Foto van een Valtra 8950. Vandaag nog naar de schouwing geweest. Na de nodige perikelen rond papier werk (buitenlandse trekker) en trage werking van onze DIV is hij dan toch nog ingeschreven geraakt i

Valtra 8950

91 foto's van @Valtra man

Valtra man
Foto van een Valtra 8950. Vandaag nog naar de schouwing geweest. Na de nodige perikelen rond papier werk (buitenlandse trekker) en trage werking van onze DIV is hij dan toch nog ingeschreven geraakt in 2020.

Reacties

+1
2850Johndeere6R
Gefeliciteerd, hij ziet er nog knap uit👍
MaxxuM4ever
Geen problemen gehad met je handmatige powerboost knopje?
+1
Valtra man
@MaxxuM4ever afblijven heb ik gezegd, dat is de voorverwarming vd motor. Finse tractor... 😉
Nee waar ik ga valt het eigenlijk goed mee, net over de taalgrens is men iets warmer in aanpak ☺️
@Valtra man gellingen? naar de auto keuring geweest ?
Valtra man
@jens-vanderpoorten jawel, ghislenghien. Ken je de streek? Ohja van Bever afkomstig zag ik net
@MaxxuM4ever In België zijn ze qua keuring op landbouwvoertuigen nog best wel soepel vind ik zelf. Zijn er ooit zat met grotere turbo's en aangepaste pompen gewoon door de keuring gereden. 😂 Ze kijken meer naar banden, remmen, lichten, speling op de vooras en van die dingen.
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @tractorquintentje:
speling op de vooras

Dan is mijne al heel lang niet meer gekeurd denk ik. 🤣
+1
Schluterfan
Trage werking van het DIV, wat jij nou zegt 😂😂😂
+1
Valtra man
@Schluterfan met corona zijn ze nog trager geworden zei de verzekeringsagent me. In totaal 4 maand aan de waggel geweest met papierwerk dat maar niet in orde leek te komen..
+1
valmet6400power
Goh, dan verbleekt onze 8550 toch wel bij deze beer hoor! Prachtig 😍
MaxxuM4ever
@valmet6400power nog te redden met poetsen of retourtje one way middenmeer? Hoor ik goede verhalen over.
+1
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Nee poetsen gaat hem niet meer redden. Hij zit overigens nog netjes in de lak hoor maar zoals deze 89 is overgespoten dat ga je niet meer redden. Onder het luchtfilter op de motorkap (uit de zon) is het nog wel donkerrood.
Maar ik vind het juist wel mooi dat een trekker met ruim 14000 uur er ook wel gebruikt uit ziet. Uiteraard tot een bepaalde ondergrens want het moet wel een beetje lijken op hetgeen we in de schuur hebben staan qua optische (en mechanische) staat!
Als je de motorkap spuit moet je het zwarte ook doen anders ziet het er toch ook niet uit..
+1
Valtra man
@valmet6400power ja, het lakwerk van de finnen was niet echt top te noemen destijds 😬
Ik hoop dat nieuwere modellen zoals jullie 142 er beter vanaf zijn. Je weet, deze is herspoten bij een carroserie bedrijf. (Heeft nog een aardige € gekost) Maar het levert me wel een glimlach op het gezicht elke keer ik er mee rij 😉
valmet6400power
@Valtra man
Ik denk dat de 8550 wel veel buiten heeft gestaan want hij is qua roest keihard alleen verkleurd in de zon.
Van de N142 laat de “plastic” bescherm laag los op de achter spatborden bovenop. Weet niet of dat toevallig alleen bij ons zo is. Wij hebben hem met 2400 uur gekocht..
+1
RobVolvo
@valmet6400power Hebben bijna alle (sowieso) N -series last van, van die bouwjaren. T -serie weet ik niet zeker. De blanke lak die zit er niet goed op gehecht en gaat met de jaren heel erg vervellen. 😅 Spuit je soms met de stoomcleaner hele vellen van los.
+1
jehan
@RobVolvo klopt ja wij hebben op mn werk ook heel wat delen terug gehad naar de dealer ..zn buurman had een spuiterij ..
+2
valmet6400power
@RobVolvo
Nou precies dat is inderdaad aan de hand! Dan is het dus een veel voorkomend gebrek..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra 8950 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!