Foto van een Kramer U800

Het eerste beetje blik zit erop! 
Nu krijgt de Kramer eindelijk wat body.
Best een hoop gezeik omdat het allemaal zo ontiegelijk flexibel is maar het is eindelijk recht, nou alleen nog gaten boren en voor de achter spatborden steunen maken, nieuwe treeplanken en nog wat ander plaatwerk maken. Dan kan alles naar de spuiterij ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ

Kramer U800

203 foto's van @Kramer U800

Foto van een Kramer U800

Het eerste beetje blik zit erop!
Nu krijgt de Kramer eindelijk wat body.
Best een hoop gezeik omdat het allemaal zo ontiegelijk flexibel is maar het is eindelijk recht, nou alleen nog gaten boren en voor de achter spatborden steunen maken, nieuwe treeplanken en nog wat ander plaatwerk maken. Dan kan alles naar de spuiterij ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ

Reacties

+1
wim-same
Spatborden zien er mooi strak uit hoor.
+2
WaterDeutzer
@wim-same Mooi uitlijnframe gemaakt. Hier is een tech-freak aan de slag! Komt goed.
Kramer U800
@wim-same Dankje Wim. Soms zie ik de bovenste reacties niet bij een hoop foto's door de reclame die er boven op zit. Vandaar de late reactie
+2
akkermopet
Geduld is een schitterende en schone zaak...๐Ÿ‘Œ๐Ÿ˜‰
+2
Hannesman
Wordt allemaal super strak zo te zien
+2
Fendt_favorit
Wordt mooi!!
+1
wim-same
Maar als je nog een paar spatborden wil restaureren ???? hou ik me aanbevolen.
+2
Kramer U800
@wim-same Nee bedankt, voorlopig niet meer ๐Ÿคฃ
a3vandiejen
Mooi resultaat Dirk, bloed zweet en tranen zeg maar...kon je wel de originele motor kap gebruiken?
+2
Kramer U800
@a3vandiejen Dankje Adrie. Ja er zit een hoop tijd in. Maar dan is het ook strak. Alles is nieuw ook de motorkap de in een V vorm open gaat. Alleen de voorkant die je op de foto ziet is voor een deel nieuw gemaakt. Het moet gewoon hardstikke strak zijn met zo min mogelijk staalplamuur. Alleen de voorkant die op de foto staat moet een klein beetje plamuur aan te pas komen.
+1
a3vandiejen
@Kramer U800 Ja dat is wel het mooiste zo weinig mogelijk plamuur, Dit ziet er stak uit. Laatste loodjes voor het naar de spuiter gaat. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘Œ
+1
langeslagdiesel
@a3vandiejen ik denk dat je hier over een STEVIG loodje praat. Respect hoor. Echt waar.
+1
Kramer U800
@langeslagdiesel Nou dat valt ook wel mee hoor, het meeste is al klaar. Nu alleen nog een hoop meten en gaten boren. De cabine zit nog het meeste werk in.

(klik om te vergroten)

Achterwand is al nieuw (2 januari 2018) alleen er zitten nogal wat krokante stukjes in ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

a3vandiejen
@langeslagdiesel Helemaal mee eens.
Volvo--BM
Ziet er mooi uit. Doe je dit op basis van het oude plaatwerk namaken?
+2
Kramer U800
@Volvo--BM Dankje
Ja voor een groot gedeelte maar er mistte ook nog het e.e.a. Zo moesten de achter spatborden aan de hand van foto's van internet weer opnieuw word geconstrueerd met nog een aantal dingen.

(klik om te vergroten)

Achter zaten alleen nog maar wat plaatjes. De motorkap was bij het scharnier afgebroken. Nu hebben we een RVS scharnier erop gemaakt tegen het vast roesten. De luikjes op het bakje missen ook nog.
Volvo--BM
@Kramer U800 Gaaf. Scheelt wel iets dat je de maatvoeringen en vormen wel beter kan namaken dan van een foto. Ik zou het zelf echter niet kunnen. Heb je ook speciaalgereedschap voor de rondingen e.d. of doe je alles kloppen?
+6
Kramer U800
@Volvo--BM Voor de ronding te persen in de spatborden hebben we speciale mal gemaakt, met een dikwandige buis en een H balk onder, zo onder de 30 tons hydrauliek pers. Ging echt heel mooi, de andere kant hebben we gezet onder de kantbank. Daarna de schuine hoeken eraan geslepen met de flex en zo in elkaar gelast.
Zat nog best een hoop denkwerk aan vooraf.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Volvo--BM
@Kramer U800 Mooi gemaakt hoor! Ontzettend knap als je zoiets kan. Je moet er wel veel geduld voor hebben, maar resultaat is dan ook prachtig! Wat zal die kramer straks weer strak zijn! Plaatwerker is wel een vak apart, maar zou het ook nog wel een keer willen proberen.
+2
Kramer U800
@Volvo--BM Dankje! Ik ben metaalbewerker van beroep, en ben sinds mijn 13de al in contact met metaal. (Een locomotief gemaakt schaal 1:8 naar origineel ontwerp) Dus ik heb al aardig wat ervaring. Plaat bewerken vind ik prachtig, echt een vak appart. Wat je allemaal wel niet met plaat kan maken is ongekend, en sterk hรจ, als je een plaat รฉรฉn zetting geeft herken je het niet terug. Ik doe daarom ook graag zetten met de kantbank. TIG lassen vind ik ook prachtig en doe ik ook sinds een jaar, voornamelijk RVS. Dit plaatwerk van de Kramer moet gewoon enorm strak worden, je ziet genoeg Kramers die half opgeknapt zijn en dan zit er ergens net een deuk in. Het is en blijft een werk machine dus hij mag best ergens wat mankeren of de lak eraf hebben. Achterop bij mijn U800 zit een lier met grond anker, na 1 werkdag ligt daar de lak er al af natuurlijk.
+1
SJB533
Quote Reactie van @Kramer U800:
TIG lassen vind ik ook prachtig

Booglassen in het algemeen vind ik al prachtig, maar TIG/WIG zou ik ook graag willen (leren). Vaak geeft dat mooier effect dan een afsmeltende elektrode...
+2
a3vandiejen
@SJB533 Mijn zoon doet het voor z n werk en heeft er ook al zijn diploma's voor, ben ik wel eens positief jaloers op.
Kramer U800
@SJB533 Dat is zeker zo, met TIG kan je heel mooi (kleine) lassen leggen. Met MIG/MAG (of CO2, ook wel genoemd) kan je ook mooi lassen, vaak als het sterk moet zijn, maar wel mooi. Met een elektrode lassen heb ik nog nooit gedaan, dat is meer voor buiten met verontreinigd materiaal. RVS vind ik persoonlijk het mooiste lassen, trekt helaas wel harder krom als staal. Aluminium ben ik nog niet goed in.
SJB533
@Kramer U800
CO2 (doorgaans gecombineerd met Ar) is MAG, MIG (en TIG) is enkel Ar of He ๐Ÿ˜‰

Ook ervaring met autogeen lassen?
+1
Kramer U800
@SJB533 Klopt Ja, Auto geen lassen heb ik nog nooit gedaan. Te ver voor mijn tijd, ook al word het tegenwoordig nog af en toe gebruikt. Vroeger veel meer.
+4
RPCounty
@Kramer U800 je bent wel een op en top vakman. Petje af
Kramer U800
Dankje wel!! ๐Ÿ˜… @RPCounty
+1
Volvo--BM
@Kramer U800 Dan kan ik je al een echte vakman noemen! Ga zo door zou ik zeggen! Zo'n machine moet ook gewoon gebruikt worden. Zeker als je er zoveel uur asn besteed hebt. En dat kan op verschillende manieren; met beleid en genieten of lomp en onbenullig! Maar goed, dit is wel een plaatje aan het worden! Ben benieuwd als die zo in de verf staat!
+7
Kramer U800
@Volvo--BM De motorkap hebben we onder de kantbank gemaakt stukje bij beetje. Een schaalverdeling gemaakt. Met allemaal lijnen.

(klik om te vergroten)

+2
a3vandiejen
@Kramer U800 Prachtig, knap gedaan.
+4
Martinsame
Schitterend
Fendt926Driver
Heb je nog bijgehouden wat het allemaal heeft gekost/gaat kosten?
Vindt het een prachtig project daar niet van.
En je doet enorm veel zelf maar voordat je die begin schroothoop zo netjes hebt als dit ben je wel een paar duizend verder.

En ik denk dat die dat bij de juiste verzamelaar ook wel zeker waard is straks.
Maar je doet hem toch niet weg...
+4
RVM
@Fendt926Driver Ik weet niet of de kosten bijhouden motiveert in het proces....
Als je toch 5 jaar bezig bent, valt het wel mee per keer, en als ik zie wat er tegenwoordig gevraagd en betaald wordt voor schaars spul, komt het wel goed met @Kramer U800
+6
Kramer U800
@Fendt926Driver Ik heb dat niet bij gehouden, maakt verder ook niet uit, je doet het goed of je doet het niet goed. De prijzen staan vast voor de meeste dingen. Je kan geen dingen half doen met zo'n voertuig dus ik heb alles door mijn handen laten gaan en geรฏnspecteerd en waar nodig vervangen of gerepareerd. Ik heb een hoop erin geรฏnvesteerd en als die klaar is heeft het ook weer zijn waarde. 80% kans gok ik dat zo'n machine weer naar zijn thuisland gaat als die te koop komt, hier in Nederland weten we de waarde niet van zo'n zeldzame machine. Je ziet ze een enkele keer te koop staan op Ebay Duitsland, ik denk 2 of 3 per jaar. In top staat vragen ze in Duitsland zo'n 40 รก 50 duizend ervoor. Als je er รฉรฉn in een slechte staat hebt gaan de prijzen ook drastisch naar beneden. Je moet het zien als een investering net als ouwe auto's.

Maar ik ga er eerst eens lekker mee rijden en van genieten!! Misschien verkoop ik hem nooit misschien ben ik wel heel teleurgesteld dat die kut rijd (rijd fantastisch) en verkoop ik hem weer.
+2
Fendt926Driver
@Kramer U800 super uitleg.
Hier ook wel eens wat verkocht en later spijt van.
Maar ik kan ook niet alles houden.
+4
Fendt_favorit
@Fendt926Driver

Ik heb het bij de 614S wel bijgehouden, om ook voor jezelf een gevoel te krijgen hoe en wat. Of het aan te raden is weet ik niet, gelukkig worden doe je er niet van ๐Ÿ˜‚
+1
RVM
@Fendt_favorit en jij krijgt nog wel alles aan inkoopprijs ๐Ÿ˜…
+1
Sanderford
@Fendt_favorit Ik heb precies hetzelfde met mijn 1246, voor het geld dat er tot nu toe in zit had ik ook een 1455 kunnen hebben, maarja dan had ik die ook alsnog op moeten knappen ๐Ÿ˜…
+1
Kramer U800
@Fendt926Driver Dat is zeker zo. Dat zeggen een hoop andere ook. Wij wonen naast 't Gooi en daar zijn de vierkante meters heel duur dus land erbij kopen zit er niet in. Maar dat remt ook weer de hobby anders krijg je nog meer rotzooi en moet je nog meer restaureren en onderhouden ๐Ÿ˜…
+2
Tom VB
Machtig mooi werk!
Towaberg
Fenomenaal, fantastisch, buitengewoon, uitzonderlijk......,๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Kramer U800
@Towaberg Dankjewel, dat zijn mooie woorden!
+3
Gert v4
Ik vind dat je dat heel netjes heb gemaakt! Wat een engelen geduld moet je dan hebben. Maar dat maakt niet uit het gaat om het eindresultaat! De weg ernaartoe moet je maar als een luxeprobleem zien als het tegen zit 😉
+3
Kramer U800
@Gert v4 Dank je wel! Ja geduld moet je inderdaad hebben, dat is tegenwoordig een probleem bij een hoop leeftijdsgenoten van mij is dat ze geen geduld hebben en het allemaal snel snel snel moet. Mijn geduld begint nou ook op te raken maar het einde is in zicht. Dit is het mooiste werk, het opbouwen. Hopelijk van het voorjaar rijden ๐Ÿ˜ Hopelijk is dat corona gezeik dan ook voorbij.
+1
Tom VB
@Kramer U800 Corona of niet, rijden!
+2
Kramer U800
@Tom VB Haha dat gaat ook zeker gebeuren! ๐Ÿ˜€

Maar ik bedoel eigenlijk de evenementen. Hopelijk kunnen deze dan door gaan.
Als het anti virus er is dan hoop ik dat we met zijn alle weer snel door kunnen.
+1
Gert v4
@Kramer U800 opbouwen vind ik ook mooi. Zicht maken.!
Kramer U800
@Gert v4 Precies!
+1
deutzisthebest
Heel knap gemaakt allemaal! Blijf het een mooi project vinden om te volgen.
+3
Kramer U800
@deutzisthebest Dankje, we gaan het met zijn alle hier op TractorFan meemaken tot dat die af is! Hopelijk mag ik dan een hoop van jullie ontmoeten bij evenementen met de Kramer.
john deere 7810
Donders wat een werk! petje af!
+2
Kramer U800
Dankje @john deere 7810 !

3,5 jaar al bezig inmiddels

Elk weekend en ook heel vaak door de weeks en in de vakantie eraan werken.
john deere 7810
@Kramer U800

dan heb je wel wat hoor! zoiets mag veel tijd kosten, maar dan moet het ook perfect worden is mijn mening. en het ziet er top uit tot nu toe!
+2
Kramer U800
@john deere 7810 Ja dan staat er weer een nieuw voertuig die weer jaren mee kan! Nu moet ik de laatste puntjes ook even op de i zetten, als ik het met het plaatwerk zou verpesten zou zonde zijn.
fendt farmer309c
@Kramer U800 zag deze net te koop staan op internet moest mee aan jou denken.
oldtimerplus.nl/inserate/traktoren/…
+2
Kramer U800
@fendt farmer309c Die staat al heel erg lang te koop. Die UF1001 is nog zeldzamer dan mijn U800. Maar ik vind persoonlijk het model niet mooi en hij staat nogal ver weg ๐Ÿ˜… En ten slotte ontbreekt de ruimte en de tijd. Bedankt voor het delen.
fendt farmer309c
@Kramer U800 tis nog jammer, 2 langs elkaar zou wel uniek zijn
+1
Kramer U800
@fendt farmer309c Zeker weten! Dat zou prachtig zijn! Dan ben je weer 3 รก 4 jaar verder ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer U800 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!