Foto van een Deutz HumorAlhoewel humor. Vaak gewoon de realiteit. Geen idee hoe ik weer aan dit plaatje kom. Misschien wel een keer van tractorfan geplukt. Maar misschien ook wel een keer toegestuurd

Deutz Humor

KlaasM
Foto van een Deutz Humor
Alhoewel humor. Vaak gewoon de realiteit. Geen idee hoe ik weer aan dit plaatje kom. Misschien wel een keer van tractorfan geplukt. Maar misschien ook wel een keer toegestuurd gekregen.
Maar in deze tijd wel toepasselijk.

Reacties

+6
bob de bouwer
Is gewoon de waarheid
+2
wim-same
Dit was volgens mij een advertentie in "de Boerderij" en de "Landboumechanisatie".
+6
mf 6150
Amsterdam, kun je je nu ook niet meer indenken
+3
wim-same
@mf 6150 zo zaten er in Rotterdam en den Haag ook trekker importeurs. Centraal buro uit Rotterdam is CEBECO Handelsraad geworden, en het importeurschap is naar Steenwijk gegaan.
+2
mf 6150
@wim-same
Weer wat geleerd, hier zat ook een cebeco vestiging. Is nu mechanisatie Haarlemmermeer. In Hoofddorp waren van kalmthout & van niel gevestigd en van driel & van dorsten. Van die laatste stond laatst een foto in de krant, zal morgen eens zoeken.
+1
wim-same
@mf 6150 Ja, dat klopt, In Hooftdorp zaten ook twee belangrijke importeurs. Mechanisatie Haarlemmermeer heet ook heel veel SAME's verkocht. Daar ben ik ook nog wel eens geweest. Nu ook niets meer van over.
+2
mf 6150
@wim-same
Klopt, er hebben heel wat same's in de buurt gelopen. Ook zeker een groot aantal 6 cilinders. (meen dat 2 van m'n buren beiden een Buffalo hadden)
Hier de foto trouwens :
witteweekbladnieuw-vennep.nl/lokaal/historie/…
+1
draaipiet

(klik om te vergroten)

Zo is die voor iedereen zichtbaar
+4
Sojaboontje
Het enige nadeel is dat een luchtgekoelde slechter op temperatuur komt met dit weer. Ik kreeg de temperatuurmeter nog geen millimeter naar boven toe.
+2
KlaasM
@Sojaboontje ja de temperatuur van de lucht waarmee die koelt heb je geen invloed op.
+1
Sojaboontje
@KlaasM Nou heb ik ook een kleinere poelie gemonteerd om hem zomers goed koel te houden, dat speelt nu ook mee. Is het niet zo dat je bij een Deutz de aanzuig van de koeltunnel kunt dicht zetten?
+2
Kramer U800
@Sojaboontje Van Deutz kan de je de koeltunnel niet dicht maken, die oudere motoren (bijna alle luchtgekoelde motoren van Deutz) worden aangedreven met een V snaar, deze draait altijd mee, de ventilator van de latere motoren zoals een motor uit een DX 8.30 , een 513, is hydraulisch aangedreven door de motorolie, deze werkt volgens mij wel met een thermostaat.
+1
mf 6150
@Kramer U800
Ik vind het altijd bijzonder dat er deutz blokken op waterpompen staan, zijn daar dan nog aanpassingen aan gedaan? Merkte dat onze 5206 toch wel aardig warm werd met pompen van de zomer.
+1
Kramer U800
@mf 6150 Deutz heeft door alle series heen heel veel veranderingen doorgevoerd, zoveel dat je het niet wil weten. Je had ook de 912W blokken, deze draaiden 2800 toeren in plaats van 2500 standaard om maar een voorbeeld te geven, deze staan meestal voor compressoren en pompen. Ze hebben de 912 met turbo gebouwd waardoor heel het motorblok ook weer anders opgebouwd word. De 712 serie is ook gebouwd met verschillende cilinderkop varianten. De 812 had je met voorkamer maar ook met directe inspuiting (de 812D).
+2
wim-same
@KlaasM Daarom kregen fabrikanten luchtgekoelde motoren ook nooit door de huidige emissie eisen heen, ze hadden nooit een constante bedrijfstemperatuur.
+1
Towaberg
Ja, dat was bij mijn d40 ook zo, netjes voorgloeien en starten maar👍
draaipiet
Mooie verhalen 👍
+1
leonardvdm
Helemaal gelijk hij doet het ALTIJD

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz Humor ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!