Foto van een Doosan DX170W (kraan)Het is klaar....over....weer een jaar naar de mallemoer weer bijna 2000 uur op de klok erbij.Volle pijp richting de zaak.Krukas stil en in 2021 maar weer kijken of hi

Doosan DX170W (kraan)

GROENEDEERE
Foto van een Doosan DX170W (kraan)
Het is klaar....over....weer een jaar naar de mallemoer weer bijna 2000 uur op de klok erbij.
Volle pijp richting de zaak.
Krukas stil en in 2021 maar weer kijken of hij weer rond wil.
Allemaal alvast een volgevreten kerst en een stille jaarwisseling.

Reacties

+1
a3vandiejen
😂😂Van het zelfde..
+1
wim-same
Vol vreten zal wel lukken, maar een stille kerst ???? niet verklappen hoor. Maar eerst mijn kraan ook nog schoon spuiten en een onderhouds beurt geven voor het nieuwe jaar begint.
+2
GROENEDEERE
@wim-same hij heeft pas zn onderhoud gehad.
Dus gelijk in de hoek.
Monteur zet er wel ff een nieuwe camera op en hij kan door naar het nieuwe jaar
+2
schluterman
@wim-same shovel heb ik gisteren helemaal schoon gemaakt
+3
schluterman
Hetzelfde van deze kant
wim-same
@schluterman Ij heb gisteren de vrachtwagen schoon gemaakt. Hij zag er niet meer uit met dit weer, Met de kraan en de rubber schuif ben ik her erf nog schoon aan het maken, maar dan moet het wel hard regenen, dan werkt dit het mooiste. Daarna de kraan nog een grote beurt voor het nieuwe jaar.
+1
schluterman
@wim-same en dan kan de kubota er weer een vol jaar tegenaan
hermanjohndeere
Van hetzelfde 👌 maar waarom niet ook ff de palletvorken brede bak op de wagen? Rijd toch veel fijner lijkt mij.
+1
GROENEDEERE
@hermanjohndeere
Nee dat rijd helemaal waardeloos.
Al het gewicht zit achterop.
Nu heb je ook wat gewicht voorop waardoor het nu lekker soepel over de weg loopt
+1
hermanjohndeere
@GROENEDEERE oke. Verschilt ook per kraan natuurlijk 👌
+1
GROENEDEERE
@hermanjohndeere
Nou dat is bij elke mobiel wel het geval.
Een trekker met een goed gewicht voorop rijdt ook fijner
schluterman
@GROENEDEERE veert de giek bij jou kraan goed of valt dat ook tegen. Bij onze dx 160 en 190s valt dat tegen vind ik
hermanjohndeere
@schluterman bij “mijn” volvo veert ie juist redelijk fanatiek. Daarom rij ik het liefst zonder bak.
GROENEDEERE
@schluterman
Ik heb geen giekvering en met wat gewicht erin mis ik het ook niet.
Andere kranen binnen de firma hebben het wel en ook die rijden fijner met gewicht.
schluterman
@GROENEDEERE heb ij geen giekvering ik dacht dat dat bij doosan onderhand standaard is bij ons zit het al op de eerste modellen dx160 en op allebei de DX190s
GROENEDEERE
@schluterman
Nee was optioneel.
Op m'n oude 140 zat het ook niet.
De bandjes doen al een hoop
brauheist
Ik heb er wel giekvering op laten zetten, was bang voor het gestuiter met dks en ballonbanden
GROENEDEERE
@brauheist
Met dubbel lucht banden had ik gekozen voor vering.
Een maat kreeg een 170 van zn werkgever met dubbel lucht zonder giekvering.
Ik heb een zaterdag op die kraan gewerkt en her rijdt voor geen meter.
T60401
@GROENEDEERE Geen problemen met die dubbellucht banden? Rij hier een 140 met dubbellucht en ringen er tussen. van de achteras regelmatig lekke banden. wang van de binnenband is dan lek. volgens mij worden de binnenbanden warm van het schuren. vooras geen problemen.
brauheist
@GROENEDEERE ik moet maandag mijn leen machine ophalen, draaikantelstuk en brede bak, dieplepel, puinbak en palletvorken zien mee te nemen en zonder giekvering naar huis.
GROENEDEERE
@brauheist
Is goed mogelijk hoor.
brauheist
@GROENEDEERE ik kan nergens vinden hoe hoog je bent met stelgiek in
GROENEDEERE
@brauheist zoals ik rij?
Je bent dan eigenlijk altijd onder de 4 meter.
brauheist
@GROENEDEERE ja, want met lepelsteel zo naar voor ben je iets hoger toch? Een keer bijna tegen viaduct aangereden stond niet aangegeven..
+1
bartjuh
@GROENEDEERE een Volvo EW140B kon zo niet door een deur van 4 mtr.. Moest altijd ff uitvouwen voor ik naar binnen kon
hermanjohndeere
@bartjuh dat heb ik met een 140c ook. Moet ook altijd gestrekt onder een viaduct door.
Vollenbroek_Lars
@hermanjohndeere ik ook met mn 900 stelgiek helemaal uit en lepelsteel naar me toe.
+1
hermanjohndeere
@Vollenbroek_Lars ja inderdaad. Ik ga vaak helemaal gestrekt. Anders heb ik de bak strak voor de cabind en zid ik niks meer 🤪 kom gelukkig ook niet zoveel viaducten tegen normaal.
schluterman
@GROENEDEERE bij ons hebben alle mobiele kranen dubbel lucht banden omdat we regelmatig ook in de sloop zitten.
Vollenbroek_Lars
@schluterman Dubbelucht banden zonder giekvering is op de weg echt dramatisch. Elke gat in de weg merk je. Hoop dat ik binnenkort eindelijk andere banden krijg. In het zand begin de kraan meteen te springen en kun je je vooruit slepen. Als je een bultje op moet je jezelf erop trekken terwijl je met ballonbanden er zo op rijdt.
jan-kees same
Ik heb op mn kraan een regelbare lastcompensator zitting ,kan je hem evt bijstellen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Doosan DX170W (kraan) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!