Foto van een Deutz D13006 remventiel aan het opbouwen, alleen de slangen nog inmeten en maken.. Foto is geplaatst door twand2505 op 02-02-2021 om 17:50:42, met 14 reacties.

Deutz D13006

twand2505
Foto van een Deutz D13006 remventiel aan het opbouwen, alleen de slangen nog inmeten en maken.

Reacties

deutzisthebest
Oeh dat is ook nog iets wat op mijn lijstje staat. Ik dacht dat jij niet met de hydraulische druk de lucht wilde bekrachtigen?
twand2505
@deutzisthebest ik ga beide doen dit is mijn hydraulische remventiel mijn lucht remventiel ga ik op de zelfde manier aansturen, maar moet wel goed kijken dat mijn remcillinders genoeg opbrengst houden 🙄
deutzisthebest
@twand2505

Waar ga je de constante druk vandaan halen? Heb gezien dat iemand die bij zijn stuurhuis vandaan haalde.

Ik moet zeker eens komen kijken hoe je het allemaal hebt opgebouwd!
twand2505
@deutzisthebest ik heb stuurobitrol, jij hebt idd met bekrachtigd stuurhuis. Ik heb de persleiding van onder dashboard door gehaald en via remventiel na hefblok laten lopen, en dan drukloze retour aangesloten plus de snelkoppeling.
steyr 9087
@deutzisthebest ik had hem eerst voor het stuurhuis vandaan maar dat is niet handig want als je dan iets rem kun je direct niet meer sturen omdat hij de klep helemaal dicht gooit nu heb ik dat veranderd dat de stuur orbitrol altijd druk heeft en dan het remsysteem
steyr 9087
@twand2505 heb jij de trekker zelf al wel hydro geremd? Of heb je ook een drukgever onder het pedaal gemonteerd
twand2505
@steyr 9087 ik heb druk gevers onder onder de pedalen
wilbertkw
Volgens mij had @steyr 9087 hier een oplossing voor?
redeagle14
@twand2505 je hebt een 16mm plunjer in de stuurkop? Dan kun je het lucht ventiel ook wel aansturen. Dit rem ventiel zet je toch op 2 (70bar). Heb je het rem ventiel wel aangepast voor DOT? Anders is hij zo lek.
twand2505
@redeagle14 jah heb de oringen vervangen, voor DOT 4 olie. Ik ben met me hydraulische remventiel ookal een halve slag kwijt van mijn rempedaal waar ik hem op afheb getakt, terwijl de remmen bediend worden ventiel bediend wordt en alle lucht is eruit, toch blijft mijn druk van pedaal vrij laat. Ik gaf het eigenlijk de schuld aan het ventiel dat die een vrij lange slag nodig heeft om hem helemaal te bedienen, en dan mijn remverdeler de remmen straks wel oppakt, heb jij hier nog ideeen over hoe ik het kan verhelpen of dat het allemaal zo kan?
redeagle14
@twand2505 je moet kijken wat hij doet als je beide remmen intrapt. Dan doet de rem druk verdeler zijn werk en heb je de opbrengst van 2 hoofd rem cilinders. Of de 2-drukklep 203169 van Kramp er voor zetten. Dan remt de aanhanger alleen als je beide remmen intrapt. Kun je ook je lucht ventiel mee aansturen.
twand2505
@redeagle14 als ik hem aan elkaar koppel word de klep ook bediend dus dat lijkt dan allemaal goed, wou vandaag of morgen even keer in het land remmen om te kijken of de remmen ook weer gelijk remmen
twand2505
@redeagle14 update; heb nu alles aangesloten maar werkt niet na behoren 😔 kom nie verder dan 50 bar, en de rechter rem komt niet genoeg opdruk😓 dus moet toch de leiding maar aanpassen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D13006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!