Foto van een International 956 XL hij kan weer bijna rijden na reparatie van synchromesh  versnellingsbak en gelijk alle keringen vervangen en een nieuwe koppeling erin. Hij is weer als nieuw

International 956 XL

59 foto's van @de Leeuw IH

de Leeuw IH
Foto van een International 956 XL hij kan weer bijna rijden na reparatie van synchromesh versnellingsbak en gelijk
alle keringen vervangen en een nieuwe koppeling erin. Hij is weer als nieuw

Reacties

Corne S
Goed bezig. Mag ook wel. Heeft aardig wat geld / tijd gekost.
Weet je hoe het kapot is gegaan?
+1
de Leeuw IH
@Corne S ja het kost veel maar veel zelf gedaan. Ja de synchromesh van de hoge groep kapot, hadden iets met een magneet aan de pook gemaakt waardoor die niet goed erin ging en de boel kapot draaide. Je kan moeilijk de trekker bij het oud ijzer zetten als je begint moet je ook verder
Corne S
@de Leeuw IH

In onderdelen verkopen zou kunnen, maar dat valt ook niet mee om de aanschaf eruit te krijgen.
Andere vraag, weet je toevallig waar de diesel uit de tank komt? Is dat aan de onderkant of bovenop bij de vlotter?
+1
de Leeuw IH
@Corne S normaal aan de onderkant
Corne S
@de Leeuw IH

Remmen ook al ontlucht? Enig idee hoe het moet? Ik zie alleen een tule aansluiting net onder de cabine (vanuit remventiel) en eentje op de rechtse as.
Remventiel wordt van linkse as afgetapt.
de Leeuw IH
Ja zo zit het bij mij ook maar nog niet gedaan weet het ook zo niet precies zal het is vragen
Corne S
@de Leeuw IH
Als er maar hytran in doet, kun je volgens mij niet veel kapot maken.
Bij mij zijn de assen er niet afgeweest, dus zit er waarschijnlijk alleen lucht in de leidingen.
22gorter22
Is dat wat te doen het vernieuwen van de syngromesh? Of moet de cabine er eraf?
@22gorter22 Cabine moet er zowiezo af ja. Weet niet of je 1-4 of de groepen moet hebben. De groepen zitten achterin, dus dan moet het voorste deel ook uit elkaar. Het is behoorlijk wat werk.
Corne S
@22gorter22
Staat volgens werkplaathandboek iets van 60 uur voor. Of het alleen de bak is of alles, durf ik niet te zeggen.
de Leeuw IH
@22gorter22 ik ben hier aan het opbouwen maar moet helemaal uit elkaar ook steekassen eraf en hefdeksel. De hoge groep was kapot. Ik heb de bak laten reviseren bij de case dealer maar reken op 3000 ruim aan onderdelen en dan de uren nog ben je 5000 kwijt ongeveer
Corne S
@de Leeuw IH

Duur beestje. Bijna aanschafprijs gok ik zo. Tweedehands bak ook overwogen? Wat vragen ze voor zoiets?
de Leeuw IH
@Corne S tweedehands is ook vaak aardig gaar en weten ze de prijzen ook wel. Ik verkoop hem toch niet dus kan het wel uit die trekkers worden steeds meer waard dus dat scheelt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!