Foto van een John Deere 6600  de knop van 4wd is (volgens mij) ingedrukt. Maar de lamp van 4wd op zijscherm brandt niet.Als ik hem voor mijn gevoel uitzet gaat het oranje uitroepteken knipperen op de

John Deere 6600

Fendt926Driver
Foto van een John Deere 6600 de knop van 4wd is (volgens mij) ingedrukt. Maar de lamp van 4wd op zijscherm brandt niet.
Als ik hem voor mijn gevoel uitzet gaat het oranje uitroepteken knipperen op de zijstijl en in het dashbord.
Ik moest er even op rijden om te tanken. En gelukkig heeft niemand mij er bij gezien.
Maar watgaat er nu fout??

Reacties

veeboertje
Staat nu uit
Fendt926Driver
@veeboertje en dan begint dus die oranje uitroepteken te knipperen.
Weet jij ook waarom dat is?
Welten
Heeft mischien wat te maken met als je normaal remt doet die ook de 4 wiel aandrijving aan zetten.
Fendt926Driver
@Welten zou kunnen dat die daarmee meldt dat bij remmen de 4wd ook niet doet
+2
valmet6400power
Een foto maken dat jij op een John Deere rijdt lijkt mij de grootste fout 😂
Fendt926Driver
@valmet6400power het heeft ook 3 weken geduurt voor ik de foto durfde te plaatsen
+2
valmet6400power
@Fendt926Driver
Jij op een avond tegen je vrouw "ik moet je iets bekennen lieverd, ik heb een grote fout gemaakt"... "Ik heb op een John Deere gereden". 😂
mdoornekamp
Denk dat de handrem er nog op staat Huub
rommert14
@mdoornekamp wie gebruikt er een handrem op een jd?
SJB533
@rommert14
Ik! Zit rechts naast het dashboard 😂
rommert14
@SJB533 parkeerversnelling 😋
+2
SJB533
@rommert14
Zit er niet op
+2
john deere 7810
@SJB533

dat is een strakke 6 pitter!
SJB533
@john deere 7810
Zo zie je ze nooit meer... Wasmachine trouwens de eerste goede foto die ik tegen kwam via Tante Google
john deere 7810
@SJB533

staan er een paar bij mijn profiel. die zagen er ook zo uit bij het afleveren. maar inderdaad zo zie je ze niet veel meer. evenals die 7810 op jou foto.
SJB533
@john deere 7810
Ik meende, dat je op de 3050 doelde
+1
john deere 7810
@SJB533

die bedoelde ik ook 😉 heb in het verleden een paar 40 serie's zo strak gemaakt.
Arie_MF
@SJB533 heb wel een zwak voor beide series op deze foto, maarja je kunt niet alles hebben.
van-engelenhoven
@mdoornekamp Ja als de handrem er op zit knippert hij ook jah
Fendt926Driver
@mdoornekamp dan zou die toch ook moeten knipperen als de 4wd aan staat?
Dan knippert het niet.
+2
john deere 7810
@Fendt926Driver

hoe het knopje nu staat, staat hij uit, en schakelt de 4wd in als je remt. waar had je de dieseltank wel niet staan? meesten kunnen hem wel bereiken zonder 4wd...
+1
john deere 7810
@Fendt926Driver @mdoornekamp

Even een updatetje van dit probleem. Heb de trekker op het werk gehad. en onder andere ook dit probleem opgelost. Trekker komt uit de handel, en is op een beunhaasmanier gerepareerd. de bekabeling klopte niet meer, er was een extra relais tussen gezet met een schakelaar van de zwaailamp te bedienen was. ook de bekabeling zat een kabelbreuk in en de solonoid was kapot en verkeerdom aangesloten. Vandaar dat die bleef knipperen en de 4wd ingeschakeld bleef. Heb het weer orgineel gemaakt voor de veiligheid en levensduur..
+1
Fendt926Driver
@john deere 7810 en op 1 of andere manier heb je wat veranderd waardoor het massa slot de stroom niet meer van het systeem doet
john deere 7810
@Fendt926Driver

kans is groot ja. Normaal hebben die trekkers nooit geen massaslot nodig. Maar dit is er wel eentje met ervaring....
Fendt926Driver
@john deere 7810 ik kijk er morgen wel even naar met mijn beperkte john deere kennis.
Een massaslot kun jij eigenlijk niet omzeilt hebben.
Ook doen de voor daklampen niet.
Maar achter en voor op de knipperlichten wel.
Misschien is dat een zekering.
Of kan het ook wat anders zijn
john deere 7810
@Fendt926Driver

oh wacht dat is niet veranderd. toen ik de trekker van achter haalde, kwam ik er al achter dat het massaslot er op stond omdat alleen het acculampje brandde en de trekker niet startte... dus dat was daarvoor ook al zo. Heb er verder ook niet wat op uit gedaan. want dan bleef ik bezig met dat ding.
Fendt926Driver
@john deere 7810 ja er zijn nog wel wat verbeter puntjes...
Ok. Ik meende dat voor die tijd het massa slot wel alles eraf gooide.
+1
john deere 7810
@Fendt926Driver

wat ik zo even snel zag heb je het massaslot onder de brandstofpomp hangen. Maar bij de minklem van de accu zitten nog een stuk of 10 kleine massadraadjes aan. als 1 van die draadjes of ergens wordt doorgelust naar de massa heb je nog een stroomkring... Link werk omdat je bijvoorbeeld bij het starten met het massaslot er op je massa kunt gaan trekken via 1 van die draadjes...
+1
CaseCS130
@john deere 7810 Een massaslot en dan die weer omzeilen met dunne draadjes direct naar de minpool? Dat is ook serieus vragen om problemen of zelfs brand, manmanman
T930
@Fendt926Driver wat doe jij met een john deere dan ik dacht dat je alleen maar fendt thuis had 😂
+1
Fendt926Driver
@T930 ik heb ook alleen maar fendt.
Maar omdat er best veel stallingsruimte is staat er wel eens wat van bekenden die even geen plek hebben.
mdoornekamp
@john deere 7810 haha. Lekker gebeund dan. Bij de wat nieuwere trekkers moet je als leek wel uitkijken als je met de stroom gaat prutsen. Dan krijg je de meest vreemde storingen.
+1
case 745 xl
@mdoornekamp ik heb het gehad met een telefoon oplader van de action. Die had ik in de aansteker aansluiting van mijn agrotron zitten. Toen ik thuis kwam en de trekker uitzette ging alleen de radio uit. De trekker bleef lopen. Oom het dachebord brande nog. Trekker op een gegeven moment af laten slaan in de versnelling. Pas toen ik de oplader eruit trok ging het dachebord uit. En nooit geen misser weer gehad. De oplader maar een gegooid.
casejxu
@case 745 xl agrotronnetjes hadden dat ook wel eens met ventilator in standje vier. Gaan ze alleen uit als je de ventilator uit zet
rommert14
@casejxu of pas uitgaan als je de lichten uitzet,zaten verkeerde pitten in 🙈
@casejxu ventilators is ook niet alles. Die van ons smelt de zekering eruit op stand 4. Niet doorbranden, nee het plastic smelt gewoon... meuk.
roscho
@ronald-deutz-fahr Die van ons smelt de zekering eruit op stand 4

Natuurlijk hoort eerst de zekering stuk te gaan vóór het plastic smelt. Misschien draait de ventilator te zwaar (vervuiling, versleten lagertjes o.i.d.) en trekt hij daarom erg veel stroom. Kan het zijn dat (misschien een vorige eigenaar) er een zwaardere zekering in heeft gezet?
@roscho trekker nieuw gekocht, ventilators draaien goed en soepel, geen vervuiling en dat heeft er nooit in gezeten. Zekering die erin hoort zit erin. Feest 😅
@ronald-deutz-fahr overigens trekken de ventilators evenveel stroom. Maar tegelijkertijd de weerstand meten kan m’n multie meter niet aan
roscho
@ronald-deutz-fahr Dan is dat wegsmeltende zekeringhuis een fabrieksfout aan de trekker, zeker als meerderen daar last van hebben. Maar het wordt vast niet gratis hersteld. 😒
@roscho daar ben ik ook bang voor. Trekker is ondertussen 8 jaar oud dus garantie is er wel af 🙈
roscho
@ronald-deutz-fahr Ach, desnoods knip je de betreffende draden los en hang je er een zwevende zekering tussen. Dat hoeft geen dure reparatie te worden.
@roscho Indd. Maar oorzaak eigenlijk ook even zien te vinden. Ze redden zich er maar mee😜
case 745 xl
@ronald-deutz-fahr en op stand 4 moet die wel anders krijg je nog niks geen lucht in het hok
@case 745 xl oh daar geen last van. Doe hem nu op Max 2 en hele zomer niet gemist. Vant winter gaat die voor een beurtje weg, kijken ze er dan maar even naar
case 745 xl
@ronald-deutz-fahr ik heb bij de mijne alles wel vervangen. Maar kon maar slecht voldoende lucht in de cabine krijgen. Om van de airco nog maar te zwijgen bij 30 graden
rommert14
@case 745 xl zoiets kun je toch niet zelf?
casejxu
@rommert14 is makkie alleen airco vullen vaak niet
rommert14
@casejxu alleen het vullen kost al 400 euro bij een 7820 heb ik me laten vertellen.
casejxu
@rommert14 dat weet ik niet... maar spul is wel akelig duurder geworden
RobVolvo
@rommert14 Wat stoppen ze erin dan? 😂
rommert14
@RobVolvo moet goed spul zijn 😂
RobVolvo
@rommert14 Hhaha ja dat wel, maar €400,- voor alleen het vullen vind ik nogal wat.. Zal met een 2000gr vulling toch wel een keer ophouden? Dan nog een filterdrogertje misschien, dan ben je met de helft al een mooi eind.
+1
roscho
@RobVolvo De airco in een auto bevat zo'n 500 gr. koelmiddel, die van een trekker zal van vergelijkbare grootte zijn. De prijs van vrijwel het enige toegestane koelmiddel ligt rond €150 per kilo.
Moderne airco's lekken bijna allemaal een klein ietsepietsie koelmiddel, doordat de moleculen ervan kleiner zijn dan van de oude koelmiddelen: het kruipt door de kleinste gaatjes. Dus over een paar jaar moet je opnieuw.
Daarnaast zou ergens in het aircosysteem een lek kunnen zitten dan zit je aan een nieuwe condensor of verdamper en dat is niet goedkoop. Voor auto's kost zo'n ding rond €600, imitatie. En je kunt net zo goed een imitatie nemen, die komen uit dezelfde fabriek als de merkapparaten.
Zeker als je airco leeg is en toch altijd heeft meegedraaid, moet je rekening houden met lekkages omdat de compressor niet gesmeerd werd door het koelmiddel.
Daarnaast wordt met het oude en het nieuwe gas nog wel eens fraude gepleegd, lees daarover meer op de volgende link: automotive-online.nl/werkplaats/magazines/…
+1
RobVolvo
@roscho Nee trekkers gaat veel meer in. De huidige MF series zitten nu op 1400gr. R134A zo uit m'n hoofd. De 6100 en 8200 serie zaten zelfs op 1700gr. dit was ook al R134A. 😉 Die prijs vind ik nogal wat, meen dat een kilo hiervan rond de €60,- zat bij ons. Condensors gaan eigenlijk nooit vanzelf lek, verdampers willen nog wel eens wat aantasten waardoor ze lek gaan bij die kleine pijpjes. Maar idd, koelmiddel verdwijnt met de jaren altijd iets. Tijdig onderhoud aan aircosystemen bespaard je een hoop kosten hieraan, meermaals meegemaakt dat de filterdrogers kapot gaan waardoor die korrels door het gehele systeem zitten, nou dan is het feest compleet... 😅
rommert14
@RobVolvo het ergste is nog, mn pa ziet aircos als onnodige luxe en wil er dus geen cent in steken, terwijl er geen 1 raam fatsoenlijk open kan 🙁
roscho
@rommert14 Als de airco stuk is en toch niet gebruikt wordt, haal dan tenminste de riem van de compressor, zodat het ding niet de hele tijd meedraait zonder smering.
rommert14
@roscho ik heb daar verder nul verstand van, hij heeft vanaf augustus volgas gedraaid dus zal nu wel stuk zijn
roscho
@rommert14 Op den duur loop je kans dat het lager van de compressor eruit loopt en dat de boel vanzelf stil komt te staan. Hopelijk hangt er niet meer achter die v-snaar, anders staat de rest van je trekker ook stil.
rommert14
@roscho maar als ik die v snaar eraf haal staat dan de trekker toch ook stil? Ik weet de zekering van de airco wel, die kan ik er wel uittrekken
+1
casejxu
@rommert14 hoeft niet. Pomp werkt nu als spanrol en dat kan jaren goed gaan!
+1
rommert14
@casejxu ooooh, na 4 jaar heeft ie ook meer als 20000 uur dan kan ie ook weg
roscho
@rommert14 Ik weet niet wat allemaal nog meer door die snaar aangedreven wordt, maar als het alleen de airco is, kun je hem er ongestraft vanaf halen. Zit de dynamo er ook aan, dan moet je hem natuurlijk laten zitten.
+1
@RobVolvo ja die korrels in het systeem, ook al beleefd. Helemaal leuk als die achter in het cabine dak zit ingebouwd, lange leiding 😑
rommert14
@RobVolvo dat is inclusief alles, maar hij maakt er bijna altijd een hogere prijs van dan dat er vooraf beloofd wordt, beter is er hier niet te vinden 🤷‍♂️
RobVolvo
@rommert14 Ah oke, ja dan gaat het wel in die richting ja. Dacht dat je eerst alleen de vulling bedoelde. 😉 Tja wat is luxe he... In de auto gebruikt ie het dan ook niet? 😛 Als je een paar volle dagen bezig bent met een 25-30 graden dan vind ik een werkende airco niet echt luxe. 🙈
rommert14
@RobVolvo inderdaad, maar bij een auto kunnen de ramen nog open.
RobVolvo
@rommert14 Bij de Mf's ook wel ja. Weet niet of je ze ook met dakluik hebt? Als die op happen gemonteerd staat dan is dat ook wel te doen zolang je rijdt. 😅
rommert14
@RobVolvo klopt, alleen de 24 heeft geen dakluik maar daar hebben we de temperatuur meter van vervangen en is nu weer helemaal top, moesten we ook zelf mee komen want de dealer kon het probleem niet vinden 😂
case 745 xl
@rommert14 alles schoon maken en verf as nu en kun je zelf wel doen. Alleen vullen laten doen ging c
Voor ruim 300 euro gas in
rommert14
@case 745 xl dan is die 400 euro van mij niet geheel onrealistisch
InsaneNL
@ronald-deutz-fahr bij onze 150 was de stekker aan de schakelaar van de ventilator gaan smelten. Valt blijkbaar behoorlijk slecht aan die stekkers te komen, maar de dealer heeft een reparatie setje kunnen vinden. Wordt blijkbaar ook gebruikt in bepaalde fiat auto's.
@InsaneNL dat is het proberen waard! Schakelaar zelf is ook al eens vervangen, nu ik er zo aan denk...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!