Foto van een John Deere 6140M. Klaar voor aflevering. Mooie complete trekker met autopower bak. Foto is geplaatst door john deere 7810 op 23-12-2020 om 20:43:15, met 56 reacties.

John Deere 6140M

john deere 7810
Foto van een John Deere 6140M. Klaar voor aflevering. Mooie complete trekker met autopower bak

Reacties

2850Johndeere6R
Alleen jammer van die adbluepot in de uitlaat verder strak machientje
john deere 7810
@2850Johndeere6R

160 pk 4 cilinder. top trekkertje voor een boer.
+6
CaseCS130
@john deere 7810 Ik dacht waarom zeg je trekkertje voor een trekker met 160pk. Maar dat is dus 160 pk volgens de ECE-R120 norm. Volgens tractordata blijft er 109 van over aan de aftakas geclaimed door JD.
Begint wel op NH te lijken met het smijten van hoge cijfers 😃
john deere 7810
@CaseCS130

is helemaal in he tegenwoordig 😛
+6
CaseCS130
@john deere 7810 Je moet toch wat om beetje in de buurt van 1000 euro per pk te blijven 😂
GerbertXL
@CaseCS130 140 pk is nominaal op de kale motor, beter zou zijn de ece pk's, dan gaat er nog een pk of 10 af. Met new holland pk's is ie 166. Maar als je 'm verkoopt als 160 schep je wel verkeerde verwachtigen.
CaseCS130
@GerbertXL Naja, dat was mijn eerste indruk. Dacht 140 normale pks en 160 met boost. Maar deze is nauwelijks meer mans dan m'n CS110tje.
Van NH wist ik dat ze het doen, van jd nog niet. Maar misschien doen ze het allemaal wel inmiddels, ik ben niet recent met een nieuwe bezig geweest.
Een plaatselijke dealer had laatst een waterrem bij de loonwerker staan waar je een checkup kon laten doen. Daar kwam ook wel duidelijk naar voren dat de nieuwe trekkers lang niet aan de verwachting voldoen die de typenummers suggereren.
john deere 7810
@CaseCS130

tja het vergelijk voor een klant is ook ronduit ruk te noemen.. er zitten geen duidelijke lijnen meer in wat je nu precies koopt. met boost, zonder boost, boost met alleen aftakas, boost boven de 10 kmh of wat dan ook.... ze moeten het allemaal maar volgen en geloven..
J asper
@john deere 7810 Dit is dus een vergelijk bare trekker met een 412? Terwijl ze hem als 160 verkopen?😅🙈
john deere 7810
@J asper @CaseCS130

ja ze verkopen ze als 140 pk nominaal, 160 met boost. en dan is op de aftakas misschien wel 110 pk af te nemen.. maar ga je daar bij rijden of wat dan ook. blijf je wel die 110 pk op de aftakas vast houden ipv je daar minder krijgt. volgens mij zit het zo.. en dat is bij de meeste merken heel normaal tegenwoordig.
J asper
@john deere 7810 Volgensmij heeft onze gewoon 125, en 110/115 op aftakas.
CaseCS130
@J asper Die van jou is ook geen nieuwe he. Denk je dat jou merk dat bij de nieuwste modellen niet doet? Zou een nieuwe 314 echt 30pk meer mans zijn als jou 412? Ze geven er 150pk voor op iig.
J asper
@CaseCS130 Lijkt mij sterk als een 516 niet een beetje meer zo geven dan een 415. Dan zouden ze eigenlijk achteruit boeren. Bij loonwerker klaagt er wel een die van een 820 naar een 724 is gegaan. Is zeker niet sterker. Maar die 820 had ook al over de 15000 uur, en was ook wel goed wakker.
+4
CaseCS130
@J asper Ja over die 724's klagen deed de loonwerker hier ook toen die van 185 pk Sisu motoren kwam 😉
Verder netjes mijn directe vraag ontweken 🙈
+1
J asper
@CaseCS130 Was nog aan het zoeken😜 een 314 zit zowizo nog 10 jaar levertijd op voor ons😜 En van een 4 naar een 3 denk ik ook niet dat we om lopen te springen😛
+1
fendt308-driver
Quote Reactie van @J asper:
Lijkt mij sterk als een 516 niet een beetje meer zo geven dan een 415

516 kan zich evenaren aan een 415 maar daar houd het ook wel op
+1
J asper
@fendt308-driver 👍🏻👍🏻, hoort wel 10 pk meer te doen dan 415 idd 😅🙈
+1
new holland koen
@J asper Maar al die emissie troep worden ze niet bepaald sterker van ook...
J asper
@CaseCS130 Heb er is even een folder bij gezocht. Zo vanaf de folder lijkt mij niet dat ze het anders zijn gaan doen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

CaseCS130
@john deere 7810 Ja, in ieder geval dus wel even de tijd nemen om het uit te zoeken.
GerbertXL
@CaseCS130 niet helemaal, new holland propt maximaal vermogen met boost op de kale motor op de sticker, john deere doet dat met nominaal vermogen zonder boost. Anders was het dus een 6166 m geweest. Maargoed, ik vond de oude typenummering beter, dan had je daar ook geen discussie over.
CaseCS130
@GerbertXL Ja dat begrijp ik. Nou ja, cnh doet het zelfs binnen haar eigen concern op verschillende manieren .
+1
Ruben-Wind
@GerbertXL onze newholland van 2018 heeft anders geen boost, gewoon het maximale vermogen op de kap.
new holland koen
@Ruben-Wind Jij hebt een t 7.165 S. Zonder die S had hij wel een boost gehad en dus ook minder nominaal vermogen.
@CaseCS130 Valt allemaal best mee, hij Staat met een test in de TREKKER en haalt netjes zijn opgegeven vermogen. Er is ook niet voor niets een ZF eccom 1.5 (tot 190pk) achter gezet, als het vermogen echt zoveel lager wat hadden ze er wel een eccom 1.3 (tot 140 pk) achter gehangen.

(klik om te vergroten)

J asper
@CaseCS130 Hoe kom je van 166 naar 110😅🤔
mdoornekamp
@J asper @CaseCS130 denk 145 op de aftakas. De boost doet het immers altijd op de aftakas.
+1
ford8630power
@CaseCS130 Komt er mij op neer dat er 31pk verloren gaat naar de aftakas
Mauritsdb
@CaseCS130 een 6135R geeft gewoon 166 pk aan de aftakas voor de waterrem met boost ingeschakeld hoor.
mdoornekamp
@Mauritsdb
Quote:
Met boost ingeschakeld

Er zijn helaas niet veel mechanisaties die de boost kunstmatig aan kunnen zetten. Dus wordt er altijd zonder boost gemeten.
+1
CaseCS130
@Mauritsdb Een 6135R of elke 6135R? JD geeft voor de 6135R 148pk maximaal vermogen op volgens de ECE-R120 norm waar nog 18pk boost bij kan komen. Deze opgegeven pk's zijn echter bij een kale niet ingebouwde motor. Deere vermeld hierover het volgende in een sales manual:

Gross engine performance at the flywheel
All engine auxiliaries attached (except air conditioning/air brake compressor, transmission/hydraulic oil cooler)
Fan removed
Radiator removed
25°C (77°F) ambient temperature when testing

Waar het in dit verhaal om ging is dat trekkerfabrikanten tegenwoordig een andere vermogensnorm hanteren dan vroeger. Dat geeft voor de klanten een vertekend beeld.
mdoornekamp
@CaseCS130 zoals ik het lees wel met waterpomp en dynamo.

Toen de elektronische branstof pompen kwamen, werd bijna alles opgevoerd wat rond reed. Dan valt een nieuwe standaard trekker altijd tegen. Toen ik mijn opgevoerde 6820 inruilde, heb ik de dealer geadviseerd het vermogen terug te zetten. Maar dat doen ze niet. Over een aantal jaar heb je dan weer een ontevreden klant.
Mauritsdb
@CaseCS130 een standaard 6135r zo van de fabriek niet ingelopen. We waren zelf ook positief verrast over het vermogen uit zon 4cilinder. Sinds er adblue op de jd's zit zijn ze een stuk sterker afgesteld als die 5pk verschil in die sticker
Mauritsdb
@CaseCS130 Bij het vergelijken van vermogenssspecificaties van trekkers is het belangrijk de normen voor de specificaties van motorvermogen te kennen die door de fabrikanten worden gebruikt.

ECE R24, 97/68/EC, ISO 14396, en ECE R120 hebben betrekking op pk's aan het vliegwiel. De ECE R24 meeteenheid is lager omdat het voor de koelventilatoraandrijving benodigde vermogen is meegerekend.
97/68/EC en ECE R120
97/68/EC
97/68/EC
De 97/68/EC-norm (1) is als volgt gedefinieerd:
Bruto motorvermogen aan het vliegwiel
Alle motor-hulpaggregaten aangesloten (behalve compressor airconditioning/luchtdrukremsysteem, koeler transmissieolie/hydraulische olie)
Ventilator verwijderd
Radiateur verwijderd
25 °C (77°F) omgevingstemperatuur bij het testen

OPMERKING: 97/68/EC komt ongeveer overeen met de normen ISO 14396 en ECE R120.

ECE R24
ECE R24
ECE R24
De vroegere norm ECE-R24 heeft betrekking op het netto vermogen aan het vliegwiel (2) en wordt vastgesteld op basis van vermogenscijfers conform 97/68/EC, waarbij rekening wordt gehouden met:
Alle motor-hulpaggregaten aangesloten, waaronder koeler transmissieolie/hydraulische olie (behalve compressor airconditioning/luchtdrukremsysteem)
Ingaand vermogen van de ventilator wordt toegevoegd, waarbij ervan uit wordt gegaan dat de motor onder realistische omstandigheden in de trekker wordt gemonteerd.
25 °C (77°F) omgevingstemperatuur bij het testen
CaseCS130
@Mauritsdb Dat is letterlijk de vertaling van een iets groter deel van het stuk waar mijn quote uit kwam. Daar was ik dus al van op de hoogte. Mooi dat je tevreden bent over je 6135r, ik laat het hier verder bij.
930triplemaaier
@john deere 7810 met dit vermogen moet je minstens 650 banden hebben
J asper
@930triplemaaier Zo sterk is die ja niet 😅🤣 staan genoeg 820’s op 650/65 r42
+1
mdoornekamp
@J asper en 820 hoort gewoon op 710. Er staan ook genoeg Valtras van 250pk op 650 banden. Maar dat is gewoon onder de maat. Case puma 230 staat ook vaak op 650🤔
rommert14
@mdoornekamp onze 280 pk sterke 7624 staat ook op 650
mdoornekamp
@rommert14
Quote:
280 pk op 650 banden

dan loop je kwa belating en tractie wel tegen grenzen aan.
+2
930triplemaaier
@mdoornekamp ligt eraan welke 650
Als het 650/85r38 is kan het wel dat is band met grote luchtkamer voor trekkers van 250 tot 300pk
Voor de jd6140m bedoel ik dat er eigenlijk minimaal 650/65r38 of nog mooier 650/65r42 onder moet liggen
rommert14
@930triplemaaier zal morgen eens kijken
+1
930triplemaaier
@rommert14 als ik de fotos zo zie is het 650/65R42 wat je er op hebt liggen
rommert14
@930triplemaaier jij hebt er verstand van 😅 650/65r42 inderdaad
Fendt926Driver
Hoe ver ben je rond wezen toeren.
Deze foto is niet naast de werkplaats gemaakt😁🤦🏼‍♂️
john deere 7810
@Fendt926Driver

rijden vaak remmertweg/loodijk of bij slangenbeek langs. mooie rustige of snelle stukjes om ze even aan de tand te voelen en ze af te testen.
marceldeutz
@john deere 7810 Zag hem rijden en staan, ziet er goed uit. Best veel vermogen voor dit model. Prima om ook voor en achter te gaan maaien. Zal nog wel aanzienlijk prijsverschil zitten tussen een M of een R.
+1
GerbertXL
Jammer van de kleine banden. Past wel 42 inch onder zo te zien.
marceldeutz
@GerbertXL Dan is er geen type goedkeuring meer op de trekker als je er grotere wielen opzet die af fabriek niet mogen. Krijg je last mee als die straks op kenteken moet en gekeurd worden.
GerbertXL
@marceldeutz Ik snap het idee, maar het word gewoon hetzelfde als met bijvoorbeeld die keuring voor melken (ben de naam effe kwijt), de dag ervoor haal je de jerrycans met reinigingsmiddel weg, de dag erna zet je ze weer terug...
marceldeutz
@GerbertXL Misschien werkt dat ook dan wel. Het is wel rot werk zulke grote wielen wisselen.
+3
casejxu
Moet wel toegeven dat zelfs ik dit n mooie trekker vind🙈
+1
johndeere6230
@casejxu

Hahah, jxu maar weg? 😜

Vind het ook een donders mooi ding zo, net wat chiquer dan met de 20/30 serie cabine er op
+1
casejxu
@johndeere6230 niet voor zoiets.... t is net wat voor op t werk
+2
Fendt612e
Staat niet mis die nieuwe dakrand!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6140M ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!