Foto van een International 533 vandaag verder gegaan met de vooras loshalen en alles rondom losgemaakt om het blok uit de tractor te kunnen halen. En even 1 hoofdlager los gedraaid om de staat van de

International 533

Yanmarthomas
Foto van een International 533 vandaag verder gegaan met de vooras loshalen en alles rondom losgemaakt om het blok uit de tractor te kunnen halen. En even 1 hoofdlager los gedraaid om de staat van de krukas te zien

Reacties

+1
Rick V
Is de smeer olie groef nu weg gesleten?
Ik zie geen koper maar is geen deutz😉

Mooi project!
Yanmarthomas
@Rick V heb even op kramp gekeken. De bovenste lagerschalen heeft een gat en een doorlopende groef en de onderste maar een klein groefje zoals deze.

(klik om te vergroten)

Rick V
@Yanmarthomas dat is beter!
+2
Yanmarthomas
@Rick V yup. Ik ga morgen verder dus ik zou zeggen hou m’n profiel in de gaten!
Sanderford
@Rick V bij mijn 1246 kwam de koperkleur er doorheen, dus die zal er hier ook wel onder zitten 😉
Rick V
@Sanderford of het koper is er ook al vanaf😉,

Mijn deutzje was op de onderste lager schalen alleen maar koper bwv!
+1
brauheist
Dat is niet te vroeg nee,
+1
draaipiet
Mooi project en duidelijke foto's👌
+1
Yanmarthomas
@draaipiet dankjewel. Zeker een leuk project.
Corne S
Ziet er niet slecht, maar zou ze vervangen.

Achterste lagers moet je waarschijnlijk pas scheuren (zijkanten). Om zo speling in lengte van krukas voldoende te hebben.

Nokkenas zitten ook zulke bussen in. Misschien ook maar even controleren. Deze bussen kun je vervangen, maar moeten wel pasgemaakt worden als ze er in zitten.
Bus bij tandwiel is meestal (bij 2 motoren gezien) het ergst er aan toe.
Yanmarthomas
@Corne S oké helder verhaal behalve het pas scheuren die snap ik niet.
Corne S
@Yanmarthomas

Bij mij waren de lagersschalen te breed(achterste). Dit zijn schalen met kraag. Dit kun je op meten met een uitslag meter. Krukas moet van voor naar achter een bepaalde speling hebben (dacht iets van 0,2 mm). Als dit niet zo is, kan de krukas vastlopen.

Beter iets horen dan ruiken was het mom van de garage. Oftewel beter iets teveel dan te weinig spelen.
Schuurpapiertje op glasplaat leggen, schaaltjes tegen elkaar aan en afschuren. In principe komt er alleen tijdens bediening van koppeling veel kracht op.
Yanmarthomas
@Corne S ok bedankt voor je uitleg!
+1
Corne S
@Yanmarthomas

Geen dank. Al doende leert men. Gewoon niet te bang zijn, maar wel blijven nadenken.

Tip, pakking verwijderen met komborstel op slijptol of boormachine gaat erg goed. Krijgt alleen meer stof.
Rick V
@Corne S techniekwebshop.nl/3m-roloc-bristle-disc-k50-groen…

Zulke borstels hebben we op een lucht rolletje opt werk, gaat ook super!
+2
Corne S
@Rick V

Ziet er goed uit, wellicht nog veiliger ook ipv staaldraadjes. Helaas krijg ik bij z'n luchttolletje negatieve herinneringen aan de tandarts 🙈.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!