Eentje uit 2003,hier was ik 21,ik wist niet eens dat ik deze foto nog had,hij zat ergens tussen mijn folders die ik nu tussendoor  aan het hersorteren ben nu er door corona steeds meer tijd vrijkomt.

Case International Maxxum 5140

stijn-de-bock
Eentje uit 2003,hier was ik 21,ik wist niet eens dat ik deze foto nog had,hij zat ergens tussen mijn folders die ik nu tussendoor aan het hersorteren ben nu er door corona steeds meer tijd vrijkomt.

Reacties

+6
Mdbm
Ben je wel zeker dat jij dat bent? 😋

Knappe combinatie.
+1
stijn-de-bock
@Mdbm helemaal 🙈
+1
stijn-de-bock
@Mdbm en je kan op deze plek nu niet meer komen met een tractor, dit is aan de hedwigepolder waar de landbouw moet wijken voor natuur
Mdbm
@stijn-de-bock Was dat niet door uitbreiding van de haven dat er elders natuur moest bijkomen?

Als die Corona-periode wat voorbij is kom ik wel eens met de Inters in de polders rijden. Mooie streek daar.
+1
stijn-de-bock
@Mdbm uitbreiding van de haven en dus natuurcompensatie ja,ik heb er mijn gedacht van.enja laat ons hopen dat we ooit over corona kunnen spreken in de verleden tijd,een intertocht in de polder zie ik altijd zitten, tis geleden van gisteren, 😅😁
+2
David Bakker
Dat zijn goede trekkers die maxxum , ik heb er wel mee gereden , het nadeel was dat de cabine wat klein was .
+1
stijn-de-bock
@David Bakker mij viel het comfort op de weg een beetje tegen.,voor de rest heel goed
+1
David Bakker
@stijn-de-bock ik redelijk wat gereden met een 5150 PRO , motorisch waren ze heel goed . het rijden op de weg was ook wel goed .
+2
jehan
@David Bakker nou ik vond ze op de weg nog al stuiterig
mklok
@jehan zou ook aan de banden kunnen liggen.
stijn-de-bock
@mklok mee eens
+1
jehan
@mklok nee lagen michelins onder ..trekker was eigenlijk te kort ..maar voor op het land en in de wei was het een handige trekker
stijn-de-bock
@jehan ik ook
noordhof
@David Bakker Op het werk hadden ze ook een 5150 pro , de motor kreeg steeds te warm . Het was een ex loonwerker trekker en er was aan geknoeid volgens mij . Anders wel leuke trekker .
+2
Towaberg
Poseren voor de trekker moesten ze geen 2 keer vragen zeker?
+1
stijn-de-bock
+2
CaseCS130
Lekker klappen met die power shift bak maar hele fijne motoren idd.
+1
jehan
@CaseCS130 klopt ja klaper bak ja ...en zo nu en dan als de powershft het niet deed de trekker ff uitzetten en dan deed ie weer
+2
arjanvw
@CaseCS130 en het gejank van de achterbrug.... wel mooie trekkers om te zien!
+1
Valtra man
@arjanvw en het knullige pookje voor de hef onder dat plastic bruggetje 🙂
Ik reed wel eens met een maxxum 5150, serie 1 zonder neutraal aan het stuur. Toen hét luxe ding tov de 1055 & 1255 xla’s .. Was een andere tijd toen..
+1
a3vandiejen
Prachtige foto.
+1
florisrobben
Mooie foto Stijn 👍
+3
Mdbm
Als het van mij afhangt wordt dit de verdiende dagtopper. Sorry @Gavrie Willemsen, maar mijn stem gaat uit naar deze.
+1
Gavrie Willemsen
@Mdbm jammer....🧐😂😂😂😂
+2
Henk 1120
Mooi werk Stijn, als je dit soort foto's onverwacht weer vindt 👌🏼
Flinke combinatie!
Gavrie Willemsen
Is het waar dat de laatste 1455 XL’en en de eerste Maxxum’s nog heel even samen op dezelfde lijn zijn gemaakt? Wie weet er meer van?
remco rooks
@Gavrie Willemsen ja dat klopt wel op het werk nog een 14 staan van bouwjaar 95 of 96 en de eerste maxxums zijn van 1990 en de 5150 van af 92 gebouwd dus dat klopt wel.
+3
Glenn IH
@Gavrie Willemsen ja klopt ze stonden gelijk op de band was oorspronkelijk niet de bedoeling dat ze zo lang gelijk op de band gingen staan. Case IH hadden aangekondigd dat ze stopte met de 1455xl te bouwen voor de maxxum. Met als gevolg dat de boeren en loonwerkers massaal 1455xl zijn gaan bestellen met als gevolg dat ze bij case IH verplicht waren om de 1455xl te blijven maken enkele jaren. Uiteindelijk heeft case IH de productie van de 1455xl moeten stoppen omdat ze door de 1455xl de maxxum moeilijk verkocht kregen.
RobVolvo
@Glenn IH Je kan haast beter zeggen inderdaad dat de MX de opvolger was van de 1455 als de Maxxum haha. 😅
+1
@RobVolvo Dat hing er ook maar net weer vanaf. Eigenlijk kwam Case destijds met 2 waardige opvolgers. Enerzijds heeft Case in de jaren 90-96 de maxxum doorontwikkeld tot de MX, maar na de overname van Steyr in 96 kwam ook de CS als waardig alternatief voor de opvolging van de 1455XL. Als je ziet dat de CVX eigenlijk ook voor het grootste deel een verder ontwikkelde CS is, kun je ook bedenken dat ze in de CS meer mogelijkheden zagen als de MX. Denk aan de typische elektronische hef, de CVT transmissie afkomstig van Steyr (prototypes, die al in 81-serie zijn getest) en nog enkele andere details zoals de cabine.
+1
Gavrie Willemsen
@Glenn IH ja en de 1455 was nog een echt ontwerp van “International” waar Case nog jaren op voortgeleefd heeft. De Maxxum was een ontwerp van alleen Case....
+1
@Glenn IH Goh, dat klopt deels. Maar de 1455xl is niet gestopt voor de Maxxum. De Maxxum werd gemaakt vanaf 1990 maar ging maar in het segment van 90pk tot 125pk in eerste instantie. Het segment van de 956xl-1255xl. Veel van de 1455xl's waren al wat bijgezet om mee te kunnen met hun concurrenten van andere merken zoals de TW35 (186pk) en de Fiat 1880DT (180pk). Hiervoor is meer de Magnum 71-serie gekomen. Dit was echt Amerikaanse makelij, en deze is dus nooit in Neuss geproduceerd zoals de maxxums. Dat verklaart ook de mindere populariteit van de eerdere magnums denk ik.
Ik geloof ergens gelezen te hebben dat er nog een stevig prijsverschil zat tussen de 1455xl en de magnums, waardoor de 1455's zoals je zegt nog stevig werden besteld en de productie inderdaad nog met 2 jaar verlengd is. Ook waren veel bedrijven bang van de beginnende elektronica in die machines.
+1
Gavrie Willemsen
@tractorquintentje wat een prachtige uitleg.....😊👍🏻
+1
SJB533
@Glenn IH
De Maxxum 5000-serie heeft de 9, 10 en 12 vervangen, maar was te licht om de 14 te vervangen. Toen Steyr werd overgenomen door CaseCorp, en daarmee de 9145 in het assortiment kwam, is de 14 pas uit productie gegaan...
+1
stijn-de-bock
@SJB533 ik heb redelijk wat met 9145 gereden, supertrekkers waren dat
+1
SJB533
@stijn-de-bock
Helaas geen ervaring. Buurman had een 130, maar die is afgelopen winter vertrokken ten faveure van een CVX 1190...
remco rooks
@stijn-de-bock is dat gelijk aan de cs serie van Case?
+1
stijn-de-bock
@remco rooks Yup steyr 9145 is gelijk aan een cs150
remco rooks
@stijn-de-bock kijk dat zijn bruute en fijne trekkers👌🏻 maar dat vind ik van de maxxums ook🤣
+1
stijn-de-bock
@remco rooks mee eens,
+2
David Bakker
Ik heb in Canada 25 jaar geleden eens met een 5140 gereden zonder cabine .er een zonne dak erop .
+3
Ritchie
Leuk plaatje zo, een van de grootste schandes van ons land de Hedwigepolder!!
+2
stijn-de-bock
@Ritchie jaa een echte schande, de mooiste polder die er was,heb er bijna heel mijn jeugd doorgebracht

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!