Foto van een Schlüter Super 850 V een mooi ritje vanmiddag nog eventjes vlug. Foto is geplaatst door schluterman op 28-11-2020 om 18:10:20, met 25 reacties.

Schlüter Super 850 V

schluterman
Foto van een Schlüter Super 850 V een mooi ritje vanmiddag nog eventjes vlug

Reacties

+1
a3vandiejen
Prachtig, lekker hobbyen zo.
+1
schluterman
@a3vandiejen jazekers
+1
a3vandiejen
@schluterman Hoelang heb je de Schlüter al in bezit?
+2
schluterman
@a3vandiejen een 15 jaar ongeveer. Het is al weer een hele tijd. Ik ben nog steeds blij dat ik hem gekocht heb toen der tijd
+1
a3vandiejen
@schluterman Dat is al een mooie tijd , van sommige dingen heb je nooit spijt gelukkig.
Is natuurlijk ook bijzonder zo'n Schlüter.
En waarschijnlijk elke keer weer een genot om mee te rijden.
+1
schluterman
@a3vandiejen inderdaad ja het is gewoon prachtig om er elke keer weer op te stappen en er rijden
+1
a3vandiejen
@schluterman Snap dat helemaal, hopen dat we dat nog lang kunnen doen..op naar de volgende 15 jaar😁
+1
schluterman
@a3vandiejen inderdaad ik ga ervoor. En ij denk ik ook
+1
a3vandiejen
@schluterman Zeker haha.
+1
new holland koen
Met t provinciehuis op de achtergrond!😉
RVM
@new holland koen is dit dan het beroemde weggetje van de new kids?
new holland koen
@RVM Waar dat weggetje precies ligt weet ik niet. Maar nu je het zegt, het lijkt er wel op ja!
+1
schluterman
@RVM klopt inderdaad. Ik heb vroeger nog met die mannen op school gezeten.
RVM
@schluterman oké, zag er laatst nog een 1455 met soortgelijke wagen rondkoetsen
+1
schluterman
@RVM een 1455 met een container carrier? Er loopt er eentje bij ons in de buurt ja
+1
Schluterfan
Ik heb de Compact vorig weekend en gisteren ook nog eens van stal gehaald. Stond ook al weer een tijdje stil, maar wel broederlijk naast zijn kleine zusje S450 😃
schluterman
@Schluterfan s450 klaar?
+1
Schluterfan
@schluterman

Nee helaas nog verre van. Moet nog beginnen met de assemblage van de bak. Hopelijk kan ik deze winter eraan beginnen.
+1
Mdbm
Knappe combinatie !
roscho
De Super 850 is gemaakt in lange en korte versie (nee, niet de Compact). Is dit ook zo'n lange versie? Zo een heb ik dan vroeger ook gehad, zonder vloeistofkoppeling. Die ik nu heb, is een korte, mét vloeistofkoppeling. Uiteindelijk vond ik die lange fijner, je kon hem bij inkuilen helemaal afwurgen tot de motor bijna afsloeg. Die korte bleef op de helling staan en ging bij 1200 toeren door de vloeistofkoppeling. Met die lange heb ik ook veel geploegd. 4-schaar Kverneland vario kon hij goed trekken.
Schluterfan
@roscho

Vloeistofkoppeling was optie, en heeft niets te maken met de korte en lange versie voor zover ik weet. Aan het moedergewicht, daaraan herken je de korte en lange versie. De lange versie kwam in september '75. En dat was niet enkel bij de 850, maar ook bij de 1050.
roscho
Quote Reactie van @Schluterfan:
Vloeistofkoppeling was optie, en heeft niets te maken met de korte en lange versie voor zover ik weet.

Dat weet ik, maar ik gaf het alleen aan om de trekker te beschrijven. Bij ons had de korte vloeistofkoppeling en de lange niet.
schluterman
@roscho de mijne heeft ook een vloeistof koppeling. En is uit 1974 een korte versie. Dat lange en korte zit hem alleen in het moeder gewichtblok denk ik.
+1
roscho
@schluterman Nee, er is ook verschil in de chassisbalken. De korte heeft hier een U-balk met de rug naar de zijkant, waar weer een extra versterking binnenin zit. De lange heeft gewoon een platte balk, die wel veel zwaarder is uitgevoerd. En omdat chassisbalk langer is, is ook de wielbasis langer.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 850 V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!