Foto van een John Deere 9620RX. Vandaag is de John Deere afgeleverd bij een vriend van mij in Duitsland. Dit ter vervanging van de Case waar de onderhoudskosten te hoog waren. Bij John Deere hebben ze

John Deere 9620RX

208 foto's van @JoramH

JoramH
Foto van een John Deere 9620RX. Vandaag is de John Deere afgeleverd bij een vriend van mij in Duitsland. Dit ter vervanging van de Case waar de onderhoudskosten te hoog waren. Bij John Deere hebben ze deze voor een lange periode vast kunnen zetten.

Reacties

Mooie foto.
valmet6400power
Wat voor werk gaan ze ermee doen dan, heel zwaar werk? Of viel bij case de kosten voor onderhoud gewoon tegen?
+1
JoramH
@valmet6400power 1000 ha akkerbouw, deze trekkers doen zelfstandig het werk waar hiervoor twee trekkers nodig waren. Onderhoudskosten van de case vallen tegen. Waren van vroeger uit echte inter boeren dus vandaar dat de case was gekomen paar jaar geleden.
+2
catfan55
Dit gaat ze nog smerig tegen vallen. Hier is niemand bijna niemand positief te spreken over de RX deeres. Helemaal de geven die van een 600-620 naar een 9620RX gaan. Ze krijgen de power niet op de grond zoals de case trekkers. Wij kunnen met onze wiel 9520R meer trekken als een buurman met een 9620RX.

Het onderhoud verhaal snap ik goed. Tracks = hoge onderhoudskosten. Je zit 3-4x zo hoog als banden. Deere heeft al jaren hele gunstige lease prijzen inclusief onderhoud. Veel gunstiger als Case IH. Je weet vooraf wat de trekker je per uur of per jaar kost zonder verassingen. Dat trekt klandizie! Dat is ook de reden dat deere de grootste is in noord Amerika.
rommert14
@catfan55 je bent goed op de hoogte zo te lezen 😯
catfan55
@rommert14 het banden vs rups verhaal is altijd een discussie punt onder farmers hier 😂

De reden dat de 9620 en 9570RX niet goed bevallen is niet hoofdzakelijk de rupsen op zich, maar de Cummins motor die in deze trekkers liggen. De 9520RX moet niet onder doen voor z’n grotere broers in het veld. Ook vind men de deere rupsen heel ruw met over het veld rijden & weg transport van veld naar veld. Dat moet een merkbaar verschil zijn met case van wat ik gehoord heb

Wij hebben alleen wiel trekkers omdat wij er ook kuilen mee aan rijden dus dit is allemaal verhalen van mensen om ons heen die ze wel hebben.
rommert14
@catfan55 is het ook niet zo dat case al veel langer rupsen heeft? En dus meer ervaring
catfan55
@rommert14 ja case loopt 25 jaar voor op deere wat dat betreft want toen liep het patent af wat case er op had 😂

Deere moest het altijd doen met de 2 tracks ( 9RT - 8RT )
rommert14
@catfan55 dat was dan wel tactisch van case om er een patent op aan te vragen. Deere is toch niet in alles groot dus, dat doen ze hier wel vermoeden, als je geen johndeere hebt doe je hier eigenlijk niet mee en als je geen 8r koopt wordt je ook niet op Facebook geplaatst met je nieuwe aankoop 😜😂
+1
catfan55
@rommert14 chantage 😂
+2
CaseCS130
@rommert14 Ah, nu begrijp ik waarom je mf's koopt in NL 😂
+2
EA_MF
Quote Reactie van @rommert14:
Deere is toch niet in alles groot dus

Anderen kopieëren zijn ze heel goed in zegt men 😜
rommert14
+3
ford8630power
@EA_MF Er bestaat een reclame van JD waar ze hun command pro joystick aanprijzen omdat die fijner in de hand ligt die van een ander merk (dan zie je Fendt joystick in beeld komen) Dan doen ze alsof ze het wiel hebben uitgevonden terwijl Fendt al 20 jaar een joystick heeft. Daardoor ga ik ze alleen maar minder serieus nemen.
+2
930triplemaaier
@ford8630power een jaar of 8 terug zat een JD vertegenwoordiger te vertellen tegen een groep dat de johndeere 7930 zuiniger was dan de fendt 826 vario met dezelfde ploeg op hetzelfde perceel
hij zij er niet bij dat het tier3 tegen tier4 was en algemeen bekend is dat het verbruik met de strengere emissie eisen er niet beter op wordt. dat heb ik toen gezegd en dat vond de vertegenwoordiger niet grappig toen ik dat zij want dan had er minstens een 7R (tier4) tegenover moeten staan voor een eerlijk vergelijk
+1
@930triplemaaier vertegenwoordiger die vroeger blauw verkocht en toen het groen werd blauw nergens meer voor deugde ?
J asper
930triplemaaier
@catfan55 dat het rijden heel ruw is in vergelijking met een case quadtrac zorgt dat er niet voor dat je daardoor ook minder grip hebt? het lijkt wel of het onderstel van een jd rx minder flexibel/soepel is als die van van een kees quadrac
catfan55
@930triplemaaier denk niet dat dat hem in de tracks zit. De Cummins motor in de 9570R en 9620R is gewoon “gutless”
930triplemaaier
@catfan55 Ik bedoel meer het onderstel in zijn geheel. Als Het onderstel heel stijf is past de rups zich ook minder aan de ondergrond Met als gevolg minder trekkracht en meer trillingen. Wat is jouw ervaring wat betreft het schakelen van de transmissie? Kan me goed voorstellen als dat heel traag gaat dat je dan in kritieke situatie snel te laat ben met terugschakelen
catfan55
@930triplemaaier deere power shift schakelt gewoon heel traag in de 9R serie. Vooruit / achteruit zijn ze wel vlot in en dat is nou juist de reden dat we ze hebben.
mdoornekamp
@catfan55
Quote:
"schakelt taag

Zouden ze dat niet bewust gedaan hebben om de trekker en bak te beschermen? Weegt toch 30 ton en weinig vering op de rupsen. Dus te klappen in de bak zijn vrij direct.
+1
catfan55
@mdoornekamp de band versie is net zo, dus vraag mij het af
+1
valmet6400power
@catfan55
Denk dat de vario New Hollands de kroon spannen wat betreft langzaam wisselen van rijrichting. Man man man wat duurt dat lang.
+2
J asper
@valmet6400power Wat een ramp idd😅🙉🙈🙈
+2
930triplemaaier
@valmet6400power ja die nemen wel de tijd. die zijn veel te bang dat de boel explodeert
930triplemaaier
@catfan55

dat onderstreept wel wat je zegt
+1
hermanjohndeere
@930triplemaaier ja die mike die zegt wel waar het op staat.
930triplemaaier
@hermanjohndeere maar zelfs de case red het niet altijd
EA_MF
@930triplemaaier gokje hoor, ik denk dat zo’n lading (+/-70 ton?) de berg op slepen met geen enkele trekker lukt 😅
+1
930triplemaaier
@EA_MF wel lomp als de trekker in de laagste versnelling nog af wil slaan dan heb je wel heel veel grip

maximaal geladen ga je richting de 100 ton
30 ton voor de trekker
40 ton voor de zaaimachine
30 ton zaad en kunstmest
hermanjohndeere
@930triplemaaier ja klopt. Hebt de meeste filmpjes wel gezien. Ook de fendt 1050 redt het bij lange na niet.
+2
mdoornekamp
Enige voordeel van tracks is dat je smaller bent op transport. Maar bij jullie is wel ruimte. En dan heb je met 8 x 80 cm band bijna net zoveel oppervlak.

Trouwens als het nat is heb je met een rups ook geen trekkracht. En als het droog is heb je geen rups nodig.
+2
catfan55
@mdoornekamp in zeg 75% van de omstandigheden trekt een rups meer als een wiel trekker. Wanneer het nat is trekt een rups niet, maar je rijd hem ook nooit muur vast Je staat gewoon te slippen ipv te graven.

De komst van de LSW banden heeft dit gat al een stuk kleiner gemaakt. Onze 9520R op LSW 800’s doet veel meer als de 9510R op firestone 800’s (terwijl deze gechipped, dus meer PK als de 9520)

Voor sommige zijn rupsen een compaction argument, maar ik moet altijd maar lachen als men dat zegt want vervolgens hangen ze er gewoon een 20 meter zaaimachine achter op banden met een cart op banden waar 28 ton product in gaat 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 9620RX ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!