Een interessante trekker uit 1997...Een IMT 5210 met een 210 pk V6 cilinder motor van Mercedes Benz (OM441 met een inhoud van maar liefst 11,3 (!) liter...Best wel een mooie trekker om te zien...

IMT Folder

olro 61
Een interessante trekker uit 1997...
Een IMT 5210 met een 210 pk V6 cilinder motor van Mercedes Benz (OM441 met een inhoud van maar liefst 11,3 (!) liter...Best wel een mooie trekker om te zien...

Reacties

+4
olro 61
Doordat de V6 motor vrij ver naar achteren is gebouwd, word de wieluitslag niet gehinderd.

(klik om te vergroten)

+2
a3vandiejen
Zeker een mooie en bijzondere trekker Olav.
+3
olro 61
@a3vandiejen In navolging van de Same Buffalo V6...
+4
a3vandiejen
@olro 61 Precies, dit is wel eigenwijs met die twee uitlaten bij de cabine stijlen.
+6
wim-same
En toch kan je ook nog wel MF trekjes zien bij deze trekker.
+3
olro 61
@wim-same Zeker, al hebben ze toen al wel afscheid genomen van het in licentie bouwen van de gebruikelijke Perkins motor, ook in een IMT 5170 (170 pk) zit een Mercedes Benz V6 met 'maar' 9 liter motor.
wim-same
@olro 61 Ik weet niet of de lichtere typen toen nog geen in licentie gebouwde MF's waren. ?
+7
stijn-de-bock
Een iets oudere folder in mijn collectie

(klik om te vergroten)

+1
Towaberg
@stijn-de-bock waar haal jij ze toch vandaan Stijn! Heel mooie folder alweer 👍
+4
stijn-de-bock
@Towaberg ik ben ook al sinds mijn 12de aan het verzamelen, vroeger ging ik naar alle dealers binnen mijn bereik om folders vragen, brieven schrijven naar de importeurs, en dan later de beursen en het internet waar je van alles kan kopen en ruilen, ik heb ook al veel tijd en geld in mijn verzameling gestoken.,der komt nog steeds redelijk wat bij maar het moet wel minstens 30 jaar oud zijn,de nieuwe interesseren me eigenlijk niet meer.
+4
Towaberg
@stijn-de-bock ik denk dat we met veel zijn die het liefst 30 plus trekkers zien🤩
+1
draaipiet
@stijn-de-bock Nieuw word vanzelf oud, De meeste dingen zijn langer oud dan nieuw
+1
wim-same
@draaipiet Ha ha, nieuw zijn ze maar één moment. na enig gebruik i9s hij al niet nieuw meer.
+4
stijn-de-bock
@draaipiet ja maar de moderne verzamel ik niet,interesse is er niet, en ook geen geld om groter te wonen, dat kost meer plaats dan je denkt
+4
draaipiet
@stijn-de-bock Ik heb ook geen geld / tijd / en ruimte voor een trekker. Daarom kijk ik op tractorfan en komt alles voorbij......

Maar ik vind iets bijzonders (afwijkend van de massa of in kleine aantal gebouwd nieuw of oud) en jongtimers het meest interessant
+2
stijn-de-bock
@draaipiet ieder zo zijn ding,ik zie een tractor het liefst met een jongedame erbij.
+2
wim-same
@stijn-de-bock Ja, ik ook hoor Stijn.

(klik om te vergroten)

+6
stijn-de-bock
De achterkant

(klik om te vergroten)

+1
a3vandiejen
@stijn-de-bock Mooi hoor.
+2
a3vandiejen
@stijn-de-bock Die Landini ziet er ook goed uit.
+5
olro 61
@stijn-de-bock Prachtig om te zien, eigenlijk wel jammer dat deze trekkers met een V6 motor nooit aandacht hebben gekregen in de mechanisatiebladen...
+7
wim-same
@olro 61 Waren de Mechanisatie bladen toen al niet net zo bevooroordeeld als nu. Nu zijn er toch ook maar 3 goed merken. Ik heb mijn lidmaatschap al lang opgezegd. Test in een Fendt met een Deutz motor. geen zuinigere en betere motor, test bij een Deutz-Fahr met dezelfde motor, zuiperd, te weinig vermogen..... Toen was bij mij de maat vol.
+4
GROENEDEERE
@wim-same
En het tegendeel is waar he.
Een loonwerker hier met deutz en fendt zet de deutz maar weer graag voor de frees/spit combinatie omdat die zuiniger is dan de fendt.
Deutz m620 tegen een fendt 724....
olro 61
@wim-same De reportages/tests van al die nieuwe trekkers die allemaal volgestopt zijn met beeldschermen en elektronica lees ik dan ook niet...toch staan er in T&W best wel interessante artikelen vind ik zelf.
+1
wim-same
@olro 61 Ik was trekker en werktuig gewoon zat. zoooooo eenzijdig. bij voorbaat wist je al wat een betere trekker was.
+2
roscho
@wim-same Ik heb het idee dat sommige bladen gesponsord worden door de trekkerfabrikanten. Oftewel: ze vreten van twee walletjes.🤔
wim-same
@roscho Daar ken je wel eens gelijk in hebben. Dat vermoede had ik al heel lang hoor.
+1
olro 61
@wim-same De trekkertesten van 35 jaar geleden in Boerderij waren dan ook wel een stuk boeiender om te lezen, ook al omdat er toen veel meer merkendiversiteiten waren. Toch krijgen de Youngtimers en oudere trekkers ook wel de nodige aandacht in T&W, en natuurlijk ook de nieuwste ontwikkelingen op mechanisatie gebied, wat toch altijd weer interessant blijft.
wim-same
@olro 61 Dat is zeker waar, Ook "de Boerderij" en Trekker en werktuig heb ik niet meer. Dit was beide een afgang ten opzichte van vroeger, toen waren het interessante bladen. Nu word de uitgever betaald door AGCO en John Deere. New Holland kunnen ze niet omheen omdat dit wel een hele grote groep is, maar alle andere merken..........
caseboy
210pk is wel magertjes voor een v6 met 11 liter. Heeft geen turbo zeker?
olro 61
@caseboy Het is inderdaad veel inhoud en geen turbo, maar het kan zelfs nog extremer: Een Deutz 160 06 met een V 8 van 11,3 liter haalt maar 160 pk bij 2300 toeren...
+3
roscho
Op onderstaande link zie je er een in levende lijve. Alleen jammer dat de filmer chips eet tijdens de opname, waardoor je het geluid van de trekker niet meer hoort:
draaipiet
@roscho mooie film, en een mooie trekker. De filmer eet geen chips hoor, hij heeft last van de wind in zijn microfoon. Ik heb deze trekker nog nooit in het echt gezien
+1
roscho
@draaipiet Nee hoor, hij pakt een broodje uit een krakende papieren zak. 🤣
+1
a3vandiejen
@roscho Mooi om te zien.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de IMT Folder ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!