Foto van een GINAF Vrachtwagen en 2 tatra's. Even pauze (Y). Foto is geplaatst door Siebenga op 27-12-2020 om 20:41:54, met 34 reacties.

GINAF Vrachtwagen

Siebenga
Foto van een GINAF Vrachtwagen en 2 tatra's. Even pauze 👍

Reacties

CoenNijenhuis
@Siebenga wat loopt er nou mooier qua assenstel Siebren, de Tridem van de Ginaf of de Tatra’s?
+1
Siebenga
@CoenNijenhuis Kan ik niet goed over oordelen, ik heb voor zo'n tridem gekozen omdat ik de truck vooral voor het mest transport genomen heb en met de haakarm spul afzet. Dat alle assen even ver uit elkaar staan zoals de Tatra is in theorie wel mooi. Maar de techniek tussen de Tatra en Ginaf is niet te vergelijken.

Als je meer doelt op terrein vaardigheden moet je niet een truck hebben. De banden zijn relatief plat (in vergelijking met een trekker). Deze combies zijn ook niet heel goed te vergelijken, ik heb bredere banden er onder. Dat kan mee werken, maar ook weer tegen 😁
930triplemaaier
@Siebenga met de juiste banden komt een vrachtwagen verder onder moeilijke omstandigheden dan een trekker/silagewagen combinatie vraag maar aan @Mengeledriver
hobbyboer
@930triplemaaier Vergelijk je dan met trekkers met gewone silagewagens of met silagewagens met aangedreven assen?
+1
Siebenga
@hobbyboer Hij zal het eerste bedoelen 😬
930triplemaaier
@hobbyboer met aangedreven wagens komt een vrachtwagen met de juiste banden net zo ver of zelfs verder omdat deze een stuk minder wegen
Siebenga
@930triplemaaier Ik wil er (als deze versleten zijn) nog slag hoger om en waarschijnlijk slag smaller zoals kvd, echter hoe ver wil je gaan..... In onze omgeving kan je dan al beter de rupsen aanrukken.

Ik ben er eigelijk wel van overtuigd als je net zo veel energie in juiste banden steekt bij trekker met aangedreven silagewagen, dat die verder komt dan de truck. Maar ook dit hangt weer af van de grondsoort, waar zit je stevige laag. Een trekker met 2 meter hoge achterbanden blijft altijd omhoog stappen en grond verzetten dit versterkt de aangedreven wagens. Bij een truck gaan de banden in de modder malen/ truck drijven.

Heb ervaring met beide
+1
MulderDeutz1
Ritjes richting Sondel?
+1
oanejorrit12
@MulderDeutz1 daar zijn heel wat heen gegaan
hoest
@oanejorrit12 ja ze kwamen hier toen ook langs, die Ginaf, minimaal 1 tatra, stuk of wat silagewagens en een paar joekels van opraapwagens😅
+1
MulderDeutz1
@oanejorrit12 100+ ha mais dacht ik
Siebenga
@MulderDeutz1 Klopt he
catfan55
Hoeveel m3 inhoud hebben deze bakken?
Siebenga
@catfan55 Die van mij is 47 kuub water inhoud dacht ik mij te heugen rond de 4 meter, Ik kan de schotten nog 30 cm omhoog doen als ik dat zou willen. Zat rond de 20 ton mais per keer.
catfan55
@Siebenga dan zit je zo’n beetje gelijk aan wat wij hier doen. Wij doen 50m3 water inhoud op een truck met 4 assen (1 stuuras & 3 aangedreven assen)

Wat voor gewicht limiet mag je hebben op zo’n truck of val je volledig buiten die regels omdat het landbouw is? Wij mogen volgens de wet 21 ton laden in de 50m3 bak op die bepaalde truck

(klik om te vergroten)

newholland6640
@catfan55 denk dat je maar 36 ton mag wegen. Tenzij hartafstand op de assen 180 cm of meer is. Dan 39.
SJB533
@newholland6640
X is CF cabine, 4446=4 assen, 4 aangedreven assen, 46 ton gvw, TS had te maken met de aandrijving op de assen, als ik het goed heb onthouden...
newholland6640
@SJB533 aandrijfas as is normaal gesproken 11,5 ton. Maar vraag me af hoe dit zit zonder wide spread
NH-Ford
@newholland6640
Zijn Ginaf is een landbouwmachine, dan wordt het een mobiele machine. (straks de MM)
Deze heeft volgens de wetgeving alleen beperking op totaalgewicht van 50 ton en maximale wiellast van 6 ton. Ongeacht stuur- of starre as.
Al kan het natuurlijk zijn dat de technische specificaties van de machine zelf hieronder zit, dan zijn die leidend.
newholland6640
@NH-Ford

Ah oke dan mag je dus 48 ton wegen. Word het verhaal al anders van.
NH-Ford
@newholland6640
Of de technische totaalmassa van de Ginaf zelf moet lager zijn, of de aslasten die deze op typeplaatje heeft staan.
SJB533
@newholland6640 @NH-Ford
Ginaf geeft dan waarschijnlijk 46 ton gvw op. Voorste as zal 10 ton zijn... ( @Alex Miedema?)
+1
930triplemaaier
@SJB533 voorste as is 11.5 ton. Alle assen worden gezien als individuele assen omdat ze meer dan 180cm uit elkaar staan. Ginaf gebruikt sisu assen en die zijn de enige die een goedgekeurde 11.5 tons aangedreven stuuras hebben
mrpieter
@Siebenga de bredere inzetbaarheid van zo'n landbouwvrachtwagen vind ik fantastisch. Zijn ze ook nog op de weg te houden als landbouwvoertuig met het nieuwe kentekengebeuren?
DANOONTJE POWERR
Dit is gewoon dik!
Mooi ding hoor.
Alex Miedema
Baas machine
steyrlanzboy
Mooi
+1
hobbyboer
Is die achterste vergeten te lossen?
Siebenga
@hobbyboer We gaan hier niet lopen drijven he, dan moet je een boot of schapen kopen
hobbyboer
@Siebenga

Ik heb het toch wel goed gezien dat hij wel alweer met de kop naar de weg staat?
Siebenga
@hobbyboer ja hoor goed gezien, we waren om eten geweest
930triplemaaier
@newholland6640 google.com/url/…
Hier staat precies wat een voortuig mag wegen bij welke afmetingen
NH-Ford
@930triplemaaier Dat gaat op wanneer de Ginaf van hierboven nog op vrachtwagenkenteken zou staan. Nu is het een landbouwvoertuig, gelden die gewichten niet.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de GINAF Vrachtwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!