Foto van 20 jaar geleden, mijn eerste jaar dat ik in de maïs reed,steyr8165,steyr8130 en New holland tx34.zowel de trekkers als de karren en de combine bestaan ondertussen niet meer, of gesloopt, of

Steyr Meerdere

stijn-de-bock
Foto van 20 jaar geleden, mijn eerste jaar dat ik in de maïs reed,steyr8165,steyr8130 en New holland tx34.zowel de trekkers als de karren en de combine bestaan ondertussen niet meer, of gesloopt, of uitgebrand.,voor mij is dit wel nostalgie.

Reacties

+1
a3vandiejen
Leuk om aan terug te denken , mooie foto.
+3
schluterman
Prachtige foto Stijn
+2
Svendt28
Knappe foto met 2 van de mooiste Steyr's ooit gemaakt.
+2
MF 2725
Zou echt niks meer van al dit materiaal nog bestaan? Zou wel erg zijn!
+3
stijn-de-bock
@MF 2725 nopen,de combine is afgebrand en de twee trekkers zijn voor sloop weggegaan, waren ook echt op,de kipwagens zijn ook in schroot verdwenen na veel jaren goed gebruikt te zijn.,van de 8130 zijn er bij dit bedrijf 3 geweest,de jongste is nog in gebruik, de tweede een super elite is opgegaan in vlammen, de derde op de foto is weggedaan naar een sloper met naar schatting 30000 uren, trekker was op,8165 waren er 2 dezelfde, deze is gesloopt en nog gebruikt om de andere te herstellen, die andere is verkocht aan een liefhebber.
+2
Schluterfan
Eigenlijk leuk om te zien dat loonwerkers vroeger veel meer uren deden met hun trekkers. 30000u waren dan idd geen uitzondering. Hoorde eens van Schlüterliefhebber dat een loonwerker in zijn buurt Schlüters wegdeed met ook meer dan 30000u. Een ervan heeft hij en word gerestaureerd. Een andere die ook in de omgeving reed daar had ook meer dan 30000u en word nu nog gebruikt. Zolang de kosten meevallen ben je ook niet geneigd het weg te doen. Das met huidige spul wat nu boordevol electronica zit denk ik wat ondenkbaar geworden.
+1
roscho
@Schluterfan In Oldenzaal en Losser zat Kühlkamp, dat bedrijf had ook een groot aantal Schlüters. Ze werkten er veel mee langs de weg in Twente. Die werden perfect onderhouden, de oude Kühlkamp was een liefhebber. Die dingen liepen de hele dag volgas langs de weg met klepelaars. Zo kwamen daar ook ongelooflijk veel uren op. Als ze wat slechter werden, gingen ze compleet uit elkaar in eigen werkplaats en werden ze helemaal gerestaureerd. Ze hadden zelf ook een mooi magazijntje met onderdelen. De hoofdmonteur toonde mij eens een nieuwe Eurotrac, maar ik kreeg wel te horen dat het ding niet mocht rijden, "de chauffeurs hebben het liever niet dat anderen erop rijden". Echte liefhebbers dus.
Ik kreeg ook te horen dat de meeste andere trekkers volgehangen moesten worden met gewichten om niet om te vallen met die klepelaars, maar Schlüters waren zwaar en laag gebouwd, die vielen niet om. Toen Schlüter al lang geen trekkers meer maakte, zag je nog regelmatig Schlüters in Enschede en omgeving rondrijden met een stobbenfreesje erachter.
+3
Schluterfan
@roscho

In Oldenzaal zat ook Vossebelt Cultuurtechniek, bedrijf bestaat nog steeds denk ik. Die hadden er ook enkele, miss nog steeds. Van alles wat. In de buurt van Enschede zat er ook iemand die ze in de bosbouw had. Ligt ook allemaal dicht tegen de Duitse grens, dus dealers zaten ook geem pokke eind weg lijkt mij.
+2
roscho
@Schluterfan Vossebeld is, dacht ik, een voormalige werknemer van Kühlkamp, die het bedrijf heeft overgenomen. Het bedrijf zit in Losser en Oldenzaal.
Die bosbouwer is volgens mij Willy Goolkate. Ik vond eens aan de zuidoostkant van Enschede en oude Schlüter die er erg verwaarloosd bij stond. Bij nadere beschouwing bleken kinderen zand en grind in de tank te hebben gegooid. Heb eens nagevraagd, maar de eigenaar wou hem absoluut niet verkopen.
schluterman
@Schluterfan vossebeld komt onze schlüter compact 850v vandaan
roscho
@schluterman Met waarschijnlijk erg veel uren op de klok, maar in topstaat?
schluterman
@roscho inderdaad zeker wat uren erop maar gekocht met toen der tijd kapotte versnellingsbak
+1
Schluterfan
@schluterman

En voor hij bij Vossebeld liep, nog uren gemaakt bij een Duitser die ik ken.
schluterman
@Schluterfan inderdaad die heb ik toen ontmoet via jou in nordhorn
Lars Bekhuis
@Schluterfan vossebeld uit Oldenzaal heeft volgens mij nog wel schlüters.
Van't zomer reed er nog een met een landing balen voorbij.
+2
valmet6400power
@Schluterfan
Ik denk dat je zeker gelijk hebt, dat trekkers tegenwoordig niet meer “af” worden gereden. Er zit gewoon teveel op wat stuk kan gaan.
Daarnaast denk ik dat men vroeger als loonwerker “meer tijd” had dan de loonwerkers nu. Er waren misschien toen meer loonwerkers die kleinere bedrijven als klant hadden. Dan kun je het ook permitteren om met een trekker te rijden met 20.000 uur. Maar misschien zit ik er helemaal naast!
Schluterfan
@valmet6400power

De loonwerkers van nu nemen ook veel minder risico's om met trekkers met een bult uren nog op de weg te komen. De seizoenen zijn korter, alles moet sneller van het veld, en dan kan je je het gewoon niet veroorlovenn om in het midden van het seizoen stil te staan. Niet dat het met een trekker met minder uren niet kan voorkomen, maar je hoopt toch altijd dat hiermee het risico lager is, ook al kan er met de elektronica ook van alles mis gaan. Gelukkig kunnen dealers de fouten nu ook sneller opsporen dan vroeger.
T930
@Schluterfan toch zie je nog genoeg loonwerkers rondrijden met die oude 800 en 900 fendt's rondrijden ook john deere 7810 en 7800 7710 zie je ook nog wel maar en zo heeft elk merk wel een paar bewezen series die nog steeds gebruikt worden
valmet6400power
@T930
Maar als je een trekker 1500 uur per jaar gebruikt dan kies je toch voor een trekker met iets meer comfort dan een schakel 7710 of 7810. Met een vario maakt het wat minder uit.
T930
@valmet6400power daar heb je wel gelijk in het voordeel is wel dat er nog heel veel zelf aan gesleuteld kan worden zonder een monteur
valmet6400power
@Schluterfan
Klopt! Nadeel is wel dat er minder onderdelen op voorraad zijn bij een dealer. Als er dan iets om 19:00 stuk gaat dan is het er vaak niet de volgende dag. Dus dan sta je in ieder geval al een hele dag stil als het tegenzit en het geen gangbaar materiaal is. Vroeger zat er minder op een trekker dan konden dealers wel (de meest vreemde?) dingen op voorraad houden.
J asper
Quote Reactie van @Schluterfan:
Das met huidige spul wat nu boordevol electronica zit denk ik wat ondenkbaar geworden.

Eerste 716's zijn bij de loonwerker ook ruim over de 20k uur getokkeld hoor, en verrichten hun werk nu ergens anders nog wel denk ik.
+1
new holland koen
@J asper De 718 van ons loonbedrijf zit ook al in de 16.000 uur en de 820 zal ook wel die kant op gaan. Maar zolang er geen te gekke dingen mee zijn kun je het er lang mee volhouden.
+4
Albert Peters
Hoe ouder je word hoemeer is er om aan terug te denken Als ik hie in west nederland rond looo of fiets denk ik vaak hir hebben we gewert voir die of met die dat blijft
+2
Towaberg
Deze foto brengt heel wat teweeg, t is dan ook een hele mooie👌
+3
stijn-de-bock
Deze foto is een stuk ouder dan de bovenstaande, hier nog geen tx 34 maar een 8070 combine.van beide types zijn er 3 geweest bij loonbedrijf buys.,de 8130 met tandem kiepkar is dezelfde als die op de bovenstaande foto.

(klik om te vergroten)

Nostalgie uit Sint Pauwels

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Steyr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!