Foto van een Deutz D4006 krukas lager koper zichtbaar. Foto is geplaatst door Rick V op 25-11-2020 om 19:27:48, met 30 reacties.

Deutz D4006

Rick V
Foto van een Deutz D4006 krukas lager koper zichtbaar

Reacties

CaseCS130
Hoe veel uur zou die moeten hebben?
Rick V
@CaseCS130 rond de 12000
CaseCS130
@Rick V Oh dat is ook al behoorlijk
Rick V
@CaseCS130 onder blok moet volgens het verhaal 30 000 uur kunnen hebben zonder een sleutel eraan te zetten, maar dat is dan denk in industie toepassing en elke 100 uur nieuwe olie! Zoals de gebruikers handleiding vermeld
CaseCS130
@Rick V Denk dat dat een beetje theoretisch is inderdaad. Wij hebben ook zo'n 4006 van volgens mij de 1ste generatie. Maar die heeft al aardig onderdruk met iets van 8000 uur. Weet natuurlijk niet hoe het onderblok is.
Rick V
@CaseCS130 deze motor was gereviseerd volgens het verhaal.... carterdamp pijpje vol proppen met kit en verkopen maar! Zo werkt het! En daar kom he achteraf allemaal achter
Kramer U800
@Rick V Het valt altijd tegen moet je maar denken. Er zitten een hoop geluk zoekers en bedriegers bij.
+2
Rick V
@Kramer U800 idd, en oelewappers die mensen geloven en het geld wat te makkelijk uitgeven, ik dus😉
Kramer U800
@Rick V Ja je moet wakker blijven in deze wereld. Pas geleden had een vriend van ons een Zetor gekocht. Je kon niet zien dat er aan gesleuteld was maar toch wel uiteindelijk achtergekomen. De kleppendeksel en alles met vloeibare pakking dicht geplakt, mm's dik!! Een scheur in het motorblok waar niks over verteld was, met de glimmende pakking ertussen, viel niet te zien omdat het achter de brandstofpomp zat. Koppelingshuis was ook gelast. En die verkoper maar lachen tijdens die proefrit, nu weten we waarom... Hele blok ligt uit elkaar momenteel en word compleet gereviseerd.
Rick V
@Kramer U800 oftewel, erbij genaaid, ik begin zelf eigenlijk een hekel aan handelaren en hun truckjes te krijgen, je kan ook trekkers uit Duitsland kopen, die schijnen vaak beter te zijn
+1
J asper
Quote Reactie van @Rick V:
ik begin zelf eigenlijk een hekel aan handelaren en hun truckjes te krijgen, je kan ook trekkers uit Duitsland kopen,

Bij een gewoon lmb heb je ook geen last hoor, en als die wel met zulke grappen beginnen zijn ze rap lmb af.
+1
Rick V
@J asper daar heb je idd gelijk in, maar die zijn dan vaak ook weer duurder door btw enzo, maar soms/vaak is duurder wel beter, behalve op mp denk, originaliteit ga ik ook belangrijker vinden
+1
J asper
Quote Reactie van @Rick V:
daar heb je idd gelijk in, maar die zijn dan vaak ook weer duurder door btw enzo, maar soms/vaak is duurder wel beter,

Daarom, en dat is toch ook logisch dat het een beetje meer moet kosten, als ze er zelf tenminste achterstaan.
+1
rommert14
@J asper daarom kopen we ook altijd bij het lmb, zeker de trekkers.
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Rick V:
, ik begin zelf eigenlijk een hekel aan handelaren en hun truckjes te krijgen,

Dealer zegt mij altijd dat elke nette inruil trekker heb ik wel een klant voor.
Als ik ze niet vertrouw gaan ze de handel in...
Hier circuleren trekkers ook bij 5 bekende handelaren (er zijn er natuurlijk veel meer )
De trekker komt bij de ene binnen. De week erop kost die 500 meer bij een ander dan nog eens 250 meer bij de volgende enz.
En elke prijst hem meer aan....
Dan hoef ik ze niet meer.
CaseCS130
@Rick V Jammer dat je zoiets overkomen is. Helaas loopt dit soort mensen rond op onze aardbol.
Rick V
@CaseCS130 die handelaar is een goeie meneer, daar niet van, maar hij weet ook niet het verleden van die trekker, als de vorige echte eigenaar heeft zitten liegen dan ontstaat dit
Kramer U800
Ai dat is niet leuk om tegen te komen, wat kost zoiets nog eigenlijk van een 912? 12000 uur is ook wel een hele boodschap. Is de krukas nog goed want ik zie dat je nog alleen maar een kaal onderblok hebt.

Bij de 712 kost 1 hoofdlager bijna 100 euro.
Rick V
@Kramer U800 prijzen weet ik nog niet exact, 912 is vaker voorkomend dan 712 helaas voor jou in dit geval,imitatie kost niet veel maar ik wil het eigen lijk gelijk goed doen
Kramer U800
@Rick V Precies de 912 is jonger en er zijn veel meer van gemaakt. Precies gelijk goed doen, ik zou eigenlijk niet weten waar je ze origineel kan krijgen? Granit Parts is toch ook imitatie? (Die zijn ook veels te duur overigens)
+1
Rick V
@Kramer U800 ik ga naar groot motoren in Tiel morgen, kan natuurlijk ook gewoon naar dps gaan enzo
InsaneNL
@Kramer U800 voor een 912 heeft het 0,0 zin om het imitatie te gaan lopen kutten, orginele sdf lagers kosten iets van 10 ~ 15 per setje, zowel krukas als drijfstang. drijfstang bouten zijn dan wel weer smerig duur naar verhouding, die kosten ook ongeveer dat geld per stuk
Kramer U800
@InsaneNL Oké dat valt reuze mee. Volgens mij kon je ze bij Kramp ook krijgen. Waarom zou je drijfstangbouten nieuw kopen als je alleen versleten lagers hebt?
+1
InsaneNL
@Kramer U800 volgens het werkplaats boek moet je ze vervangen. heb het voor de zekerheid maar gewoon gedaan, geen zin in een drijfstang door het blok. Worden ook op graden aangetrokken in plaats van moment, zou er iets mee te maken kunnen hebben. @twand2505 weet jij hoe het zit, is het echt nodig of overdreven?
deutz110
@InsaneNL t zijn bouten die je aantrek op.n bepaalde kracht en dan kunnen ze rekken daarom.ook nieuw dan weet je zeker dat ze goes.vast zitten, is bij kop revisie ook vaak zo nieuwe kop.bouten en oude gewoon weg gooien
+1
InsaneNL
@deutz110 jup, dat principe ken ik en is ook logisch, ging mij er even om hou veel het in de praktijk uitmaakt. Maar ik heb ze zelf gewoon vervangen, dus maakt voor mij weinig meer uit. kopbouten bij een 912 staan maten voor in het werkplaats boek, zolang ze daar tussen zitten mag je ze hergebruiken volgens het boek.
Rick V
@InsaneNL en langs een rei houden om te controleren of ze niet krom zijn
+1
twand2505
@InsaneNL waarom ze het adviseren (ik doe het zelf ook altijd) is dat die bouten aangetrokken dienen te worden op bijna de max van wat die bout kan hebben, op het moment dat je ze los draait komen de krachten op de andere kant te staan en kun je ondanks dat je het niet voelt de bout sterkte verminderen. Als je ze dan weer vast draait op de aangegeven graden dan trek je ze niet zo vast als dat je nieuwe bouten doet. Het zit dus wel iets anders dan dat hierboven verteld wordt door @deutz110 want die heeft het over kopbouten, en dit zijn rekbouten. De bouten van de drijfstanglagers en de hoofdlagers ect zijn dit niet. Als je die 12.9 bouten in de rek zou trekken dan moet je afvragen of je de sleutel wel in handen moet hebben 😝
deutz110
@twand2505 ja oké dat is waar maar komt wel.n beetje op t zelfde neer

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!