Foto van een Fendt Onderdelen. Vandaag nog weer wat moois gehaald voor de 614, heb een originele voorasbok voor de frontzapfwelle kunnen kopen, na lang zoeken, rondvragen en kijken werd er mij één a

Fendt Onderdelen

RobVolvo
Foto van een Fendt Onderdelen. Vandaag nog weer wat moois gehaald voor de 614, heb een originele voorasbok voor de frontzapfwelle kunnen kopen, na lang zoeken, rondvragen en kijken werd er mij één aangeboden, dus maar toegeslagen. Heb er ook een werkplaatshandboek gekocht en ook nog een setje motorkap panelen, maar die komen later. De pto staat ook op de foto, die heb ik al een paar maanden terug gehaald. Het bouwen kan beginnen!😇

Reacties

Fendt926Driver
Heb je de originele koplampdrager er ook al bij of verbouw je een blikken koplampdrager
+1
RobVolvo
@Fendt926Driver Die heb ik al op mijn trekker zitten, een gietijzeren. Heb toen de fronthef gekocht en toen ook de koplampdrager geruild, zat een op voor front pto en heb er een terug opgezet voor onderhanggewichten. 😉
Quintto
Zit er bij de 600s ook een vloeistofkoppeling op de front aftakas? Of is die grote kast alleen een grote platenkoppeling?
+2
RobVolvo
@Quintto Ja zit een aparte vloeistofkoppeling tussen zoals je kan zien op de foto. Heb eens gehoord dat dit dezelfde zou zijn als in een 100 serie trekker voor het rijden. In het kleine kastje waar de stomp uit komt zit het platenpakketje die je koppelt met de hendel in cabine.
Quintto
@RobVolvo aah interessant, nooit geweten dat ze ook in voor een frontaftakas gebruikt worden. Wat is precies het voordeel hiervan, want zo vaak wordt een frontaftakas ook niet zwaarbelast lijkt mij
+2
RobVolvo
@Quintto Mij lijkt dat het er voor is om het aangrijpen wat te verzachten. Als je in 1x dat platenpakketje schakelt zal er bij een machine die ff wat zwaarder aanloopt met opstarten allemachtig veel van het pakket gevraagd worden, waardoor je die dus zomaar op rookt. Maar door de vloeistofkoppeling kan je daar wat slip in permitteren, dus krijgt het pakket niet zo op zijn donder. Met een frontmaaier waar je het gas ineens af gooit, zal de frontmaaier eerst nog iets harder draaien als de motor, dat verschil kan dan ook je vloeistofkoppeling iets opvangen.
+3
huub
@RobVolvo daarvoor hebben maaiers normaal gesproken een vrijloop.
RobVolvo
@huub Ja dom, is ook zo... 😅
+1
Fendt926Driver
@RobVolvo de vloeistof koppeling is erin gebouwd dat je maximaal 100 pk van je frontaftakas halen kunt.
Maar weet niet waarom de max van 100 pk is ingesteld.
En waarmee zou je uberhaubt meer dan 100pk van je frontaftakas halen
+1
mf 6150
@Fendt926Driver
Rotorkopeg op de klei?
+2
valmet6400power
@mf 6150
Frontfrees op klei dan krijg je onze N142 mee volgens het boekje 150 pk wel mee stil zeg maar..
+2
Ritchie
@valmet6400power

Ik wou zeggen, met de Multivator in het voorjaar ist aardig kreunen 😅
+1
mf 6150
@valmet6400power
Ik bedoel maar🤣 kennen de zandboeren natuurlijk niet
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
kennen de zandboeren natuurlijk niet

En daar zijn ze heel blij mee dat ze dat niet kennen
+1
valmet6400power
@mf 6150
Haha nee die kunnen alles redden met machines die niet worden aangedreven door een aftakas 😂
Mooi beetje woelen en kulen en klaaaar.
+1
john deere 7810
@valmet6400power

zandboeren zijn arme boeren is de uitspraak.
valmet6400power
@john deere 7810
Gemiddeld gezien wel waar, je bespaart wat op de grondbewerking maar met harde wind in het voorjaar heb je vaak schade. Met droogte in de zomer heb je schade. En met nattigheid in het najaar heb je als het tegenzit geen draagkracht.

Maar met klei heb je zonder vorst in het voorjaar beton, droogte in de zomer moet je ook beregenen en met een beetje water in het najaar is het al vet bovenop. Dus zeg het maar..
Valtra man
@valmet6400power kweken in de serre? 😛
valmet6400power
@Valtra man
Ja dan ben je van de weersinvloeden af maar dan wordt het wel krap om met je combine rond te rijden 😂
john deere 7810
@valmet6400power

door de regel heen wil er meer groeien op klei. Maar inderdaad hangt het overal van af.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!