Heel aangenaam een lekke band wisselen zonder de as er onder weg te halen🤣🙈. Foto is geplaatst door fan van trekkers op 18-02-2021 om 22:19:19, met 75 reacties.

Strautmann Voerwagen

fan van trekkers
Heel aangenaam een lekke band wisselen zonder de as er onder weg te halen🤣🙈

Reacties

Hobby boertje
Moest dat dan bij jullie vorige wel ofzo?
+1
fan van trekkers
@Hobby boertje ja, bij de amigo kon je er niet bijkomen. Klep moest omlaag als krik, dan de as losdraaien en dan pas kon je de band er af halen
Hobby boertje
@fan van trekkers al ideeën over bepaalde merken zelfrijders?
+1
@Hobby boertje lekker gaan demo’en
Willen ze graag, kom je er het snelste achter welke machine bij je bedrijf past😉
+1
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr 🙈🙈, service moet ook belangrijk zijn bij zo zelfrijder
+1
@fan van trekkers dat moet op 1 staan eigenlijk, al is dat bij een vreemd bedrijf Indd niet in te schatten na 1 demo
Hobby boertje
@ronald-deutz-fahr Zit al 2 jaar te wachten op een siloking😂. Zouden we op demo krijgen als hij vrij was...
+3
@Hobby boertje trioliet of stortie of strautmann op demo vragen. Terwijl je die hebt bel je vertegenwoordiger van siloking, dan kom je er ineens achter of ze willen of niet 😏
Hobby boertje
@ronald-deutz-fahr Komt goed 😂.
fan van trekkers
@Hobby boertje nee nog geen voorkeur, hoeft ook niet op korte termijn. Siloking en bvl zijn beide merken van mechanisatiebedrijven in de buurt. Ze moeten ook een transportonderstel hebben
casejxu
@fan van trekkers storti dealer in de buurt zitten?
+1
EA_MF
@fan van trekkers siloking kan haast niet mis gaan 👍

Demo’s zijn dr zat beschikbaar, tegen de tijd dat je t dr aan toe hebt mooi een aantal merken uitproberen en kijken wat past. Wij hebben destijds 3 verschillende merken een week op demo gehad.
Hobby boertje
@EA_MF Ik heb niet zo’n vertrouwen in siloking als ik eerlijk ben. Ik heb er nog maar weinig gezien boven de 10.000 uur ik weet niet waar ze heen gaan🤷🏼‍♂️.
+2
fan van trekkers
@Hobby boertje die loonvoerder hier switcht altijd van merk, strautmann kon hij niet opvoeren, trioliet vulde te langzaam, kuhn had te veel storingen, toen siloking, daarna weer rmh, toen toch weer siloking en nu heeft hij weer volop rmh🤷‍♂️, ik weet het niet meer.
+1
Hobby boertje
@fan van trekkers Ja die ken ik wel 😉. Zat zelf aan agm, strautmann of sgariboldi te denken maar hoorde niet zulke beste verhalen over strautmann en sgariboldi heeft hier nog geen dealers zitten. Dit jaar gaan we misschien beginnen met wat demo's als de melkprijs nou ook nog even mee zit 😂.
+1
Husqvarna
@Hobby boertje
Hier had er een 2 storti's en toen de 3e, maar nu hebben ze een Strautmann ..
@fan van trekkers slecht voorbeeld. Enige waar die merkvast in is, is zn trekker. De rest wisselt geregeld.
Die trekker zal wel goed bevallen en de rest niet altijd even goed 😅
+1
EA_MF
@Hobby boertje zelfrijders met over de 10000 uur zijn (in NL) sws zeldzaam. Of ze komen bij loonwerkers weg en hebben dus 2/3e van de uren op straat gereden.

Oude silokings waren volgensmij ook niet je-van-het. Sinds de 4.0 zit dr een andere frees in en ligt dr een volvo motor in ipv FPT/Iveco. Daar is het volgensmij niet minder van geworden.

Als je echte urenknallers zoekt moet je RMH hebben. Stoevelaar heeft ze bij tijden met 20000 uren op de teller (vaak machines uit (oost)-Duitsland)
Hobby boertje
@EA_MF agm draait vaak bij boeren zie er regelmatig wat voorbij komen boven de 10.000 uur. Heb van agm ook de hoogste verwachtingen tot nu toe en rmh doet het ook niet slecht inderdaad vind ze alleen wel heel lomp.
+1
EA_MF
@Hobby boertje zijn prima machines inderdaad. Hebben wij destijds ook wel een offerte van gehad. Met name de frees (capaciteit) van die AGM hadden wij onze vraagtekens bij (oa door die aparte invoervijzel achter de freestrommel).

Zit nu ook weer een importeur achter (roozeboom) die vierkant achter zn product staat en weet waar hij over praat 👍
+1
CaseCS130
Zeker, een heel geklooi bij de kleinere. Zet hem meestal even op z'n kont, dan kun je er iig fatsoenlijk bij.
Als deze op is over op mengen? Strautmann maakt deze niet meer.
fan van trekkers
@CaseCS130 waarschijnlijk wel ja, maar we zijn er nog niet overuit. Een zelfrijder lijkt ons idiaal, zijn we geen dikke lader nodig en ook geen dikke trekker die de wagen aan moet drijven. Dat zijn nu toch de belemmeringen
+2
@fan van trekkers en de nieuwe elecktrische mengwagen van kuhn? Weet niet of je zonnepanelen hebt, anders wordt dat een snel rendabele keuze, mooi overdag aan de stroom, kleine 40 pk trekker ervoor. Voorlader heb je al.

Demo is zo aangevraagd, draaien 1 a 2 onderin friesland. Kan je ook zo ff heen
@Deutz 8006spezial ik hoorde laatste toevallig de meerprijs van zo’n machine, viel mij niet mee. Scheelt natuurlijk wel als je 4 volle wagens per dag moet laden
+1
@ronald-deutz-fahr ja klopt. Maar zit in de mia/vamil regeling, en daarnaast bespaar je wel ettelijke “kuubs” diesel

Daarnaast hebben jij en ik wel een trekker die mengen kan kwa pks voor ons aantal vee. Maar als je geen serieuze pk klasse hebt staan wordt het een beetje husselen. Kan je beter niet mengen, ding moet tempo maken
+2
@Deutz 8006spezial klopt mia vamil is groot voordeel, en Indd wij kunnen mengen met 80pk. Als je 120pk nodig ben is dat meestal niet een trekker die er toevallig nog was 😅🤣
J asper
@ronald-deutz-fahr Kunnen het hier al zat met 60 af. Maar 125 loopt er ook best mooi voor😅👌
+1
fan van trekkers
@Deutz 8006spezial hier heb ik serieus ook wel over na zitten te denken. De machine wordt doormiddel van een afstandsbediening aangestuurd, en heeft zijn eigen hydrauliek systeem. Voeren kan dus ook met de voorlader, daar zit zo engelse pick-up hitch achter. Wat @ronald-deutz-fahr al aangeeft, die dingen zijn schreeuwend duur. Maar ze hebben ook veel minder onderhoud dan een zelfrijder en het litunum accupakket schijnt een beste levensduur te hebben
J asper
@fan van trekkers Je snijd toch al blokken, blokken beetje centraal neer zetten. Mengwagen ernaast en met heftruck met bak erin gooien. Dan heb je hem echt zo vol zitten.
+1
fan van trekkers
@J asper indien er een kuhn komt, komt er ook een happer voorin, anders heeft het ook geen zin om alles met 1 trekker te doen. Mengwagen oppikken, voor de bult zetten, volhappen. Mengwagen oppikken en mee naar de maisbult, weer neerzetten en vullen met mais. Werk je veel schoner
+1
@J asper is toch kut, ga je eerst blokken snijden en over het erf verrijden, om ze pas later op te scheppen. Gooi ze dan gelijk in die mengton...
J asper
@ronald-deutz-fahr Dat kun je dan wel weer doen wanneer je dat zelf uit komt. En voeren zelfs smorgens zo klaar. Heb je niet dat gerace met shovel.
@J asper werk verplaatsen vind ik het, je kunt de wagen ook wel laden als het je uitkomt
+1
J asper
@ronald-deutz-fahr Ik vind dat een boel extra tijd kosten, andere tijd laden dan voeren.
Fendt612e
@ronald-deutz-fahr als je veel gras voert is blokken snijden en later met de heftruck erin gooien veel sneller.
Voeren is toch altijd n gehaast, dan heb je in 2 min kuil erin en gaaan.
+1
EA_MF
@Fendt612e mengwagen is ook tijd nodig om te mengen. Kunt dr wel in 2 minuten 5 ton kuil in donderen maar dan kun je vervolgens 5 minuten uit je neus staan vreten. Linksom of rechtsom ben je de tijd gewoon nodig.
J asper
@EA_MF Kun je ondertijd mooi voer wrgschuiven
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt612e:
als je veel gras voert is blokken snijden en later met de heftruck erin gooien veel sneller.

Zou niet weten hoe..
Hier nu bij 48% ds bijna 1000 kg per happer vol.
Snij jij maar eens blokken van 1000kg bij 48% ds.
En happen is misschien 0.5 minuut tijd.
Dat redt je met u snijder nooit.
Bij de nattere kuil halen we 1700 kg per happer.
+10
J asper
@Fendt926Driver Jij red op een of andere manier altijd dingen die een ander nooit red.
Fendt926Driver
@J asper kan ik toch ook niet aan doen. Zit gewoon een standaard ahlmann happer voor een standaard ahlmann.
+1
Fendt612e
@Fendt926Driver komt omdat jou machines niet in verhouding staan met het aantal koeien. Dus jij kunt alles sneller beter en met minder diesel als n gemiddeld.
J asper
@Fendt612e Met 412 voor mengwagen gaat er meer ipv minder diesel door anders🙈
+2
@Fendt612e @J asper mengwagen in de sleufsilo, dan kost 1 hap ongeveer een minuut als je niet hoeft te bijschenken, plastics goed doen, aftakas aanzetten etc.
Ga maareens met een kuilsnijder blokken snijden en over het erf rijden, dan de gevallen plukjes weer opruimen.
Indd wagen laden daarna gaat lekker snel, en zonder bakken wisselen
+3
zettelmeyer
@fan van trekkers @Deutz 8006spezial @ronald-deutz-fahr meende dat je de extra investering in 5 a 6 jaar terug hebt verdiend als je eigen stroom kan opwekken en dat je terug leverd. Voor een 20 kuuber heb je gou 100 pk nodig met zwaar mengsel als hier, als je daar een knappe trekker voor wil kope kost ook nog wel aardig wat.
J asper
Quote Reactie van @zettelmeyer:
extra investering in 5 a 6 jaar terug hebt verdiend

En dat is net de levensduur van de accu's?😅🤣
fan van trekkers
@J asper 140 koeien was 20 jaar
J asper
@fan van trekkers Moet het nog zien een accu die 20 jaar mee gaat.. Stilstand slijten ze ook van. Mengwagen mee naar de kuil slepen ben ik het wel volledig mee eens. Scheeld een boel gejaag.
CaseCS130
@fan van trekkers Dat is veel te rooskleurig met lithium cellen. Kijk maar eens hoe dat bij je telefoon, accuboormachine of elektrische fiets gaat. 10 jaar zou al heel goed zijn en dan heb je al de nodige capaciteit ingeleverd aan het eind van die 10 jaar.
fan van trekkers
@CaseCS130 je kan beter vergelijken met elektriche autos. Daar zeggen ze dat die accus ieder jaar 2% afnemen. Bij een tesla dan. Ook zeggen ze dat de levensduur van de accu vooral met de koeling van een accu te maken heeft, en dat is bij je telefoon gewoon "slecht"
+1
CaseCS130
@fan van trekkers Ik moet de eerste auto nog zien die 20 jaar met een accu pakket doet. De basis van die accu's zijn allemaal gelijk, maakt eigenlijk niet uit waar het in zit. Ik zou in ieder geval absoluut niet met 20 jaar levensduur durven rekenen.
fan van trekkers
@CaseCS130 hoho, ik zeg niet dat ze 20 jaar meegaan🙈. Zeker niet onder onze omstandigdheden!
J asper
@fan van trekkers Met 4 procent accu dus na 18 jaar begin je ook niks meer. 10 jaar komt eerst is lijkt mij.
+2
@CaseCS130 @zettelmeyer @fan van trekkers @ronald-deutz-fahr wat ik begreep is de break even prijs van die wagens 6/7 jaar. Daar is de mia/vamil regeling volgens mij niet in mee genomen.

Reesink is ook dealer van de linde heftruck boel. Schijnt dat die accus (die ze dus ook gebruiken voor deze wagens) toch we 10/12 jaar mee gaan zonder problemen. Ik weet het fijne er niet van. Zijn te weinig beursen en shows geweest om ff lekker te discussiëren

Ik denk dat je als je zonnepanelen/windenergie hebt deze optie wel serieus kan overwegen. Eigen stroom verbruik geeft meer rendement dan wat terugleveren voor een skeer bedragje
+3
CaseCS130
@Deutz 8006spezial Zeker als de saldering eraf gaat is het idd best wel het overwegen waard. Daar kom ik ook niet aan. Maar je moet wel oppassen met berekeningen gemaakt door vertegenwoordigers of 'adviseurs'. Door met onrealistische levensduren te rekenen kan je het zoveel mooier maken dan het in werkelijkheid zal zijn.
+1
Fendt926Driver
@CaseCS130 had hier een printplaat van de automatische roldeur kapot.
En de monteur vroeg als eerste heb je zonnepanelen??
Zal toch wel eens wat mee te doen zijn geweest...
+1
zettelmeyer
@Fendt926Driver ja klopt zitte rare spanningen op die zonnepanelen. Ook bij transformators, heb wel fotos gezien van stallen dat de koeien er niet onder ginge liggen. Allemaal aan andere kant van de stal. Die dingen kome hier nooit opt dak
@zettelmeyer schijnt te maken te hebben met de manier van leggen. Worden de draden wat onder de panelen gedrukt of ruimschoots verdeeld. En zo zijn er meer punten.

Maar ben hier wel blij dat we houten spanten hebben. Schijnt niet/minder te geleiden. Windmolens mochten in die tijd nog niet in onze noordelijke provincie
fan van trekkers
@CaseCS130 maar hoe wil je het rekenen? Zoals ik begrijp gaan jullie er nog steeds uit van een extra trekker die er voor moet. Ik probeer die er juist mee te sparen. Dat scheelt wel serieus geld
+1
CaseCS130
@fan van trekkers Dat is moeilijk exact in waarde uit te drukken. Jullie hebben een dermate groot bedrijf dat die trekker in drukke tijden ook wel heel gemakkelijk is om voor andere dingen te gebruiken. En de ene zet er een splinternieuwe Fendt vario 700 serie voor en de ander doet het met een oudje die minder kost dan dat accu pakket waarschijnlijk.
Ik heb me verder totaal niet in deze materie verdiept, geen idee wat zoiets kost, dus ik ben de laatste die jou exact voor zal rekenen hoe het zit.
Ik dacht dat jij eerder beweerde dat de accu's 20 jaar zouden meegaan en ik weet wel genoeg van accu's om dat enthousiasme wat te temperen.
@CaseCS130 ik sluit mij hier bij aan. Normaal gesproken heb je door beurzen of demo dagen nog wel eens de mogelijkheid om bij een (bekende) vertegenwoordiger te ruien, zo hoor je nog wel eens de voors en tegens.

Maar laat de tijd het leren. Er zijn meer innovaties dood gebloed door de jaren heen
CaseCS130
Quote Reactie van @fan van trekkers:

@J asper 140 koeien was 20 jaar

Dan heb ik dit verkeerd geïnterpreteerd.
+1
zettelmeyer
@J asper zitten accus in van heftrucks, die zijn ook niet naar een paar jaar af. Daarnaast word per bedrijf de accu afgesteld wat het beste is, frequentie schijnt nog wel eens een beetje te verschillen ofzo
J asper
@zettelmeyer Die gaan ook geen 20 jaar mee
+2
@fan van trekkers met pick up hitch is wel ideaal!
Onderhoud en kwetsbaarheid van een zelfrijder zou ik niet onderschatten, een getrokken mengwagen (ongeacht wel of geen accu) met 2 vijzels en 2 los kleppen, zit weinig aan wat kapot kan en waardoor je plotseling stil staat. Kuilhapper zelfde verhaal.
Kan in princiepe iedereen mee werken, een zelfrijder is toch wel ff anders
+1
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr ja precies, helemaal mee eens. Vaak zijn het de kleinste dingetjes waar je zo een dag aan kwijt bent
+3
Ruben-Wind
@fan van trekkers ga maar gewoon voor een trekker met mengwagen combinatie, zelfrijders zijn alleen de 1e 3500- 4000 uur mooi
@fan van trekkers hoeveel koeien melken jullie eigenlijk? Zit je nog veel op de weg met de voerwagen?
+3
bart99
@Deutz 8006spezial Of zonder speciale trekker ervoor 😄 agrifoto.nl/nieuws/log/… (onderaan)
@bart99 waardeloos om dan rechts te voeren lijkt mij...
EA_MF
@ronald-deutz-fahr niet anders als met een zelfrijder denk ik, ruiten, spiegels en camera goed schoon houden
@EA_MF ja goed punt. Of een zelfrijder met cabine jn het midden 😏
+2
Hobby boertje
@ronald-deutz-fahr Dan zie je beide kanten net niks😜.
Husqvarna
Ja wel over nagedacht, kon dat bij de Amigo 40 net niet, of nooit lekke band mee gehad ?
+2
iwan
@Husqvarna die amigo moest de hele as van los

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Voerwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!