Zetor 5611 in off. blauwe fabriekskleuren, Voor Westerse landen was de rode kleur standaard, maar in de blauwe kleur kom je deze 5611 nog regelmatig tegen in voormalig Oostblok. ( de 5611 is gewoon ee

Zetor Onbekend

Rietman
Zetor 5611 in off. blauwe fabriekskleuren, Voor Westerse landen was de rode kleur standaard, maar in de blauwe kleur kom je deze 5611 nog regelmatig tegen in voormalig Oostblok. ( de 5611 is gewoon een 5511 met fabriekcabine)

Reacties

+2
Towaberg
Prachtige zetor, die cabines vind ik ook bijzonder mooi👌
+1
a3vandiejen
Prachtig.
+1
Kramer U800
Mooie Zetor hoor, met achterwielgewichten.

Zijn ze vroeger, naast de rode kleur, ook verkocht in het blauw hier in Nederland?
+2
Rietman
@Kramer U800 Nee, zover ik weet alleen in voorm. Oostblok, Nu kom je de blauwe uitvoering soms tegen in West Europa, maar veelal als gebruikt geïmporteerd voor de liefhebbers
+2
noordhof
Die buis die in de cabine uikomt ,is dat verwarming of sla ik de bal mis ?
+2
zetor-fan
@noordhof dat is inderdaad de verwarming van de cabine. De lucht die door de radiateur gaat komt via deze buis in de cabine.
+5
ZetorTwente
@noordhof Nee je slaat de bal raak!
+2
noordhof
draaipiet
@noordhof Volgens mij zat er nog een elektrische ventilator ergens in die pijp
+1
noordhof
@draaipiet wellicht om de warmte in de cabine te krijgen ! 👍
+3
zetor-fan
@draaipiet bij mijn weten zit er origineel geen elektrische ventilator in. De buis zit aangesloten aan de kap waar de koelventilator van de motor in draaid, en die zorgt dus ook voor de luchtstroom naar de cabine.
draaipiet
@zetor-fan Is ook goed mogelijk. Ik dacht dat er wat te regelen was, maar ik kan het ook mis hebben. Het kan ook een later type zijn. Of helemaal niet..........
+1
zetor-fan
@draaipiet er is ook zeker wat aan te regelen kwa luchtstroom. Er zit een klep vlak voor de cabine, en die kun je binnen met een hendel bedienen. Die stuurt dan meer of minder lucht de cabine in.
+1
draaipiet
@zetor-fan Ja zie je, dan is er toch nog wat over van me geheugen. Het is al weer zo lang geleden dat ik er mee heb gereden. Ik weet niet meer welk type, maar het was redelijk vergelijkbaar. Met een ruitje onderkant deur zowel met gesynchroniseerde als niet gesynchroniseerde versnellingsbak. Met gewone en geluid geïsoleerde cabine en ook zonder cabine. Ik heb met verschillende Zetor's gereden van ongeveer 35 tot 70 pk denk ik
+2
zetor-fan
@draaipiet je moet het ook maar net allemaal onthouden he. Het is dat ik er niet al te lang geleden nog aan gewerkt heb, anders had ik het waarschijnlijk ook niet precies geweten.
+2
Rietman
De verwarming (luchtstroming) ging via deze flex.buis vanaf de radiateur de cabine in.
vlak voor de cabine zit een klep die men kan dichtzetten, zodat men kon kiezen voor koude of warme lucht, de koude luchtstroom werd bijna niet gebruikt omdat men dan meestal het dak aan de voorzijde in een 10 tal standen kon openzetten. (ook was er tegen meerprijs een waterwaterkachel leverbaar)
draaipiet
@Rietman Bedankt mijn gedachte klopt dus gedeeltelijk, het is ook al weer lang geleden

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Zetor ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!