

verschil zit ook in laden van het materiaal.
+1
hermanjohndeere
@pietjepuk op een gegeven moment word het een economisch delict en dan komen er wel nulletjes bij achter
wim-same
@hermanjohndeere Ja, dan zijn het 4 cijfers. en dat is wel zondegeld. Dan maar een afdeksysteem. Er zijn trouwens ook wel goedkopere oplossingen dan kleppen hoor, maar of die ook beter zijn???
+2
hermanjohndeere
@wim-same inderdaad. Voor kiepers is er niks betercals kleppen. Netten blijven gegarandeerd haken achtet puin of een tak al doe je nog zo voorzichtig.
Gavrie Willemsen
@hermanjohndeere ik ga er toch ernstig over nadenken over kleppen, op die andere nieuwe kar is dat echt een fijne optie
walker1
@hermanjohndeere Ja, of bij de zoveelste staande houding mag je de hele handel laten staan omdat je toch niet luistert en dan ligt je werk stil.
+5
rubenv
Wij hebbe op onze beco 140 altijd een zeiltje legge de chaffeur mag zelf wete of die hem afdekt hij krijgt er voor betaalt als die het niet doet en hij krijg een boete mag die hem zelf betale 😅
+2
NHPowersz
@rubenv of je bent beetje netjes voor je personeel en doet er gewoon kleppen op. Niemand zit er op te wachten om dat kleedje met weer en wind over zo'n bak heen te trekken
1046
@NHPowersz der zijn werkgevers die zo min mogelijk willen spenderen aan zoiets. Tis jammer genoeg wel zo. En dan ist tobben als werknemer🤷🏼‍♂️
Fendt280S
@NHPowersz ach dat hoort gewoon bij het werk. Ik vond het altijd wel leuk om met netten te werken. Bleef ik nog wat in beweging en na een tijdje werd ik er handig in en was het zo gepiept.
rubenv
@Fendt280S tijd valt mee met 40sec kon ik weer in mn trekker zitte als die goed opgerolt was
gelijk een touwtje mee rollen en als ik daar aan trok rolde die gelijk weer af elastieke vast en verder
john deere 7810
@NHPowersz

wij hebben het hier luxe met zulke werkgevers 😉 daar in het westen hebben ze een heel andere mentaliteit....
+1
rubenv
@NHPowersz dat is zeker als het echt k×tweer is minder laaien en een keer extra rijden
moet er wel bij zegge dat die kar nooit dag in dag uit rijdt meestal 1 of 2 vrachte per dag dan gaat het al snel
+4
bartjuh
@rubenv en als hij van die kar af donder? Wie betaald dat allemaal dan?
rubenv
@bartjuh je kan ook van de trap van de trekker valle en wat breken 😅
bartjuh
@rubenv klopt... Maar van de kar is kans groter. En je moet op die hoogte volgens mij valbeveiliging hebben...
fendt920vario
@rubenv ben het wel eens
Het is best dure inverstering maar je rijd wel zeker over de weg bovendien kun je veel meer laden
Ik heb er persoonlijk de pest aan een net er over doen
Zag pas nog een dikke janveenhuis 3 asser haakarm zonder kleppen die was gwn kwartier bezug met een net dr over doen 🥴
+2
bartjuh
Is het niet zo dat je onder de Schotten geen kleppen/kleed hoeft? Bieten auto's hebben er ook niks over. Aardappels die naar avebe gaan rijden er ook allemaal met 3a4 koppen boven de schotten
+1
KlaasM
@bartjuh volgens mij een 10cm onder de rand is ook goed
hermanjohndeere
@KlaasM er moet een geul van minimaal 20 cm langs de rand zitten. Als er dan wat verrold valt dat daar in en er mag niks afwaaien.
Gavrie Willemsen
@hermanjohndeere oh is dat echt zo?
hermanjohndeere
@Gavrie Willemsen was toen wel. Ben gelukkig al een paar jaar niet meer aangehouden 😂 waarschijnlijk nu te laat, maar als je dat het geval was en je had foto’s gemaakt had je hem aankunnen vechten.
roscho
@hermanjohndeere Dat zal de tolerantie zijn, volgens mij moet je officieel de lading toch wel afdekken.
Fast Eddy
@roscho

@bartjuh heeft wel een punt. Vorige week 2 vrachten schelpenzand uit de provincie Zeeland afgeleverd in Appingedam. 1 chauffeur heeft helemaal geen kleed gebruikt en de andere wel. Ze gingen terug cichorei laden in de buurt voor Roosendaal maar daar hoefde geen kleed over zeiden ze.
walker1
@roscho Ja is tolerantie, lading hoort altijd afgedekt en/of gezekerd te zijn. Geldt evengoed ook voor bieten een aardappelen. Als er toch een keer een flinke biet af valt en die komt recht op iemand zijn voorruit en vervolgens ontstaat er een ernstig ongeluk, reken maar dat je dan de klos bent als chauffeur, eigenaar, etc.
ronald73
@hermanjohndeere Dus als ik het goed begrijp kan je net zo goed de randen van de kipper wat hoger maken 😄
valmet6400power
@ronald73
Hydraulisch uitschuifbare balken langs de zijkant. Dan laad je de kieper vierkant vol en dan schuif je die balken 50 centimeter omhoog
bartjuh
@valmet6400power dan weet je hoe dat gaat... Balken eerst omhoog.. Kan er meer op
valmet6400power
@bartjuh
Ja ik weet wel hoe de praktijk gaat maar dit was theoretisch 😃
1046
@ronald73 dat zegt niks .gs je alleen maar laden
+3
valmet6400power
@KlaasM
Ik ben 4 jaar geleden ook staande gehouden door een overijverige agent. Was eentje van buiten de polder. Ik zal niet overdrijven, de kiepwagen geladen met aardappels (14 kuub) had nog 1 meter over vanaf de achterklep, 20 centimeter onder de rand rondom en in het midden was ie nog geen 50 cm boven de rand.

Dat heb ik voor laten komen en toen is m’n boete geseponeerd. Maar het is gewoon interpretatie, als die agent van mening is dat er een aardappel af kan vallen dan kan hij de boete gewoon schrijven. Hij zegt ook, jullie hebben toch allemaal een zeiltje mee. Doe die er dan overheen. Ik zeg dat is voor de regen 😂
KlaasM
@valmet6400power

Toch mooi dat ze die boete weer in moesten trekken.
Volgens mij is het inderdaad zo dat als je niks kan verliezen dat het goed is. Maar ze hebben altijd artikel 5 (algemene gevaarzetting dacht ik) waar ze dan mee gaan zwaaien
walker1
@1046 Met alleen 3 boetes komt hij eigenlijk nog goed weg. Eigenlijk kan bij meer als 2 x de toegestane snelheid het rijbewijs ingevorderd worden. Trekker mag maar 25, dus bij 54 zat hij dus ruim op het dubbele.
1046
@walker1weet nie of er correctie op zat
walker1
@1046 dat is ook max 3 km, zit hij nog op 51. Ook nog door agent met lasergun, als hij gewoon 25 had gereden, was hij niet eens staande gehouden en had zonder afdekking en kapotte verlichting gewoon langs oom agent kunnen rijden en kunnen zwaaien 😄
1046
@walker1 word et toch tijd voor kenteken
wim-same
@walker1 en te bedenken als oom agent er een economisch delict van maakt.
+1
walker1
@wim-same Ja kan ook nog. Beste die boetes meteen betalen. Laat je dit voorkomen, kan je alsnog rijbewijs kwijt raken en/of economisch delict er bij krijgen.
Quintto
@1046 maar over het algemeen wordt die wettelijke maximum snelheid toch gedoogd tot 40kmh? Dus is dit weer zon verhaaltje van een overijverige agent? Ik zie hier in de buurt geen enkele trekker zich aan die 25kmh houden.
1046
@Quintto mag wel weze. Aj de verkeerde treft . Je mag maar 25 tenslotte. Dan heb je em gewoon🤷🏼‍♂️
Quintto
@1046 ja dat is ook zo, maar als ze daar op gaan letten kunnen ze nog best snel hun bonnenboekje leegschrijven
1046
@Quintto daarom ook op keteken en dan max 40
walker1
@Quintto kan best zijn dat die agent het tot 40 nog wel gedoogd had, maar dik 50 wel te gek vond.
+3
roscho
@Quintto Dit is geen verhaaltje van een overijverige agent, maar van een agent die een reeks overtredingen ziet en die het dan al te gortig wordt. Als trekkerbestuurder hoor je de regels te kennen en je eraan te houden. Het gaat hier niet om "net over het randje", maar om een serie grove overtredingen.
walker1
@roscho Ja, ruim 50 km/h met volle kar zand is gek zat. Tot 40 km/h wordt er bijna nooit landbouwverkeer bekeurd op snelheid. Dus tot 40 wordt over het algemeen wel gedoogd. Ik ken geen trekker chauffeur die ooit een snelheidsbekeuring voor snelheid tussen de 25 en 40 heeft gehad. Ik heb ook een aantal agenten in de vriendenkring, zover ik weet hebben ze daar ook nooit op bekeurd, als ze al landbouw verkeer bekeuren is het vaak iets met de lading of de verlichting.
@1046 dit was alleen op snelheid..

(klik om te vergroten)

walker1
@tractorquintentje Is dus 49 km/h, als ik de foto zie ook nog midden in een woonwijk.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!