Met enige weemoed moet ik toch steeds terugdenken aan onze 824 Turboshift.... Ik mis enorm die versnellingspook alsook de 4 traps powershift...... Ik ben zo geboren en dat zal niet veranderen.... Vari

Fendt 824

Gavrie Willemsen
Met enige weemoed moet ik toch steeds terugdenken aan onze 824 Turboshift.... Ik mis enorm die versnellingspook alsook de 4 traps powershift...... Ik ben zo geboren en dat zal niet veranderen.... Vario rijden met onze 916 is ook wel fijn maar roeren in de bak en dat schiften kan toch niks tegenop.....😅😅

Reacties

+1
josje
Ik snap dat wel, heb zelf ook 2 jaar met 1 van de laatste 500 favorit gereden die schakelde zo heerlijk soepel en dat powershiften dat was het mooiste inderdaad.
+1
arjanvw
@josje Toch vind ik de powershift in de 500 niet het mooiste schakelen. Reageert traag en tussen 3 en 4 klapt die behoorlijk. Ondanks dat blijft die wel heel! 😀
+1
Fendt926Driver
@arjanvw hier met de xylon ook het klapperen tussen 2 en 3 wel.
Maar die schakel ik weinig of even de koppeling er bij pakken.
arjanvw
@Fendt926Driver ik bedoelde eigenlijk ook tussen 2 en 3..🙈. Ik pak de koppeling er soms ook bij, maar dat is niet de intentie van een powershift..
fendt308-driver
@arjanvw 2 & 3 wisselt ie van pakket daarom schokt hij. Hij wisselt het vlotste onder last
JohnDeere5085
@fendt308-driver das toch elektronisch geregeld bij 500's, onder last snel zonder last langzaam?
fendt308-driver
@JohnDeere5085 daar lijkt het wel op ja maar ik heb dr verder geen verstand van
arjanvw
@fendt308-driver dat is idd wel bekend. Vergeleken met andere merken bv JD , MF hebben die dat beter voor elkaar.
T930
@arjanvw over het algemeen houden die powershift bakken het heel lang vor dus voor mij is een schok dan niet zo erg
arjanvw
@T930 blijft idd wel heel en hij schakelt ook soepel (pook). Fendt is al vroeg begonnen met de vario en denk daardoor de powershift ook niet verder ontwikkeld. Vind dat zelf wel jammer, maar als die powershift had gebleven zoals die nu is die niet echt Fendt waardig..
+1
T930
@arjanvw nee dat klopt ja. Al dacht ik de eerste keer dat ik op de 822 stapte dat deze kapot was die koppeling ging zo zwaar. kwam er later pas achter dat je deze bij de start niet hoeft in te trappen en als die eenmaal loopt gaat die heel makkelijk 😂
maar wat je zegt de ontwikkeling gaat door maar nu verdient fendt ook wel aardig met die vario's denk ik als ze kapot gaan worden ze gewoon omgeruild.
dat heb je niet zo snel met een powershift
+1
fendt308-driver
@arjanvw ik vind die van case mx ook heel mooi werken, luistert direct. Nadeel is als je 40 rijd en je tikt tegen de pook dat je de zooi bijna opblaast omdat hij meteen 3 stappen terug wil 🙈
+1
Gavrie Willemsen
@fendt308-driver klappen doet het wel maar het blijft over het algemeen wel heel
T930
@Gavrie Willemsen hoe lang heb jij jou powershift 824 gehad en heb je daar ooit grote problemen mee gehad ?
@T930 Weet niet of @Gavrie Willemsen er problemen mee gehad heeft. Maar degene waar die hem ingeruild heeft, verkocht hem later wel met "bakproblemen".
T930
@tractorquintentje oh dat is wel balen voor die persoon dan maar volgens mij had @Gavrie Willemsen zn nieuwe 916 ook snel na aanschaf uit elkaar liggen
Gavrie Willemsen
@T930 syncro van de 3de versnelling lag er zo goed als uit.... schakelde alleen in en uit zijn 3 als je met heeeel veel liefde en geduld schakelde
T930
@Gavrie Willemsen oke is dat iets wat opeens is gebeurt of werd dat geleidelijk steeds slechter ?
Gavrie Willemsen
@T930 dat was al toen ik hem kocht maar het werd wel erger met het gebruiken
Gavrie Willemsen
@T930 ik heb die net geen 2 jaar gehad waarvan hij zeker 6 maanden uiteen heeft gelegen
T930
@Gavrie Willemsen oh dat is wel balen dan was dat iets wat je van ter voren al wist of is de verkoper je nog te gemoed gekomen ?
Gavrie Willemsen
@T930 ik heb die op een veiling gekocht zonder gezien te hebben int echt
T930
@Gavrie Willemsen oh ik dacht dat je hem had geruild maar als de prijs maar goed was dan
+1
Gavrie Willemsen
@T930 die 824 heb ik op een veiling gekocht en nadien ingeruild op die 916
+3
T930
Jammer dat tegenwoordig geen turboshift bakken meer in fendts gemaakt worden
+4
valmet6400power
Spijt? Komt altijd te laat en nooit op tijd..
+2
@valmet6400power angst is voor even, spijt is voor altijd 😏
+3
new holland koen
Dan wordt het toch tijd voor een New Holland om mee te powershiften ben ik bang😜🤭
+2
Gavrie Willemsen
@new holland koen ohhh, mij zo pesten......😂😂😂
fendt farmer309c
@Gavrie Willemsen de franse tweedehands markt een beetje in de gaten houden komen ooit mooie 800 series op met weinig uur bij akkerbouwers voor een schappelijke prijs als je er nog 1 zou zoeken 😀
Alleen er zijn zat handelaren die erop azen en ze hier of in Duitsland dan veel duurder weer verkopen.
+1
@new holland koen domweg knopje omhoog blijven drukken omdat het zolang duurt met die bak?
Met vracht is het nog wat maar met lege trekker is die echt traaaag 😅
+1
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Sssst!🤫
Vergeleken met de autocommand van New Holland is hij nog snel🙈
Nee zonder gekheid met een losse tractor is het veel klikken en gaat het niet zo snel als je wilt. Maar daar zou @Gavrie Willemsen weinig last van hebben met die zware karren. Onder belasting gaat t echt veel beter hoor.
+1
@new holland koen haha! Auto command is wel veel rustiger rijden, schakeld maar 2 keer, als die eenmaal in de hoge groep zit ben je lekker vlot
+1
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Het is idd rustiger rijden ja. Maar mij is het te rustig😅
Als je gas geeft moet hij eerst 5 seconde nadenken en dan gaat hij pas een keer versnellen.
@new holland koen Moet je agressieviteid even op 3 zetten, en op voetpedaal rijden ipv hendel 😏
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Heb alleen mn rijbewijs gehaald in een ac. Was met voetpedaal in de 2e groep. 3e zal idd beter gaan.
+1
T930
@new holland koen tja ik reed in een john deere met de rijschool maar die hebben die dingen zo naar beneden afgesteld dat ze niet vooruit te branden zijn en maar 30 rijden
new holland koen
@T930 Ja precies dat!
Die nh waarmee ik reed stond in de 2e groep afgesteld op 28. De 3e groep op 43 maar daar mocht ik niet in rijden...
+1
T930
@new holland koen nee klopt waardeloos gelukkig heb ik nu al mn autorijbewijs dus dat gaat sneller haha
+1
@new holland koen agressieviteid is anders als groep 😅
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Ik wist niet dat je dat ook kan instellen??
Ik meen wel dat hoe hoger de groep hoe sneller hij is vandaar.
+11
1046
Ik zeg altijd . Vario is voor mietjes. Schakelbakken voor echte chauffeurs
+4
Gavrie Willemsen
@1046 ja echt jammer dat Fendt ze niet meer bouwt
+3
1046
@Gavrie Willemsen ik reed zelfs op een 312. De leste der 6cilinders. Zonder ps. Dan leer je pas rijden.💪🏻
+1
MF 2725
@1046 Mee eens!
+4
valmet6400power
@1046
Vario is voor mietjes en schakelen zorgt voor nieuwe knietjes? 😂
@1046 ik zeg altijd
Terugschakelen is voor mietjes
+1
T930
@ronald-deutz-fahr ik wil jou dan wel in zn 6 zien optrekken 😂
+1
@T930 ging over fendt toch? Ik zie geen probleem 😏
T930
@ronald-deutz-fahr tuurlijk klein misverstandje dacht dat we het over een ander groen merk hadden 😂
@T930 haha, kan gebeuren. Was ook niet zozeer met optrekken en Bedoeld, meer als je eenmaal rijd en het zwaarder begint te trekken met bijvoorbeeld de ploeg of mesttank
+1
T930
@ronald-deutz-fahr haha ik begreep het wel ik vond het wel een mooie opmerking, mn opa zei altijd gewoon gas geven zolang je hem niet afwurgt is het goed
+1
Vincerampelberg
@1046 zeker veel meer plezier en maakt een mooier geluid!!!
+3
Hkramer
Oud maar goud
Vincerampelberg
Mooi ding!!!! Mooi geluid en maakt mooie pluimpjes aan!!! Super serie heb er zelf al is mee gereden een 824!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!