Foto van een Fendt 724 waarvan de motor al langere tijd motorolie verbruikte. Nu het einde echt nabij kwam omdat hij om de 11 uur moest regenereren en dus de verbranding zo erg was dat er veel roet ui

Fendt 724

emiel-robbertsen
Foto van een Fendt 724 waarvan de motor al langere tijd motorolie verbruikte. Nu het einde echt nabij kwam omdat hij om de 11 uur moest regenereren en dus de verbranding zo erg was dat er veel roet uitgestoot werdt was het tijd voor motor revisie. Roetfilter laten schoonbranden en ook de injectoren laten testen, bleek ook dat hiervan 1 het niet goed deed. Helaas na het honen nogsteeds in 1 cilinder een extreme afwijking die met overmaat zuigers niet meer te redden valt. Dit betekent theoretisch dat het motorblok afgekeurd is omdat het droge cilinderbussen zijn.

Reacties

Yanmarthomas
Hoe is deze schade gekomen?
emiel-robbertsen
@Yanmarthomas zeg het maar kan meerdere oorzaken hebben.
wibe
@emiel-robbertsen egr was nog in werking?
dirkao
Is dit een motor waar droge bussen niet van gewisseld kunnen worden dan ? Ik heb al zovaak mercedes , cummins , perkins , ford, en er zullen nog wel meer merken zijn waarvan de droge bussen eruit geboort worden, en er nieuwe in geperst worden;
emiel-robbertsen
@dirkao nee is een deutz motor en dat gaat niet.
dirkao
@emiel-robbertsen oké, wist ik niet
Fendttrisixfan
@dirkao er zitten geen bussen in, is wel mogelijk om de motor uit te boren en er een bus in te persen
WaterDeutzer
Dan zal dat blok in verleden al 1 of meermaals opgeboord zijn als er geen overmaat zuigers meer passen. Heeft de trekker extreem veel uren of is ie toch een beetje misbruikt? Beeld zegt slechte luchtfiltering.
emiel-robbertsen
@WaterDeutzer heeft helaas heeft nog geen 10000 uur nee. Had meer pk's als orgineel en niet nieuw gekocht dus onderhoudt en verleden is niet helemaal bekent. Is ook een import
Fendttrisixfan
@emiel-robbertsen dit zal echt niet komen van die extra pk's, met standaard pks gebeurt dit ook genoeg
emiel-robbertsen
@Fendttrisixfan zeg ook alleen dat het zo is en dat wij de geschiedenis niet helemaal kennen van deze trekker. Concludeer niet meteen dat dat de oorzaak is.
+2
Huuuuub
Dit motorblok heeft geen bussen maar is gewoon meteen in het gietijzer geboord.
En ja, dit is gewoon te verbussen door een revisiebedrijf.
GerbertXL
Auw auw zegt de portemonnee. Als je toch bezig bent gelijk maar het roetfilter en adblue eraf halen?
emiel-robbertsen
@GerbertXL nee zeker niet. Wel terug naar de orgineele pk's
Fendttrisixfan
Kon je bijna beter short blok kopen, als je zoveel werk eraan doet
josje
@Fendttrisixfan ja inderdaad veel goedkoper en meer zekerheid volgende keer als ik zoiets heb neem ik een long block.
Dat is volgens mij onderblok met kop erbij.
Fendttrisixfan
@josje ja dan heb je complete motor inclusief verstuivers, collectoren en turbo en compressor. Startmotor en alternator moeten dacht ik overgezet worden
emiel-robbertsen
@Fendttrisixfan ik durf de prijzen wel naast elkaar te leggen straks. Ook weet u niet wat wij uberhaupt van plan zijn.
Fendttrisixfan
@emiel-robbertsen denk dat het prijsverschil op eind veel kleiner is dan verwacht, ook heb je opnieuw garantie bij een compleet blok
+13
Mhlv
Fendt DE trekker. hoge restwaarde is wel nodig als je de vario en de motor moet vernieuwen binnen de 10000uur.
emiel-robbertsen
@Mhlv zie je mij ergens zeggen dat fendt DE trekker is zoals jij het noemt? Maar even voor de duidelijkheid het gaat niet om de zelfde trekker en ook weet u de aanlopende oorzaak van beide gevallen niet.
+3
john deere 7810
@emiel-robbertsen

ik vind het wel mooi dat je de foto's plaatst/durft te plaatsen. maar wat hier gezegd wordt kan ik ook wel inkomen... bij menig Fendt rijder is er geen betere trekker en geen andere trekker. maar ik wil niet graag ruilen met ze als ik rekeningen van het onderhoud krijg. Heb er niks op tegen maar het is niet altijd rechtuit wat er over gezegd wordt.

Elk merk heeft zn gevalletjes en dure printjes wel.
J asper
Quote Reactie van @john deere 7810:
maar ik wil niet graag ruilen met ze als ik rekeningen

Ik ook niet😂🙈🙈 Liever een 820 op de kost ean een 7530
john deere 7810
@J asper

Ken ze ook andersom 😉
J asper
@john deere 7810 En dan nog geen eens de gasolie meegeteld die niet aan te slepen is bij die dingen 🤯 Alleen met beetje mais rijden tank schoon leeg hebben 🤯😨
john deere 7810
@J asper

Heb je de motorrevisie al gehad bij je 400? of komt die nog? als we toch modder aan het gooien zijn.
J asper
@john deere 7810 Gellukig niet, loopt nog mooi. Daar wordt die ineens een stuk duurder van per draaiuur. Maar dan nog komt die niet boven de afschrijving van een nieuwe oud en die jong inruilen. Als de bak dan ook nog is aan puin loopt gaat het alleen wel hard. Maar hoop dat die eerst nog een poosje door doet zonder.
Fendttrisixfan
@J asper als je motor aan revisie toe is van een 400 kan je best nieuwe steken, valt aardig mee van prijs ten opzichte van revisie en turbo, injectoren en brandstofpomp is dan ook gelijk nieuw
J asper
@Fendttrisixfan Is dat een nieuwe dan of een ruil moter zoals het variobakken systeem? Maar dan ben je niet voor 10 k klaar denk ik met alles erbij?🙈

Maar hopen en gaan er eigenlijk nog niet van uit. Hebben er nu 8300 uur op zitten.
+1
Fendttrisixfan
@J asper is ruil systeem, maar normaal heb je hem wel voor 10000, daarom dat het zo interesant is
J asper
@Fendttrisixfan Met inzetten en alles erbij?
+1
Fendttrisixfan
@J asper zonder werk, maar valt heel goed mee kwa werk van een 400
fendt308-driver
Quote Reactie van @J asper:
Hebben er nu 8300 uur op zitten

Onze 415 ging met 7000 weg omdat hij voor de derde keer uit elkaar moest😅 verder beer van een trekker en uiteindelijk... was ie ook niet duur per uur 🙈 wel voor de volgende want hij is later in elkaar gelopen
+1
J asper
@fendt308-driver Daar wordt je ook niet vrolijk van.......
J asper
Quote Reactie van @john deere 7810:
als we toch modder aan het gooien zijn

dat terwijl ik helemaal niet antie jd ben dat denk jij meer denk ik, toen we 412 hebben gekocht was het voor mij zelfs nog een optie geweest, als we een powershift hadden gezocht zelfs boven aan de lijst denk ik😂🙈
Fendt926Driver
@john deere 7810 ik denk dat de deutz motor in de fendt hetzelfde is als de john deere motor in de claas trekkers.
Bij poppink zeggen de chauffeurs dat ze nu met de fpt motor in de claas trekker eindelijk pk s hebben met (veel) minder diesel.
Hier maar 1 fendt met ( de goede) deutz motor.
Maar meer komen er ook niet.
3 met mwm en 3 met man motor
john deere 7810
@Fendt926Driver

ligt er heel veel aan wie de software schrijft he. motoren zijn grotendeels identiek. weet niet waar de software vandaan komt. Maar je geeft je concurent natuurlijk niet het beste spul in handen. dan snij je jezelf in de vingers.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @john deere 7810:
Maar je geeft je concurent natuurlijk niet het beste spul in handen. dan snij je jezelf in de vingers.

Klopt.
Hoor er al wat die ook zeggen een john deere motor in een trioliet zelfrijder zal ook wel niet lang lopen.
Dus we wachten totdat er wat beters in komt voordat we er 1 aanschaffen
+1
arie1
@Fendt926Driver een JD motor zit er al zes jaar niet meer in....
+2
sallander
@Fendt926Driver die FPT motoren zijn zo gek nog niet, denk dat t momenteel wel één van de betere is
Fendt926Driver
@sallander ze zijn er enorm over te spreken.
En veel minder stilstand.
+2
sallander
@Fendt926Driver hoorde van een Claas (!) dealer dat de aftakaskoppelingen van Claas het vermogen bij lage toerentallen niet aankunnen van een FPT
casejxu
Quote Reactie van @sallander:
FPT motoren

Die met de brekende nokkenassen 😔
Fendt612e
@john deere 7810 alles gaat wel n keer kapot, gaat erom wat het uiteindelijk heeft gekost aan onderhoud en reparaties en afschrijving. Dan kan bijv. newholland miss wel goedkoper zijn als n heilige fendt.
john deere 7810
@Fendt612e

precies. en vergeet niet de service.
+1
J asper
@Fendt612e Zelfs met onze maandag morgen serie Fendt hebben we nog niet duur gereden uiteindelijk, terwijl iedereen daar altijd moord en brand over schreeuwt. Maargoed toch gek dat iedereen die er geen een heeft het altijd zo goed weet😂

Als je boel pech met een trekker hebt en dat kun je ook met Fendt krijgen dan ben je wel verder van huis idd. Maar afkloppen gellukig valt het hier meestal nog wel een beetje mee. En we kunnen nog een boel verspijkeren voor we op de uurkosten van een nieuwe komen.
T930
@J asper was de 412 zo een maandag morgen model dan ik heb er eigenlijk nog niet echt veel slechts over gehoord of heb je het over andere ?
+1
new holland koen
@T930 De 300c met zo'n schuin neusje bedoelt hij😉
+1
T930
@new holland koen ah oke ik zag alleen de 412 bij zijn foto's vandaar dat ik het vroeg
+1
J asper
@T930 Klopt wij ook niet, daarom hebben we onze C ook ingeruild op deze. Maar onder aan de streep hebben we uiteindelijk niet zoveel klagen gehad over onze 309.
De boer maar
@Fendt612e new Holland is niet altijd goedkoop in onderdelen of reparaties hoor 😅 voorbeeld een toerental sensor van cnh €785.- en bij Fendt een toerental sensor €150.-
emiel-robbertsen
@john deere 7810 dankjewel. Ik plaats ook gewoon fotos van dingen die ik op het werk mee maak en de interresantere klussen en bij mij zal dat veelal Fendt zijn aangezien het overgroote deel Fendt is.
+3
RPCounty
Dit zijn gewoon Ford toestanden 🤣🤣🤣🤣🤣 daar zijn wij imuum voor🤣🤣
verwijderd
J asper
@Fendt612e Spul moet het elke dag doen dus “rommel” is uiteindelijk altijd te duur.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 724 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!