Foto van een New Holland Meerdere. Foto is geplaatst door Albert Peters op 09-01-2021 om 14:38:16, met 32 reacties.

New Holland Meerdere

626 foto's van @Albert Peters

Albert Peters
Foto van een New Holland Meerdere

Reacties

+2
Albert Peters
Loon bedr J M v Viet bv ter Aar
+2
catfan55
Dat waren prachtige trekkers die TM’s. Veel uur gemaakt op een TM165 & TM165 ultra. Dat was een goeie serie van NH. De latere types hadden veel meer electronisch mankementen
+2
new holland koen
@catfan55 Onze tm120 ook 6000 uur met veel plezier mee gereden letterlijk zonder onkosten. Maar na die 6000 uren waren de banden glad, motorkap zwart en was de stoel versleten. Het dashboard werkte ook niet meer 100%. Dus toen ingeruild op de t6030 die tot nu toe ook erg goed bevalt.
+2
NH-Ford
@new holland koen je omschrijft die mankememten na 6000 uur alsof ze je tegenvallen..
Denk dat menig trekker blij mag zijn als ze zo eindigen na 6000 uur 😉
+3
hobbyboer
Quote Reactie van @NH-Ford:
je omschrijft die mankememten na 6000 uur alsof ze je tegenvallen..

Ik lees dat helemaal niet in zijn reactie.
Ik denk dat ze even een rekensommetje gemaakt hebben wat dat ding gekost heeft per draaiuur in die 6000 uur en daarna mooi weer voor een nieuwe gekozen hebben.
+1
new holland koen
@NH-Ford Precies zoals @hobbyboer het zegt inderdaad!
+1
casejxu
@new holland koen toch oogt die 6030 best wel lomp tegen over tm120
+1
new holland koen
@casejxu Ja klopt inderdaad, toch is de t6030 de (verre) opvolger ervan. De wielbasis zou hetzelfde moeten zijn...

(klik om te vergroten)

+1
fan van trekkers
@new holland koen weet jij nog wat voor bak er in zat? Wij hebben ook zo tm120 gehad in die kleuren met dualcommand. Niet een hele beste trekker, 6500 uur en weer weg. Kwam wel 170 pk uit🙈😁
new holland koen
@fan van trekkers Dual command? Dus gewoon handgeschakeld met Dual power zoals in de oude fords?
Onze was gewoon range command net als de meesten, de t6030 is ook weer range command.
+1
fan van trekkers
@new holland koen ja, dualcommand zijn 4 versnellingen, hi-lo, 3 groepen en een powershuttle. Rangecommand schijnt wel oerrobuust te zijn in de tm
+1
new holland koen
@fan van trekkers Ja die schakelde strakker dan de t6030 nu!
+1
fan van trekkers
@new holland koen oke, kalibreren geprobeerd? Bokt hij erg? Of is het vooral veel touren opbouwen en dan bats in de versnelling
+1
new holland koen
@fan van trekkers Ja heb hem al wel een paar keer gecalibreerd. Het is vooral dat als je het gaspedaal verder in hebt getrapt dan hoeveel toeren hij geeft doordat hij zwaar moet trekken en dan schakelt. Hij geef dan tussen de versnellingen in even een stoot extra gas (zoveel als je eigenlijk met je voet geeft) omdat het schakelen dan te lang duurt. Vooral van de c6 naar c7 (18 naar 19).
En als je stationair schakelt moet de t6030 ook altijd ff denken waar de tm120 meteen schakelde wanneer je op het knopje drukte.
Ik vind het verder nogsteeds een hele fijne bak hoor niks te klagen maar de tm120 was gewoon vlugger...
+1
fan van trekkers
@new holland koen veel is herkenbaar c6 naar c7 is moelijk soepel te krijgen. Bij onze oude 7040 is het gelukt, bij de nieuwe t7 lukt dat nog niet. Heeft jou 6030 wel de nieuwste updates. Dan zijn je versnellingen van voor en achterruit onafhankelijk van elkaar. Als hij dat heeft scheelt de snelheid van het schakelen ook al
new holland koen
@fan van trekkers Nee de versnelling vooruit en achteruit veranderen beide als ik schakel...
Je weet niet wat je bij de 7040 hebt gedaan om het goed te krijgen dan?
+1
fan van trekkers
@new holland koen ja die gaan mee, dus 7 vooruit is 1 achteruit, 8 vooruit is 2 achteruit en zo door. De 7040 kreeg op het laatst wel een update en toen schakelde hij al een stuk vlotter. De 18/19 versnelling blijft bokken. Bij de 7040 is dat gestopt sinds ik heel wat keren gecalibreerd heb, maar ik raad je dat echt niet aan. Calibreren is goed, maar te vaak lijkt me niet goed. Bij elke calibratie slijten de koppelingen toch weer een beetje
+1
new holland koen
@fan van trekkers Nee idd, gewoon een beetje creatief doen met het gaspedaal dan komt het ook wel goed.
+1
fan van trekkers
@new holland koen jaa precies, dat doe ik ook met de t7. Wel vreemd want onze t6 heeft hier dus helemaal geen last van bij de overdrive versnelling.
+1
new holland koen
@fan van trekkers Dat is een electrocommand zeker?
Daar heb ik geen ervaring mee, in een 7840 wel maar die is ook nog oud en degelijk🤙
+1
fan van trekkers
@new holland koen ja klopt, electrocommand. 7840 is de voorvader van electrocommand haha. Zijn wel robuuste bakken. Draaien nu 9550 uur met zonder er een sleutel aan te hebben gehad
new holland koen
@fan van trekkers
Quote:
7840 is de voorvader van electrocommand 

Jaa idd, maar er zijn wel wat kleine veranderingen geweest door de jaren heen.
Zo dat zijn ook alweer aardig wat uren! En met die t7 ging het ook al zo hard, jullie zitten niet stil!
+1
fan van trekkers
@new holland koen nee er is veel geautomatiseerd bij electro command. Haha ze mogen moot wat werk doen idd. De t6 heeft zijn 2e voorlader al
+1
NH-Ford
@new holland koen ah helder, iets verkeerd geïnterpreteerd.
+1
catfan55
@new holland koen het was voor die tijd een mooie trekker. De TM165 ultra had cabine vering, daar was nogal eens wat mee. De gewone 165 alleen vooras.

Daarna nog een beetje op TM140 & TM190 met regenboog sticker, zelfde als jou 120 & 155 met blauw / gele sticker gereden maar die hadden best wat elektronische mankementen.

Daarna T7030 die het toch ook best heel goed deden. Redelijk probleem loze trekkers maar dat “ TM gevoel” hadden ze voor mij persoonlijk nooit
+1
NH-Ford
@catfan55 Omschrijf je aardig goed. Moet zeggen dat het 'TM gevoel' al wel ophoud bij de uitvoeringen met nieuwer cabine dak en stickers.
Waaronder dus ook de 175 en 190... drama dingen.
De eerdere TM's, zoals hier op foto is te vergelijken met de 60 serie, kwaliatief stukken beter dan latere TM's.
catfan55
@NH-Ford absoluut. Ze grapte altijd dat de TM190 net zoveel uur had gemaakt op & neer naar de dealer als in het veld.

De 190 met regenboog sticker was later ingeruild voor de ge-update versie met blauw/gele sticker. Het was iets beter maar nog steeds niet wat men gehoopt had. Deze is daarna ook vrij snel ingeruild op een van de eerste T7060.
+1
NH-Ford
@catfan55 Zoals het zo beetje bij alle trekkers van die type's ging..
Ga maar na, je ziet ze nu amper meer
+1
fan van trekkers
@catfan55 tm165 had ook al powercommand toch? En hogere banden? Vrij luxe trekker voor toen
+1
a3vandiejen
Mooie foto.
draaipiet
Mooi stel en mooie loods

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van New Holland ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!