Foto van een Ford 7840Na een middagje flink poetsen toch weer wat kleur gekregen. Hij is zeker niet als nieuw maar dat had ik ook echt niet verwacht.Ik ben blij met het resultaat😁

Ford 7840

new holland koen
Foto van een Ford 7840
Na een middagje flink poetsen toch weer wat kleur gekregen. Hij is zeker niet als nieuw maar dat had ik ook echt niet verwacht.
Ik ben blij met het resultaat😁

Reacties

+2
a3vandiejen
Mooi, is ook een prachtige Ford.
+2
new holland koen
@a3vandiejen Heeft altijd hard moeten werken en inmiddels alweer meer dan 11.000 uren op de klok, maar doet het nog perfect💪
De lak is een puntje bij de 40 serie maar nu toch weer een beetje mooier gekregen gelukkig.
+1
a3vandiejen
@new holland koen Mooie uurtjes voor de Ford, als je de lak op deze manier bij houdt hoeft hij ook niet gespoten te worden.
new holland koen
@a3vandiejen Nee klopt, dat vind ik het ook niet meer waard hoor.
Ik schat dat hij binnen nu en 10 jaar wel een keertje zal vertrekken voor een wat jongere en vooral een met minder uren. Zodat we er weer fris tegenaan kunnen.
+3
a3vandiejen
@new holland koen Het is wel zo met dit model dat het ooit waarschijnlijk weer een gewilde Ford wordt, en heb je spijt dat je hem weggedaan hebt..🙈😅
+2
new holland koen
@a3vandiejen Ja maar als je alles houdt met die rede, staat je stoep vol en is de portemonnee leeg...
a3vandiejen
@new holland koen Ja begrijp het Koen.
+2
arjanvw
@new holland koen Knapt er goed van op! Toch denk ik dat als je de spatborden een keer spuit dat dat zijn geld wel weer oplevert, zeker als je hem wel een keer wilt inruilen.
+1
new holland koen
@arjanvw Ja dat is zo, maar dan zie je weer kleurverschil wat het ook niet beter maakt.
+1
arjanvw
@new holland koen je hoeft het voor mij niet te doen hoor!😉 Kleine tip: je kan de kleur bv van de motorkap laten scannen en dan laten mengen. Dan zie je weinig verschil meer.
+1
new holland koen
@arjanvw Ja, dat kan wel idd! Maar ach, hij is er om te werken en niet voor de show😜
+1
new holland koen
@arjanvw @a3vandiejen Hij is ook echt nog niet zomaar weg hoor.
Voor het maïs zaaien en kunstmest strooien kunnen we geen betere tractor wensen. Een New Holland T6 is veel groter en lomper dus niet te vergelijken, daar kunnen we dan wel weer meer ander werk mee maar daar voor lijkt mij een Ford TW15 erbij een beter plan.
+1
arjanvw
@new holland koen heb je liever een TW15 dan een 7840? Weet niet of er in de TW zo'n ongesynchroniseerde bak inzit, maar heb gewerkt met een 8630 met zo'n bak, maar werd daar niet echt blij van...
+1
new holland koen
@arjanvw Nee liever een TW15 én 7840 dan een nieuwe NH T6 bedoelde ik.
TW15 zit idd een ongesynchroniseerde bak in, maar daar valt na enige gewenning wel mee te rijden. Een 8630 powershift durf ik niet aan aangezien dat hele dure bakken zijn wanneer ze onderhoud nodig hebben.
Een goede bekende rijdt zelf met ik denk wel richting de 30 Fords en heeft zelf geen TW15 maar heeft hier 10 jaar geleden wel mee in het grondverzet gezeten. Hij heeft toen hele lange afstanden gereden ermee en zei dat het heerlijk reed...
Dat oerdegelijke lompe spul spreekt mij wel aan.
+1
arjanvw
@new holland koen 8630 waar ik mee gewekt heb, had een TW bak en geen powershift. Die loonwerker had hem in 1990 nieuw gekocht en bewust een handgeschakelde bak besteld. Vond het een prachtige trekker en trok als een beer, maar dat schakelen kon ik niet aan wennen...
new holland koen
@arjanvw Wat beviel daar niet aan dan als ik vragen mag?
+1
arjanvw
@new holland koen Je moest echt op het juiste moment schakelen anders kraakte hij. Opschakelen ging nog wel maar terug schakelen was een ramp.
+1
new holland koen
@arjanvw Ja ik snap het, dat wordt dan veel oefenen als het zover is...😜
+1
a3vandiejen
@new holland koen Dat is ook niet verkeerd..
+4
new holland koen
Hier een paar extra foto's

(klik om te vergroten)

Het verschil

(klik om te vergroten)

Vanuit de cabine

(klik om te vergroten)

Hoe hij eerst was
+2
a3vandiejen
@new holland koen Verschil is goed te zien op de eerste foto.
@new holland koen hoe en met wat voor spul heb je het gedaan? Aangezien het jouw eerste keer is neem ik aan dat je geen hele bijzondere spullen ervoor aangeschaft hebt.
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Heb het gedaan met commandant 7 en een poetsdoek die er nog lag. Eerst stukje voor stukje er op gesmeerd, ff gewacht zoals beschreven en uitgewreven. Toen ik zo alles gehad had heb ik nog een hele poos staan wrijven met die doek totdat alle oneffenheden er uit waren en het 1 mooi geheel werd.
+1
@new holland koen klinkt niet heel moeilijk, is bij de oudere deutzen bij ons misschien ook de moeite wel waard
+2
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Het is ff flink zweten en in het begin dacht ik als dit maar goed komt, maar het is gelukt!
+1
@new holland koen ik probeer eerst wel boven op het dak, als dat mislukt zie je er niks van😂
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Haha ja die optie had ik niet.
Ik heb overigens alleen de motorkap maar gedaan, de spatborden zit nog zo weinig blauwe verf op dat ik dat de moeite niet waard vind.
+1
DANOONTJE POWERR
@new holland koen Flink opgeknapt!
+2
new holland koen
@DANOONTJE POWERR Ja zeker! In het begin leek dat tegen te vallen maar naarmate ik langer met mn doek bleef wrijven werd het steeds beter.
Ik ben benieuwd hoe het er uit zal zien als de zon schijnt...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7840 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!