Foto van een Liebherr 900. Gister een kelder gesloopt naast een bestaande woning. Was nog verbaast hoe dik de keldermuren waren. Was een hele opdracht om ze eruit te krijgen.

Liebherr 900

Vollenbroek_Lars
Foto van een Liebherr 900. Gister een kelder gesloopt naast een bestaande woning. Was nog verbaast hoe dik de keldermuren waren. Was een hele opdracht om ze eruit te krijgen.

Reacties

schluterman
Dat snap ik ja met zoon kraan
Vollenbroek_Lars
@schluterman Om voor een dag werk hier een rups op te zetten is ook wat. En de put is eruit gekomen. En grotere mobiele kranen hebben we niet.
brauheist
Kelder is altiid veel werk, en vaak ook nog lomp als dr onderplaat tegenzit
Vollenbroek_Lars
@brauheist Klopt die was ook mooi dik, maar toen ik er een begin aan had ging het wel. Hele dag bezig geweest.
brauheist
@Vollenbroek_Lars ik kan het op de foto niet zien maar heb je het draaikantelstuk er tussen uit?
Vollenbroek_Lars
@brauheist Ja klopt is gewoon een vaste snelwissel. Is slecht voor het draaikantelstuk om zo’n zware Vergruizer er aan te hebben. Draaikantelstuk wat bij deze kraan hoorde zit nu op de nieuwe Volvo.
brauheist
@Vollenbroek_Lars dat is ook wat een oude dks op een nieuwe kraan?
Vollenbroek_Lars
@brauheist Draaikantelstuk was nog geen jaar oud is toen een nieuwe afkoppelbare op deze gekomen. En nu heeft mijn collega een nieuwe kraan gekregen.
brauheist
@Vollenbroek_Lars oke, mis je het dks erg?
+2
Vollenbroek_Lars
@brauheist Zit normaal op een andere 900 die heeft een vast draaikantelstuk er aan zitten. Had deze mee met slopen omdat je anders het hele draaikantelstuk sloopt. Deze kraan loopt nu veel op de plas met zijn bijna 24000 uur.
brauheist
@Vollenbroek_Lars aah zo. Ik zit te denken een vaste snelwissel erbij te kopen. Voor de simpele sloop en schep klusjes het draaikantelstuk er tussen uit. Vond een afneembare te duur.
Vollenbroek_Lars
@brauheist Ja bij mij op het werk gaan we allemaal over op afkoppelbare draaikantelstukken. Allemaal met snelkoppel slangen dus je doet hem er zo tussen heen zo hopen we langer met het draaikantelstuk te kunnen. Ja dat kan ook alleen dat is net wat meer werk met afkoppen.
brauheist
@Vollenbroek_Lars klopt, is ook niet de bedoeling dat het wekelijks voorkomt
Vollenbroek_Lars
@brauheist Nee dat snap ik en toch gebruik je zo’n draaikantelstuk meer dan je zelf door hebt. Maar, toch als je dat een keer hebt kun je er even tussen heen sleutelen.
langeslagdiesel
@Vollenbroek_Lars 24000 uur! Nou dan moet ik nog ff draaien met de 312 met net 17000 uur. Jullie gaan richting de 30000 voor hij de dam af gaat?
+1
Vollenbroek_Lars
@langeslagdiesel Nee meestal wel rond de 20000 maar waarom iets weg doen wat het nog goed doet. Voor zulke dingen is zo’n kraan nog ideaal. En hebben wel meer kranen met hoge uren standen zo hebben we ook een liebherr 912 rups die heeft al wel meer als 30000 uur maar die gaat weg als het goed is. Op de andere 900 waar ik normaal op zit heb ik vrijdag de 16300 uur aangetikt.
langeslagdiesel
@Vollenbroek_Lars ik heb al met verschillende kranen met hoge uren standen gedraaid. Maar liebherr lijkt hier toch het makkelijkst mee heel en goed draaibaar te blijven. Nieuw draaien ze bijna allemaal goed, maar na de 15000 uur beginnen de verschillen in kwaliteit toch wel merkbaar te worden.
Vollenbroek_Lars
@langeslagdiesel Jup, maar die nieuwe liebherr’s hebben niet meer de kwaliteit en degelijkheid dan bijvoorbeeld de 900’s denk dat die 914’s geen 20000 uur halen. Maar, zoals de 900’s en 314’s houden het goed vol met veel draaiuren.
schluterman
@langeslagdiesel en toen der tijd akerman? Heb je daar ook ooit op gedraaid?
langeslagdiesel
@schluterman Akerman h16 ja. Maar dat was heel in het begin. Toen moest ik eigenlijk alles nog leren. Maar de lange schuin naar voren staande handles staan me nog voor de geest. Net als het gejank van de stofkeerring op de hefcilinders. Later ging de giek achter de bak aan. De hoofd pennen naast de cabine daar ging het goed mis. 1 oor was van de giek gebroken. Scheen een kwaaltje van die dingen te zijn. Ook nog een keer of wat met een jcb 808 gedraaid. Dat was echt een bizar ding. Zwenken koste net zoveel power als een volle bak gestrekt weg zetten. Ding had 3 giga tandwiel pompen in serie op de krukas van de perkins. Cabine aan de dragline kant, lange mechanische kruishandles voor je. En echt kruishandles, 1 functie per handle en schuinover. Bizar ding.
+1
Vollenbroek_Lars

(klik om te vergroten)

schluterman
@Vollenbroek_Lars mooie volvo ew150?
Vollenbroek_Lars
@schluterman Volvo ewr170e is de 2e op mn werk en doen het tot nu toe heel goed.
schluterman

(klik om te vergroten)

Van de week bij deze grond weg gereden met mijn l70h. Machtig mooi machine mooi stil en toch snel
Vollenbroek_Lars
@schluterman Vind het ook super mooie machines. Maar ik vind dan een 160e mooier kwa model daar zit gewoon een kont aan. Maar uiteindelijk ben ik meer liebherr man.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Liebherr 900 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!