Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 150 met een peecon kw13000 en een mecalac 12mxt. Vandaag een paar vrachten gereden met de nieuwe aanwinst.

Deutz-Fahr Agrotron 150

Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 150 met een peecon kw13000 en een mecalac 12mxt. Vandaag een paar vrachten gereden met de nieuwe aanwinst.

Reacties

Ruben-dxdeutz
Nieuwe agrotron? wat voor maat banden ligt hieronder? staat dik!
@Ruben-dxdeutz hij is niet nieuw hij heeft al best veel uren gemaakt en de banden zijn achter bkt 710 voor Michelin 600
@Nick van Oosterhout maar we hebben hem nu een weekje dus in dat opzicht is ie nieuw😁
Ruben-dxdeutz
@Nick van Oosterhout Dat dacht ik wel! erg nette agrotron zo op het eerste zicht. Wat voor werklampen zitten hier voorop en hoe zijn deze bevestigd?
@Ruben-dxdeutz die onder het dak gemonteerd zitten bedoel je?
@Ruben-dxdeutz ik maak er morgen wel een foto van. De lampen zaten er al op toen we hem kochten wij hebben alleen de hoorns erbij gezet
+1
Ruben-dxdeutz
@Nick van Oosterhout super! best grote hoorns haha die vallen wel mooi op.
new holland koen
@Nick van Oosterhout
Quote:
ik maak er morgen wel een foto van.

Maak dan maar meteen een foto van hoe je die luchthoorns vast hebt gemaakt😉
Omdat ik er een ijzeren latje onder zie zitten die vooran het dak niet raakt, ben ik wel benieuwd.
+1
@new holland koen ze zitten op 2 U profielen de ene kant zit vast op de hoek waar ook het dak vast zit en dan hoef je nog maar 1 gat binnen in de cabine te boren dan heb je minder snel kans op lekkages
new holland koen
@Nick van Oosterhout Ahh oke. Ik heb zelf ook wel ooit gedacht om toplampjes en luchthoorns op onze t6030 te maken maar dat boren vind ik eigenlijk niks, en het hele dak moet er dan ook vanaf. Toplampjes zou wel makkelijk gaan maar dat wil mijn vader absoluut niet hebben zegt hij.
Wat met luchthoorns wel zou kunnen is een soort frame op het dak leggen die vast zit op plekken waar het wel kan en dan de luchthoorns daar op vastzetten. Maar dat is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan ook.
+1
@new holland koen met dat frame is dit ook eigenlijk. Wij hebben overigens ook heel de hemel uit gehaald (interieur van t dak) om de lucht leiding netjes binnenlands te laten lopen en we hebben een schakelaar voor de hoorns in het zijpaneel gemaakt dus hij moest best ver gestript worden.
new holland koen
@Nick van Oosterhout Ja dat ben ik sowiso niet van plan, maar wanneer gebruik je ze nou? Ik niet vaak denk ik, dus niet aansluiten zou dan ook wel kunnen.
+1
oanejorrit12
@new holland koen Hier zitten ze ook niet meer aangesloten 😛 moet nog weer eens. De slang die naar de hoorns gaat lekte aardig lucht 😛
+2
BvdD
@Nick van Oosterhout een gebogen led balk past perfect bij deze cabines. Dan hebt je al het licht wat je nodig hebt!

(klik om te vergroten)

+1
@Ruben-dxdeutz Het is een spaghetti van kabeltjes maar het lijkt erop dat ze aan het dak vast zitten met bouten en er zitten 2 stripjes van de lampen naar de bout die het dak vast houd

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Ruben-dxdeutz
@Nick van Oosterhout Bedankt! wat een kabels zeg voor 2 werklampjes..
casejxu

Hoeveel dan? En waar heb je m vandaan?
+2
T60401
@casejxu kadootje
+3
@casejxu ruim 15.000 uur en hij komt uit Flevoland heb ik begrepen
casejxu
@Nick van Oosterhout poeh das de moeite 👌
koenclaas
@Nick van Oosterhout ziet er goed uit voor die uren! Rijd zoiets nog een beetje strak of is eral veel aan vernieuwd?
+1
@koenclaas rijd, trekt en schakelt nog prima en hij is nog nooit open geweest.
koenclaas
@Nick van Oosterhout Dan hoeven wij ons nog lang geen zorgen te maken🙈 Hebben ook twee 150ers maar die zijn dan nog lang niet op de helft van deze uren.
+1
@koenclaas goed onderhoud is het halve werk
+1
koenclaas
@Nick van Oosterhout zeker waar, onze krijgen ook netjes de servicebeurten.
@casejxu dit zijn toch de ‘new’ series? Mk3 met nieuwe neus en daardoor betere koeling? Beste serie sinds de watergekoelde?
casejxu
@ronald-deutz-fahr is idd de "new". Zo zoiets liever hebben als mk3 kwa koeling. Al deed mk3 ook al wel prima koelen vind ik. Mits je dat bijhoud
@casejxu ik vind het mooie trekkers. Alles wat daarna kwam hoor je niet altijd positief over, en indd mk3 die beter gekoeld is, en beetje meer uitstraling...
+1
Ruben-dxdeutz
@ronald-deutz-fahr Uitstraling en comfort is wel veel beter als MK3 ja, koelproblemen echt nog nooit gehad met onze mk3
@Ruben-dxdeutz comfort ook ja? Waar zit dat in?
+1
Ruben-dxdeutz
@ronald-deutz-fahr Betere cabinevering en vooruit/achteruit zonder koppelen vind ik grootste verschil. Verder nog korter draaien en andere kleine verschillen.
PieterA
@Ruben-dxdeutz vooruit-achteruit zonder koppelen kon je eerder ook al voor kiezen. Heb zelf een mk2 en mk3 die dat al hebben.
@PieterA onze 120 kan dat ook ja
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr kwa model een schitterende trekker. Rijd ook erg fijn!
+1
a3vandiejen
Mooie Deutz.
+2
casejxu
Machtige trekkers! Heerlijk geluidje 👌
+2
marceldeutz
Trekker ziet er goed uit, wel veel uren maar dit zijn goede trekkers.
De boer maar
De mecalac is ex lareco zeker
@De boer maar weet niet precies het bedrijf waar hij vandaan komt. Hij heeft gewerkt in de bouw en wij hebben hem gekocht bij een atlas dealer
De boer maar
@Nick van Oosterhout de mijne is ook oranje en is ex lareco ik wist dat er nog een machine was en ook nog een 10 volgens mij
+1
@De boer maar ik vroeg het me al af wanneer de mecalac fans de foto zouden zien😄
Fendt926Driver
@Deutz-Fahr-Rijder en wat zie je van de mecalac. Een motorkap.
Weinig om over te praten lijkt mij.
+1
@Fendt926Driver het was maar als grapje bedoelt.
+1
Fendt926Driver
@Deutz-Fahr-Rijder nou ik wil best meer van die machine zien.
Welke snelwissel welke arm eraan zit hoe de extra functies schakelen enz
@Fendt926Driver dit is een foto van de hele kraan😁

(klik om te vergroten)

@Nick van Oosterhout foto is van september
Fendt926Driver
@Nick van Oosterhout mooie machine.
Met beco snelwissel zo te zien. Maar weinig extra hydrauliek op de arm. Of gebruiken jullie hem alleen om te graven?
De boer maar
@Fendt926Driver tussen de bak cilinder en de steel zitten twee aansluitingen standaard en dan vaak op de giek aan de kant van de cabine zodat je ze altijd kan zien
Fendt926Driver
@De boer maar ok. Dat is ook een optie.
Ik ben altijd nog van de generatie die de ene slang links en de andere van dezelfde functie rechts hebt zitten.
@Fendt926Driver 2 dubbelwerkende aansluitingen zitten erop het meestal hangt er een knijpbak aan met hydraulische rotator om mais te laden
Fendt926Driver
@Nick van Oosterhout ook daar mag je gerust fotos van laten zien
@Fendt926Driver ik zal dalijk wel even een foto maken
+1
@Fendt926Driver dit is de andere dubbelwerkende aansluiting als je deze wilt gebruiken moeten je kogelkranen dicht zetten van de cylinder waar je normaal mee graaft. Er zit sinds kort ook een overdruk ventiel tussen want er bleven ringen sneuvelen van de cylinder van de bak

(klik om te vergroten)

+1
Dik span zo maat💪💪
Mooie trekker! Is er ook eentje ingeruild? Wat gaat deze zoal doen?
+1
@ronald-deutz-fahr geen ingeruild we hadden er nog 1tje extra nodig😅 wat hij gaat doen zal afwisselend zijn hij gaat in ieder geval veel maaien want wij hebben veel natuurgras op veen en deze trekker heeft de perfecte banden daarvoor. Verder liggen die natuurgebieden ook wel ver weg (half uur tot 1 uur rijden) en omdat we daar veel hooi maken en we ons jongvee hebben lopen zullen we daar vaak met wagens en of een veewagen heen moeten. En er is altijd werk tussendoor😅
+1
Fendt926Driver
@Nick van Oosterhout hoeveel trekkers heb je dan?
Deze en nog een agrotron en een agroprima en een 6807 en nog 2 kleinere 06 trekkers?
+2
@Fendt926Driver wij hebben er best veel
Agrotron 150
Agrotron 120
Agroxtra 6.07
13006
8006
6807
5506
4506
Unisuper
+1
Fendt926Driver
@Nick van Oosterhout trekkers heb je nooit te veel in mijn beleving.
Dus ik vindt het een zeer acceptabel rijtje
+2
@Fendt926Driver wij hebben altijd spullen te weinig daarom komen we bij @Deutz-Fahr-Rijder ook wel eens wagens halen😁
+1
@Nick van Oosterhout en de kieper...
+1
Fendt926Driver
@Nick van Oosterhout je hoeft niet alles zelf te hebben.
Als je maar weet wie het wel heeft
+2

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!