Foto van Deutz D4006 onderdelen weer in de lak, nog 1x schuren en aflakken, dan is het klaar, Nu nog een wat beter temperatuurtje😉

Deutz D4006

Rick V
Foto van Deutz D4006 onderdelen weer in de lak, nog 1x schuren en aflakken, dan is het klaar,

Nu nog een wat beter temperatuurtje😉

Reacties

Netjes/mooi.
Vlaanderen
Welke RAL kleur heb je gebruikt voor het motorblok/ frame?
+1
Rick V
@Vlaanderen beton grijs kramp kleur dus geen ral nr

(klik om te vergroten)

Kramer U800
@Rick V De beste lak 👌🏽
Rick V
@Kramer U800 mnee niet echt, het beste is alles naar een spuiter brengen en in de 2k laten spuiten maar zoveel geld heb ik niet 😉

Met de kwast is deze verf best voor de body maar spuiten lukt niet echt, is meer Poeder spuiten want het glimt niks als het droog is

Maar heb jij andere ervaring met kramp verf?
+2
MulderDeutz1
@Rick V Ik heb onze 3006 ook met deze verf gedaan. Glimt prima, wel blanke lak naspuiten en je spuitpistool goed instellen.
+1
Rick V
@MulderDeutz1 mn motor kapjes/koel kunnen heb ik ook laten spuiten en de spuiter heeft daar ook blanke lak over gespoten en dat is netjes strak

Maar gewoon alleen de grijze is mij niet gelukt
Rick V
@Rick V koel kunnen = koel tunnel......
+1
Kramer U800
@Rick V Ik weet niet hoe jij dan je verfspuit heb afgesteld of wat je mengverhouding is maar bij ons lukt het altijd goed met Kramp verf. 2k lak is velen malen harder en breekt sneller kapot/barst. Die verf van Kramp blijft altijd flexibel. En vroeger werd zo'n Deutz toch ook niet in de 2k lak gespoten? Maar als je geen spuitcabine hebt weet ik als geen ander hoe erg tobben het soms is... Dan is het te koud dan is het te warm dan is de luchtvochtigheid te hoog dan zijn er te veel beestjes in de lucht die op de verf af komen, het is altijd wat. Maar op foto ziet er heel netjes uit.
Rick V
@Kramer U800 en nog geen ervaring😉 en een beetje vocht erbij want ja, zo'n verzorgings unit had ik niet, dus nu maar netjes kwasten en de rest weg brengen
Kramer U800
@Rick V Ja vocht erbij mag absoluut niet, dan moet je een vochtafscheider ertussen doen. Je had toch wel een reduceerventiel ertussen zitten?
Rick V
@Kramer U800 dat wel, op de compressor zelf, ooit wil ik alles aanschaffen om zelf netjes te kunnen spuiten en mogelijk te stralen maar dan moet de 4006 wel af zijn! En de 2505

Maar heb je jou cabine zelf gespoten? Dat is denk geen kramp verf toch?
+2
Kramer U800
@Rick V Al het plaatwerk is bij een industrie coater gespoten, geen autospuiter dus. Een autospuiter doet het veel te dun maar wel glad. Het gaat mij erom dat hij dik in de lak zit. Dit is inderdaad geen Kramp verf maar 2K lak omdat zei niks andere deden, ik wou eigenlijk 1K lak maar toe maar dan. Het is wel heel mooi geworden, dat hadden we hier niet kunnen doen. Het frame van mijn Kramer is wel in verf gespoten van Kramp.
+1
Kramer U800
@Kramer U800 Deze kleur van Kramp dekt in ieder geval heel goed.

(klik om te vergroten)

Rick V
@Kramer U800 het is denk geen ral kleur?
+1
Kramer U800
@Rick V Jawel, RAL6000
Hannesman
Ziet er netjes uit👍
Vlaanderen
Als ik het goed heb voor Deutz 3006 van 1972: rood = 3000, groen = 6001, grijs = 7023
Rick V
@Vlaanderen ik heb de kramp kleuren gebruikt en met de groene lak naar een bedrijf gegaan dat in die kleur een 2k lak heeft gemaakt

Dus ik zou het helaas niet kunnen bevestigen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!