Foto van een New Holland TVT 170 luchtremmen opbouwen en de omkeervin zijn de grootste prioriteit nu. Omkeervin werkte niet meer en word gerepareerd, luchtremmen maken we erop aangezien we in de toeko

New Holland TVT 170

Fordje4600
Foto van een New Holland TVT 170 luchtremmen opbouwen en de omkeervin zijn de grootste prioriteit nu. Omkeervin werkte niet meer en word gerepareerd, luchtremmen maken we erop aangezien we in de toekomst over gaan op luchtremmen op alle getrokken wagens. Ook zijn er nog een paar kleine dingetjes die worden aangepakt zoals interieur delen loshalen en alles onder de interieurdelen schoon maken en een paar afgebroken dingetjes weer repareren

Reacties

john deere 7810
Die leveren goed spul 😉 en nette service.
jammermaarhelaas
Heb je die houder voor de remmenreiniger er voor vast op gemaakt?
MulderDeutz1
@jammermaarhelaas om te verhullen dat die broodtrommels zo erg lekken 😁
Fordje4600
@MulderDeutz1 mooiste is nog dat jouw deutz dezelfde achterbrug heeft. Nu hej oe zelf te pakkn
MulderDeutz1
@Fordje4600 Haha, dat meen je? 100 tegenover 170 pk en dan dezelfde bak?
+1
@Fordje4600 tvt bak vergelijken met die van een Deutz K? Volgensmij ben je in de war
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr behoorlijk ja hahaha al kan een K na een klein hoekje wegslijpen ook gewoon 9 ton tillen💪💪
+1
@casejxu die hef is gewoon lomp gebouwd, net zoals de trekhaken.. maar 9 ton is wel heel gek.
+2
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Jouw is niet helemaal correct maar dat wist Fordje ook heus wel, dat mochten jullie willen. Deutz gebruikt echter zat ZF bakken en achterbruggen en hier ligt dat ook in. De exact zelfde achterbrug en bak werd iig in de ttv630 en 7210 gebruikt.
+1
@CaseCS130 wist dat ze Indd gebruikt worden in de ttv’s, maar valt natuurlijk niet te vergelijken met de K. Verder vond ik het een mooie gefrustreerde new holland rijder reactie 🤪
+1
mklok
@Fordje4600 klopt , de tvt bak is verkocht aan ZF en toen in de Deutz terecht gekomen.
+1
Fordje4600
@jammermaarhelaas ja daar maakten we de slangkoppelingen etc schoon mee voor het aankoppelen, nu met lucht hoeft dat niet meer
hobbyboer
Quote Reactie van @Fordje4600:
daar maakten we de slangkoppelingen etc schoon mee voor het aankoppelen

Hoe doe je dat dan, inspuiten en daarna schoonpoetsen met papier?
Of alleen een beetje psst psst?
johndeere6230
@hobbyboer

Als je maar genoeg psst psst doet dan spuit je het er wel af, bij de loonwerker ligt er 90% van de tijd ook een busje in de gereedschapskist, stelt geen zak voor dan.
+1
hobbyboer
@johndeere6230 wat is erger?
Een beetje stof in de olie wat er weer uitgefilterd wordt of restjes remreiniger/ontvetter die in je olie komt?
casejxu
@hobbyboer allebei proberen te voorkomen. Vaak word t een bende omdat er stof bij de lekolie komt. Alles raakt verstopt en t blijft overal voor hangen. Heb zelf de standaard lekolie der af gehaald en van die "goedkope" plastic kapjes. Koppelingen blijven vele malen schoner!
Fordje4600
@casejxu welke kapjes heb je dan? Bij ons zitten de originele faster kappen op. Die werken het best is mijn ervaring mits afgebroken
casejxu
@Fordje4600 kramp.com/shop-nl/nl/…

En dan een rode en gele per dw functie
+1
rickboer blija
@casejxu @Fordje4600 die hebben wij ook op de claas, daarnaast heb ik een bult gekleurde tyraps besteld. En daarmee codeer ik de slangen van de verschillende machines, op die manier weet iedereen direct welke slang in welke snelkoppeling moet
+1
casejxu
@rickboer blija klopt werkt super. En bij ventiel 1 tyrap 1 rondje en bij ventiel 2 2 rondjes. Zou koppel je alles het zelfde aan. Werkt super!
+1
rickboer blija
@casejxu precies, heb de klepjes ook uitgezocht op de kleuren van onze mf. op die manier komt altijd alles overeen.
Fordje4600
@rickboer blija wij hebben ook alles gemarkeerd met tyrips, alleen is de tvt weer anders als de t7030 dus moet je de bruine en blauwe omwisselen.
Op elke slang zit een tyrip de plus kant met 2 tyrips en de min kant met 1 tyrip
+1
Fordje4600
@casejxu die heb ik ook op de 4600 zitten en op de hydrauliekventielen aan de voorkant van de trekker
johndeere6230
@hobbyboer

Het is beide niet goed, van die remreiniger heb je alleen het residue erop zitten. Stof/ grond/ bende is ook niet fijn om in de olie te hebben
+1
newholland6640
@hobbyboer ik gebruik hier ook wel remreiniger met ontkoppelen. Zeker met de hooibouw of stoffig bouwland is dat de snelste manier om schoon te krijgen.
+1
john deere 7810
@hobbyboer

zat is sws erger. alleen al voor de slijtage van de snelkoppelingen zelf.... die remreiniger is zo vluchtig. dat vind je niet weer op die liters.
J asper
Mooiste vindt ik gewoon even met lage druk waterslang erover heen, alleen moet maar net makkelijk mogelijk wezen.
Fordje4600
@hobbyboer gewoon beetje over heen spuiten
Quinten Kroes
Waar zit het knopje voor de omkeervin dan?
Fordje4600
@Quinten Kroes die zit links onder het stuur, is een tuimelschakelaar met een ventilator
Quinten Kroes
@Fordje4600 aha zal eens kijken
rubenv
Hier de remreiniger bove de ruitesproeier in een steuntje

(klik om te vergroten)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TVT 170 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!