Foto van een New Holland T 7.185. Gereed voor aankomend jaar👌 nieuwe uitdaging. Foto is geplaatst door NHPowersz op 02-01-2021 om 15:35:18, met 59 reacties.

New Holland T 7.185

NHPowersz
Foto van een New Holland T 7.185. Gereed voor aankomend jaar👌 nieuwe uitdaging

Reacties

newhollandboer
Bekend spul🤘😝
+1
johndeere6230
Netjes! Alleen kuilverdelen of ook oprapen?
NHPowersz
johndeere6230
@NHPowersz

Zelf een hakselaar gekocht? Of in samenwerking met een collega?
NHPowersz
@johndeere6230 samenwerking met een bestaand loonbedrijf en een maat
+1
johndeere6230
@NHPowersz

Ohh kijk, mooi dat het zo kan👌
Wat weegt dit spul? Vario zo te zien, das wel lekker met dit werk
+1
NHPowersz
@ronald-deutz-fahr nog niet op weegbrug gehad, geschat rond de 12 a 13 ton
Fendt926Driver
@NHPowersz rij je op deze (brede?) Enkellucht vast of komt er nog een cultuurband bij naast met vastrijden?
NHPowersz
@Fendt926Driver in principe op deze 900 banden. Hebben als 2e optie nog een TM op 650 met cultuurwielen
+1
Fendt926Driver
@NHPowersz op 900 moet prima kunnen. Wij rijden vast met 620 met 13.6 cultuur er naast.
Dat is iets meer dan 95cm band.
Alleen met 620 zakt onze trekker (12 ton) te diep weg.
En met 620 met 20.8 er naast is de druk mij niet hoog genoeg op de kuil (vind ik)
arjanvw
@NHPowersz Zijn de 900 banden van BKT of Alliance?
T6020 power
@arjanvw Voorop kan ik op mn mobiel alliance lezen en achterop aan de onderkant zie ik 'alli'...... staan dus ga daar maar vanuit.
540/65 r30 en 900/50 r42 zou dat kunnen🤔
arjanvw
@T6020 power zou best kunnen. Had stiekem op BKT gehoopt achter... Ben benieuwd naar ervaringen van de BKT 900/42. Dat is een IF band en aantrekkelijk geprijsd, maar moeten geen hobbel banden zijn die slecht lossen en hard slijten....
+1
NHPowersz
@arjanvw Is een Alliance 😉
@NHPowersz aha, 8 voor de trekker, 2 verdeler, 3 wals?
Watvoor hakselaar moet de bijhouden?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr trekker weegt iets meer dan 6 ton.
Dus lang geen 8 ton
casejxu
@Fendt926Driver 8 ton haalt ie wel hoor. Nieuwe trekkers zijn zwaar tegenwoordig!
Fendt926Driver
@casejxu volgens konedata weegt die 6250 kg.
casejxu
@Fendt926Driver had het opgezocht idd na dat k het gezegd had.... maar kan me niet voorstellen dat ie maar 1500kg zwaarder is als onze jxu. Dat kan haast niet 🤔
+1
Fendt926Driver
@casejxu hier zeggen ze dat er zoveel plastik aan zit dat ze er beter broodtrommels van kunnen maken.
casejxu
@Fendt926Driver feit. Kan de T6080 op t werk wel vervloeken. Vind het absoluut geen fijne trekker...
+1
Fendt926Driver
@casejxu ik kan er geen oordeel over geven. Heb ooit zo n blauwe moeten verzetten op het werk.
Heb er voor bedankt.
+1
casejxu
@Fendt926Driver laat ik het zo zeggen. Der zijn nogal wat dingetjes die amdere merken beter voor elkaar hebben
Andre150
@Fendt926Driver Daar klopt vaak niets van. De cvx150 van het werk weegt al 7680 kilo kaal op de weegbrug. En de puma 240 zit op bijna 9.5 ton kaal
Fendt926Driver
@Andre150 in een pdf van new holland zegt de fabrieks folder droog gewicht 5.8 ton.
Maar daar komt alle olie en diesel nog bij.
Dus dan zou 6250 wel kunnen kloppen.
Maar jij vergelijkt een andere serie erbij.
Maar new holland kan het ook wel fout hebben
Andre150
@Fendt926Driver Ik wou alleen even aangeven dat het zeer goed mogelijk is dat deze nh ruim 8 ton weegt.
Fendt926Driver
@Andre150 techische opgave new holland folder. Pagina 33

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Zie nu dat een geveerde vooras uitvoering 500 kg zwaarder zou zijn
Andre150
@Fendt926Driver waar zie je de 185 staan jn het overzicht? Op konedata is enkele regels lager de 185 te vinden met 7000kg
+1
Andre150
@ronald-deutz-fahr Mooi laten gaan......
+3
@Andre150 goed plan. Ben benieuwds waar die op uit komt, we lezen het vanzelf 😄
@Andre150 ouwe cvx is een compleet andere trekker en die puma is een lange wiel basis, daar zit ook nog wel een beetje gewicht tussen..
Fendt926Driver
@casejxu totaal gewicht gegeven door new holland zou 11 ton mogen zijn
+4
NHPowersz
@Fendt926Driver ik zal hem wel even voor jullie over de weegbrug heen rijden is deze zinloze discussie ook klaar🥱
Fendt926Driver
@NHPowersz ha ha goede oplossing.
Maakt mij ook niet veel uit.
Ben vroeger begonnen met een 5506 van 2200 kg met dubbellucht de kuil vast te rijden.
Had er wel een zware (1000kg) schuif erachter.
En ook van die kuil gaven de koeien gewoon melk van.
En de aanvoer was ook minder.
Maar alleen veel gewicht is ook niet zaligmakend.
Wij zetten ook net zo makkelijk de 614 van ruim 6 ton op de kuil met alleen de verdeler erachter.
@Fendt926Driver dan is die 1000 kg zwaarder als onze deutz, lijkt mij erg sterk moet ik zeggen, maargoed
Farmax.
@ronald-deutz-fahr Is het niet zo, dat de hakselaar zich aan moet passen aan de vastrijder ?
+2
@Farmax. nee, ze moeten op elkaar af gestemd zijn. Spul is te duur om half gas te geven. Bulten waar de shovel op kan blijven tijdens lossen, wagens vlot op en af kunnen. N bij bulten waar dat niet zo is moet indd de hakselaar even rustigaan doen, maar dat moet niet de regel worden.
Hier komt de loonwerker met shovels van 17-18 ton, als ik dan zelf de rest voor elkaar heb kan de hakselaar lekker gas blijven geven.
+1
janc
@ronald-deutz-fahr we hebben dit jaar gezien met de maïs ik kreeg de bult vaster in elkaar dan de shovel alleen
@janc ieder een eigen bult en eigen wagen? Of deed je zet meerijden?
Hier eigenlijk nooit broei in de mais dus naar mijn idee is het dan vast genoeg...
+2
Fendt612e
@ronald-deutz-fahr halselaar moet altijd vol gas draaien, dat is de duurste. Of je moet zelf op de bult mee rijden of je moet 2 bulten los hebbben!
+1
catfan55
@Fendt612e exact! Grote hakselaar prima, maar dan moet je het op de bult ook voor elkaar hebben, als ik nu online kijk naar foto reportages van verschillende mensen zie ik vaak 5-700pk met hakselaar met een veel te kleine shovel op de kuil. Wanneer hakselaar capaciteit toe neemt moet dit zich 1 op 1 vertalen in vast rij capaciteit

Een uitzondering daargelaten natuurlijk waar de hakselaar wel even rustig aan moet doen, bijvoorbeeld kleine, smalle bultjes.

Wij zitten hier aan de andere kant van de wereld met totaal andere omstandigheden, maar hier mag de kuil nooit de limiterende factor zijn. Als 1 trekker het niet aan kan komt er een 2e bij, Maar de hakselaar moet altijd capaciteit draaien

Deze trekker zou een FR9040 (of 9050 😄 ) goed bij moeten kunnen houden. Mooi setje zo!
+1
janc
@ronald-deutz-fahr zij schuiven de bult vlak en ik rij de andere bult aan we wisselen bij elke vracht van bult
EA_MF
@ronald-deutz-fahr shovel of trekker kan nog zo zwaar zijn, als de machinist geen bulten kan zetten krijg je dr altijd broei in. Mannetje op de trekker/shovel maakt m.i. een groter verschil dan die laatste tonnen gewicht op de kuil.
Noorderling
Quote Reactie van @EA_MF:
shovel of trekker kan nog zo zwaar zijn, als de machinist geen bulten kan zetten krijg je dr altijd broei in.

Moet je die tijd wel gegund worden of een silo waar je alles maar tegen de muren aan kunt smijten. Anders heb je niet nog de tijd om alles 2x vast te rijden. Verdeler gaat er hier 3x over, rijd ik alles op de andere helft 2x aan en staat er al weer een wagen en wisselen we van kant.

Eigen shovel staat meestal alleen op 50cm brede banden, 13ton en zakt dan nog geen 10centimeter weg in het gras en wagens rijden doordat het gras zo vast zit ook makkelijk omhoog ipv slippen.
@EA_MF dat klopt, maar er vanuit gaande dat er een goede machinist op zit, moet de hakselaar gewoon gas kunnen geven. Maargoed hangt erg van de situatie af, zoals al gezegt word in een sleufsilo kan het eerder als op een plaat
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr maakt bij ons geen drol uit wie of wat er stil staat.
De kuil is leidend en anders staat de hakselaar maar even te wachten op het land.
Voor dat half uur wacht tijd kan ik geen 2e aanrij combi of 2e kuil laten maken
Noorderling
@Fendt926Driver
Wel als er een loonwerker komt, ben je in een half uur ruim 200euro lichter, kost je nu 50euro diesel.
Fendt926Driver
@Noorderling met mais zuipt de hakselaar 34 liter per uur.
In gras (veel) minder.
En we hebben het zelf dus maak me meer druk om de kuil waar ik bijna 5 maand van voer dan dat halve uur hakselaar die wachten moet
+3
Noorderling
@Fendt926Driver
Als er iemand besluit te moeten wachten gaat het al een hele tijd op het randje van wat kan. Kwaliteit kan er alleen maar beter van worden.

Zet dan liever 2e combinatie even stil die achterkant of zijkanten even bijwerkt als er tijd is ipv dan net weer bij zijn.
+1
@Fendt926Driver das het voordeel van zelf kuilen. Als het nodig is moet die hier ook maar ff wachten, maar in de praktijk js het alleen nodig als het bij de kuil niet mooi voor elkaar is. Hier nog 1 slecht bereikbare kuilplaat, zomerkuiltje is dat altijd.
Dan heb ik het liefste dat ze met 1 opraapwagen komen, shovel de tijd en opraapwagen kan gas geven
+2
NHPowersz
@ronald-deutz-fahr zo ongeveer ja, een New Holland FR9040 die gekieteld is. En indd is bij elke hakselploeg de vastrijder de bepalen van het tempo
+1
fendt308-driver
Mooi span, mag het fendtje er niet tussen?🙊
NHPowersz
@fendt308-driver haha nee die mag voor de silagewagen
+1
fendt308-driver
@NHPowersz oooo ook een mooi klusje
+1
janc
Leuke combi we hebben het zelfde principe en ons is verteld trekker weegt 7500 kg hebben er 650 banden onder en 520 dubbellucht naast voorop verdeler weegt 1000 kg en aandrukrol achterin weegt 3500 kg

Ben wel blij met de 650 band en dubbellucht er naast rol weegt genoeg achterin
+1
T6020 power
Onze weegt volgens papier 4790kg laatst met simpele hefmast voorop en platte wagen en werkbakje woog ik 8140 kilo, dus neem 1ton voor de hefmast die je met de handen bijna kunt optillen 1 voor wagen 😂 en 1,5ton voor mijzelf en dan ben je er laat mij maar op een broodtrommel dan rijden 😜

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7.185 en hebben de trefwoorden holaras , newholland en Kuilverdelen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!