Foto van een International 533 weer verder gegaan met de trekker. Kop heeft een complete revisie gehad. Cilinderbussen zijn gedemonteerd druklagers zijn eraf en bij nadere inspectie is gebleken dat er

International 533

Yanmarthomas
Foto van een International 533 weer verder gegaan met de trekker. Kop heeft een complete revisie gehad. Cilinderbussen zijn gedemonteerd druklagers zijn eraf en bij nadere inspectie is gebleken dat er ook een nieuwe koppelingsset tussen moet. Dat is niet anders
. Nu schoonmaken en lijstje maken wat we allemaal moeten hebben.

Reacties

Klein Rot
@Yanmarthomas
Hoe ziet de krukas eruit?
Yanmarthomas
@Klein Rot tractorfan.nl/picture/1391249/ heb hem gisteren mee naar het revisie bedrijf gehad volgends hem was hij helemaal niet slecht.
Corne S
@Yanmarthomas

Ga je de nokkenas er ook nog uithalen om bussen te controleren? Zijn maar 2 boutjes. Motorblok op z'n kop, dan vallen de stoters er niet uit.
Yanmarthomas
@Corne S moet ik nog doen komt goed
eicher4048driver
Zelf geconstrueerde trekker om de oude bussen eruit te trekken? Slim gezien, volstaat een normale metrische draadstang om die bussen eruit te trekken? Bij onze 311 hebben we de bussen eruit getrokken met een hydraulische cilinder en een draadstang M30. Was anders geen beginnen aan.
Corne S
@eicher4048driver

Ik had ook een trekker geleend om bij de case 585 de bussen eruit te trekken (natte bussen, net zoals bij deze). Toen ik de zuiger eruit trok, trok ik de bus ermee uit. Bussen zaten er ook nog maar een jaartje of 8 in.
eicher4048driver
@Corne S Ja bij een motor met natte bussen kan dat wel eens gebeuren ik had het over een motor met droge bussen. Met natte bussen mogen ze normaal ook nooit echt vast komen zitten. Mij hebben ze altijd geleerd een motor met natte bussen waarvan de kop eraf is dat men nooit met de krukas mag draaien tenzij de bussen vastgeklemd zitten omdat ze dan kunnen bewegen. Bij 99% geen problemen maar kan gebeuren dan de O-ringen niet meer afdichten nadien.
+1
Yanmarthomas
@eicher4048driver ik had bij het revisie bedrijf een schijf geleend die precies paste.
eicher4048driver
@Yanmarthomas Ideaal zo, dat je zelf aan de slag kan!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!