Foto van een Fiat 566, je moet soms creatief zijn... valt me niets tegen zo alles werkt naar behoren, het gaat alleen iets trager dan normaal

Fiat 566

fan van trekkers
Foto van een Fiat 566, je moet soms creatief zijn... valt me niets tegen zo alles werkt naar behoren, het gaat alleen iets trager dan normaal

Reacties

new holland koen
De tl80a heeft stukken?
+1
fan van trekkers
@new holland koen jaa, helaas wel. Gaat iets niet goed met de brandstof pomp
fiatjuh
Die Fiats zijn enorm taai en veel koppel juist bij 1500 toeren en nog lager blijven ze maar trekken,dus dit zal ook wel lukken!
fan van trekkers
@fiatjuh Ze zijn zeker beresterk. Het verbaast mij ook wat hij allemaal kan hebben
+1
fiatjuh
@fan van trekkers Veel kunnen ze hebben daar staan ze om bekend,in de trekkers staan de Fiat motoren orgineel ook laagbelast afgesteld ,in schepen en aggregaten etc werden ze op hoger vermogen afgesteld
fiatjuh
Die Fiats zijn enorm taai en veel koppel juist bij 1500 toeren en nog lager blijven ze maar trekken,dus dit zal ook wel lukken!
+1
rommert14
Nog met origineel zonnedak 😍 ziet er ook nog netjes uit
+1
fan van trekkers
@rommert14 bedankt! Er moet alleen nog een doek overheen
Husqvarna
Wil deze een beetje makkelijk leeg draaien met zulke walsen? Ook als je er balen of gesneden kuil in gooit?
fan van trekkers
@Husqvarna onder de 3 ton draait hij best leeg. Balen gaan ook prima. Belang bij zo wagen dan? Je kan beter een 40s nemen
Husqvarna
@fan van trekkers
Ja heb nu een oudere 30s met 1 wals, hiervoor een bvw15, ik vond dat toch een super wagentje, hoe vol je em ook gooide, hij draaide altijd leeg, had ook maar 1 wals. Maar de 40s beter of groter bedoel je?
fan van trekkers
@Husqvarna de bvw 801 kan fors meer in dan de 40 s. Als je echt blokken wil voeren kun je de bvw 801 best overwegen. Zit een veel bredere en diepere klep op. Nadeel van de 801 is dat als je hem boven de 3 ton gooit, dat de bodemketting moeilijk vooruit wil. Ook hebben wij de aandrijving 2 keer kapot gehad, beide keren een tandwiel van de aandrijving afgeknapt. Verder blijft goed smeren belangrijk (vooral de klep, anders hangt dat ding net als de amigos naar achteren). Amigo kreeg elke wagen (hoe vol dan ook) leeg. En was qua aandrijving veek sterker. Bodemketting hebben we wel vaak stuk gehad en vaak klapbanden. Dat gaat nu in 4 jaar nog goed met de 801
Husqvarna
@fan van trekkers
Ik heb bij de 30s nu ook de aandrijfas net voor het tandwiel afgebroken, misschien dat ik hem nog maak maar de bodem is ook al verrot en ik ben al met een 40s bezig, als die dezelfde banden heeft als de 30s dan is het ook geen wonder dat ze knappen, want ik vind ze op de 30s al te licht, of ik doe de kar te vol 😅 Bij de oude blokkenwagentjes waren de Strautman banden en assen sowieso al veel degelijker.
De klep hangt hier ook achterover, blijft er mooi wat kuil in liggen.., niet kunnen smeren is eigenlijk ook vaak ook net zo erg als gewoon nooit smeren, de Strautmann heeft ja ook wel 40 smeerpunten en de Schuit maar 2 😂
fan van trekkers
@Husqvarna deze verhalen komen mij ook bekend voor na 8 jaar heel veel koeien te hebbeb gevoerd met de 40s. Vooral de banden, ieder half jaar was dat raak. De 801 heeft veel dikkere banden en wisselen is ook easy. Losdraaien, klep naar geneden en naar de lmb. Bij sr was dat een gemartel! Smeren bij de straut heb ik nu ook een half jaar niet gedaan en sinds 2 weken hangt de klep ook naar achteren 🙈. Vetnippels zijn wel toegankelijk
Husqvarna
@fan van trekkers
De Strautmann is wel goed doordacht, je kunt zo bij de tandwielen om te smeren, bij de Schuitemaker moet je dan eerst 4 bouten los draaien, en dan nog kan de vetspuit er niet goed bij.
Ik zag bij de nieuwste 40s dat ze achterop gewoon een stalen balk hebben gebout zodat de schotten niet naar buiten buigen...
Ook denk ik dat veel Schuitemaker machines gewoon allemaal hetzelfde chassis hebben, mengwagens, meststrooiers, kippers, en bodemkettingen passen ook op de meststrooier, feedo. Is dan ook wel eenvoudiger produceren minder onderdelen in het magazijn, alleen de bowden-kabelbediening is er bij Strautmann al 30 jaar standaard en bij de schuitemaker mis ik die wel elke dag, heb er trouwens nog wel een liggen dus die kan er ook nog wel een keer op passend maken denk ik.
+1
fan van trekkers
@Husqvarna schuitemaker leverd nu dacht ik ook elektroniche bediening op de amigo. Die bediening die de amigo eerder had, had ik niet veel op aan te merken. Het werkt direct en je vergeet het niet met afkoppelen. Wij hadden de klep toen op een dubbelwerkend ventiel, en de bodemketting en afvoerband via die stangetjes
EA_MF
@fan van trekkers dit type maakt strautmann ook niet meer voor zover ik weet.

Wielwissel bij een amigo is een drama ja, as moet haast los om het wiel dr onder vandaan te krijgen. Weet ook niet of je ze met ‘massieve’ banden kunt krijgen?
Die amigo’s enz zijn m.i. mooie karretjes om een aantal jaren mee te voeren en dan voor mooi geld weer in te ruilen op een nieuwe. Eenmaal aan het sleutelen kom je van het een in het ander haast.
fan van trekkers
@EA_MF heel lang geleden had me pa zo strautmann blokkenwagentje met massieve wielen, die heeft hij een jaat gehad want de hele bak begon te scheuren omdat dat niet gemaakt was voor transport. De as moest er bij de amigo inderdaad altijd onder weg🙈

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 566 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!