Onze nieuwe medewerker even uit proberen.. Foto is geplaatst door JDuitW op 10-02-2021 om 13:40:28, met 64 reacties.

John Deere 6155M

125 foto's van @JDuitW

JDuitW
Onze nieuwe medewerker even uit proberen.

Reacties

JD 6430 The Best
Mooie trekker zo! Autopowr?
JDuitW
@JD 6430 The Best nee gewoon schakel, is een trekker warmst straks iedereen op komt dus mooi allround houden
+1
valmet6400power
@JDuitW
Niet om je keuze onderuit te halen maar de cvt van John Deere kan een kind ook de was mee doen 😂
+2
JDuitW
@valmet6400power klopt helemaal maar ik bepaal niet wat men werkgever koopt, alleen mijn vaste trekker mag ik zelf bepalen.
+1
valmet6400power
@JDuitW
Ja dan heb je ermee te werken 😂
+1
JDuitW
@valmet6400power idd 😅 en ik heb aan mijn vaste trekker de sleepslangbemester al aan gekoppeld anders had ik die wel voor de kipper gehad😜
rommert14
@valmet6400power dat klopt helemaal, maar de vario van fendt rijdt mooier vindt ik
JDuitW
@rommert14 fendt rijd idd ook wel mooi maar kan niet zeggen dat dat nou veel mooier tijd dan autopower.
+6
valmet6400power
@rommert14
Dat zal, maar de bediening van John Deere is daarentegen vele malen makkelijker. Die kan iedereen instellen en er mee werken. Dat is het enige manco bij Fendt. En dan kunnen Fendt rijders wel zeggen dat het niet zo is, maar het is wel zo 😄
rommert14
@valmet6400power daar heb je een punt
+1
fendt308-driver
@valmet6400power denk dat het ook een beetje is waarmee je van huis uit mee opgroeid. Ik krab me eigen ook wel even achter de oren als ik op een jd stap en hun andersom. Met logisch nadenken (en overal op drukken) kom je gelukkig een heel eind
+2
john deere 7810
@fendt308-driver

net wat je zegt. als je bij deere een command pro pakt.. die kun je ook eindeloos instellen, en dan wordt die voor het fijne werk net zo ingewikkeld als een fendt. Maar rijdt het ook als een fendt..
+1
@fendt308-driver overal op drukken n overal aan draaien, dat helpt vaak wel! 🤣🤣🤣
casejxu
@ronald-deutz-fahr overal..... denk om je ogen als je op t verkeerde begin te drukken en aam te draaien😂😂😂😂
+1
@casejxu 🤣🤣🤣’verkeerde knopje’
Word je niet productiever van🤣
2850Johndeere6R
Vanwaar achter die grijze velgen?🤨
+1
JDuitW
@2850Johndeere6R zijn tijdelijk banden, die er onder gaan komen was nog niet leverbaar of zo. Deze banden zijn van de bandenboer
rickboer blija
Nette trekker!

waar komt deze weg?
Dem of Groenoord?
JDuitW
@rickboer blija bij de Dem, mooi dicht bij
rickboer blija
@JDuitW dem is inderdaad het dichst bij. Maar Groenoord zit tegenwoordig in Hallum, dus ook niet zo ver weg.

Welke maat achterbanden komen hier onder?
JDuitW
@rickboer blija klopt maar onze regio is de Dem regio geloof ik dus wordt niet echt gewaardeerd als je dan naar hallum gaat, voor andere dingen komen we ook gewoon bij de Dem. 710/70r38 komt er om
+1
rickboer blija
@JDuitW klopt hoor. Hier in de buurt gaan veel akkerbouwers er met hun AVR machines er naar toe.
JD 6430 The Best
@JDuitW De Dem heeft laatst toch ook een samenwerking gemaakt ofzo met groenoord toch. Gewoon volledig jd dealer
JDuitW
@JD 6430 The Best zou kunnen, ik heb geen idee eigenlijk
Fendt612e
Zit die gps steun nou voor het bovenraam?
+1
JDuitW
@Fendt612e zit geen dak raam in deze en van af de stoel zie je hem niet
mdoornekamp
Dikke trekker en zware voorlader. Dit is 1 van de eersten die ik zie met steekassen.
JDuitW
@mdoornekamp voorlader is idd wel degelijk. bediening is ook mooi, elektrisch op de armleuning met vooruit/achteruit functie en powershift op de joystick. ja die steekassen had ik op deze types ook nog niet eerder gezien, ik zie daar persoonlijk ook het nut niet echt van in
john deere 7810
@JDuitW

zijn ook makkelijk aan en af te koppelen 😉
mdoornekamp
@JDuitW
Quote:
nut

Ik wel. Zwaardere wiel aansluiting (10 gats) en vrije spoor breedte. Anders staat je jd op 1.70 spoorbreedte 😂
JDuitW
@mdoornekamp ja klopt nu wel 10 gaats idd, onze 900 banden die aan de 7710s zitten zijn ook 10 gaats dus die zou je uit kunnen wisselen maar in de praktijk gebeurt dat eigenlijk niet. ja standaard is de spoorbreedte te smal idd dat hebben ze bij de 6170 van ons aan gepast, daar hebben ze de hartplaat van de velg er anders in gelast zodat de spoorbreedte breder wordt. dat is bij deze bij de voorbanden ook gebeurd, standaard staan ze te smal en ben je niet heel wendbaar
+1
mdoornekamp
@JDuitW Ja standaard staat het allemaal wat te smal vaak. Zal ook wel met de maximale breedtes in Duitsland en België te maken hebben. Velgen achterop verlassen of inruilen kost net zoveel als de meerprijs van steek assen.
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Wielen uitwisselen met andere trekkers wordt wel lastiger als deze gewone 8 gaats achteras hebben.
joozt
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Ja standaard staat het allemaal wat te smal vaak

Achterwielen even tussen links en rechts wisselen. Hartplaat zit bij de standaard velgen iets uit het midden, daar win je ook alweer wat mee. Met 710 achterop kom je dan op 280 cm buitenkant wielen, breed genoeg.
+1
mdoornekamp
@joozt ja vanaf een 6175R zijn de assen veel breder. Bij kleinere types kun je niet omdraaien
rickboer blija
@joozt daar staat onze trekker ook op, wordt hij zeer stabiel door. Nu hebben we in friesland ruimte genoeg om iets breder te zijn
joozt
@rickboer blija precies! Bevalt hier ook goed inderdaad!
PieterA
@mdoornekamp Wij wilden pas een gebruikte trekker kopen. Deze had ook steekassen. Dat was voor ons één van de redenen om hem te laten staan. De assen staken op smalle banden op 1.50 spoor te ver uit; wij waren bang dat we er schade mee zouden rijden (tegen een auto of zo).
mdoornekamp
@PieterA assen kun je zo stuk afslijpen. Grote slijptol met 230 mm schijf. Gebeurt wel vaker. Mijn assen zijn geloof ik 100 inch. 254 cm totaal.
PieterA
@mdoornekamp Ja, die 254 komt mij ook bekend voor. Van dat afslijpen heb je natuurlijk wel gelijk aan👍
JDuitW
@mdoornekamp ja dat afslijpen moet misschien bij deze ook wel gebeuren, steekt nu eigenlijk wat te ver buiten de banden uit, straks met de originele banden kijken hoe het dan lijkt. Breder zetten kan natuurlijk ook😅
rickboer blija
@JDuitW gaan jullie hiermee ook balen rijden?
JDuitW
@rickboer blija ja dat was wel de bedoeling maar ook alle andere voorkomende werkzaamheden
mdoornekamp
@JDuitW denk niet dat de assen straks nog uitsteken. Met 710 banden en spoor 180 ben je al 251 breed.
+1
DriveJohnDeere
@mdoornekamp thuis hebben wij bewust voor steekassen gekozen omdat je dan de drukwissel binnendoor kan doen.
930triplemaaier
@DriveJohnDeere daar komen ze bij zware werktuigen in de hef al een beetje van terug omdat de steekassen dan te ver door buigen. Dat zorgt dan weer voor te veel stress op de draaidoorvoer op de steekas
DriveJohnDeere
@930triplemaaier we hebben niet echt zware machines voor in de hef.
JDuitW
@mdoornekamp we kunnen hem natuurlijk net zo breed zetten dat je daar geen last van hebt maar dan steken de banden weer zover buiten de spatborden uit, als de banden volledig onder de spatborden zitten steken de assen nog bijna 10cm uit
+1
mdoornekamp
@JDuitW Ja maar dan lopen je banden ook klem tegen de cabine. Die is 100 cm onderin. Plus 2 x 71 is al 242. Dan nog minimaal 8 cm ruimte tussen cabine aan elke kant. Maakt 258.
mdoornekamp
Je moet je velgen er trouwens hol op zetten. zodat je klossen zo breed mogelijk staan. Dan veren je steekassen wat meer en gaan je achter as lagers veel langer mee. Lijkt een sterk verhaal maar is uit ervaring gebleken.
JDuitW
@mdoornekamp ja daar hebben wij ook al ervaring mee🙈 ik ben al eens een achterwiel van de 7710 verloren in het land omdat de lagers stuk waren. Zaten toen nog van die gietijzeren velgen aan en die stonden bol dus aan de uiteinde van de as, dat bleek dus niet te kunnen😂🙈. Toen zijn er nieuwe velgen om gekomen
john deere 7810
@mdoornekamp @JDuitW

klopt inderdaad. klossen ook goed vast zetten en nahalen. loonbedrijf hier uit de buurt is er ook mee aan het wisselen geweest. dat ging ook niet goed met een dumper er achter.
mdoornekamp
@john deere 7810 ja ik trek ze altijd paar keer na met nieuwe trekker. Gaat steeds nog wat vaster zitten eerste week. @JDuitW Dus nog wel effe doen.
JDuitW
@mdoornekamp ja klopt dat na trekken zijn we fel op, dat doen we regelmatig bij de trekkers. vroeger een paar keer gehad dat wielen los zaten en dat het allemaal net goed is gegaan en sinds dien zijn we daar erg fel op geworden
+1
mdoornekamp
@JDuitW vooral de klossen moet je een keer vaker natrekken
Wielbouten trek ik.maar 1 keer na als ze los geweest zijn
JDuitW
@mdoornekamp ja die klossen kun je altijd nog een knikje geven
@mdoornekamp hoeveel buigt/veert een steekas dan met een zwaar hef werktuig?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr Buiging is amper meetbaar. Maar heb begon bij de dealers op te vallen dat assen met vaste flezen (dicht bij de trompet) veel eerder de achteras lagers stuk hadden dan langere assen. De nieuwe jd 6215R heeft daarom ook de assen verder uit de trompet steken. En dan met de bolling van de velg de breedte compenseren.

Bij trekkers met steekassen kun je de klossen ook niet strak tegen de trompet zetten, omdat de spie gleuf (expres) niet tot het eind doorloopt.
@mdoornekamp bijzonder! Je zou denken dat die lagers het juist zwaarder hebben als flenzen meer naar buiten gemonteerd zitten..
+1
Hurli356
@ronald-deutz-fahr zit wel wat in wat @mdoornekamp zegt, als er geen aslengte meer is moeten de lagers alle pieken in belasting ook opvangen en zullen dus meer op de kop krijgen, als de assen iets veren dan haalt dat scherpe piekbelasting van de lagers af.
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr de spoor breedte blijft in principe gelijk. Dus de kracht op de lagers wordt niet groter. Alleen het uit stekende stuk as geeft een stukje vering.
@mdoornekamp @Hurli356 ik snap hem!
Hoe gaat dat dan met normale steekassen, gewoon met naar zegmaar? Die hebben dus niks te veren..
of blijft dat heel omdat dat sowiso al op kleinere trekkers zit?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr bij normaal gebruik blijft alles heel. Maar sommigen moeten altijd beetje gek doen. En dan blijven de sterksten over

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6155M ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!