de Allernieuwste Fendt 314 gespot bij j.van ieperen in rijnsaterwoude. Met de nieuwste bediening Fendt one

Fendt Onbekend

Fendtpower312
De Allernieuwste Fendt 314 gespot bij j.van ieperen in rijnsaterwoude. Met de nieuwste bediening Fendt one

Reacties

+1
T.Tanis
Mooi trekkertje👌👍
Fendtpower312
@T.Tanis Jah dat is het zeker ziet er goed uit.
+1
Lars Bekhuis
Zaten in de eerdere 300 serie ook al de zij lampen in de uitlaat.
of alleen in de fendt one.
+1
Fendtpower312
@Lars Bekhuis nee dit is de eerste waar de lampen aan de uitlaat vast zitten. De andere 300 hebben dat niet.
+4
Fendt280S
Prachtige trekker, maar niet bereikbaar als melkveehoudertje. We doen het nog wel even met de oude zooi.
+3
deJong
@Fendt280S jah ... iets van 170k vor zo'n trekker.

Koop ik liever 3 half afgetrapte van🤣
mf 6150
@deJong
Voor 170k kan jij 3 hele mette 514s kopen hoor😜
new holland koen
@mf 6150 Mag hopen dat 6 ook wel lukt😜
Fendttrisixfan
@deJong 170 is wel wat overdreven hoor 🤣
john deere 7810
@Fendttrisixfan

zit wel korter bij de 170 dan bij de 100? vind het een leuke trekker om te zien. maar denk inderdaad voor de gemiddelde melkveehouder geen interesante trekker.. tenminste zoals ik ze hier ken haha
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @john deere 7810:
zit wel korter bij de 170 dan bij de 100?

Zal er ergens tussenin zijn
Fendt926Driver
Quote Reactie van @john deere 7810:
maar denk inderdaad voor de gemiddelde melkveehouder geen interesante trekker.. tenminste zoals ik ze hier ken

Hoe lang zou het duren dat henri er 1 besteld????
+1
john deere 7810
@Fendt926Driver

die is ondernemer met een boerderij als hobby 😛 dat is anders haha
+4
Fendt_favorit
@john deere 7810

Ik kan je een 314 leveren voor onder de €100.000,-. Die €170.000 ga je met werkelijk alle opties nog niet aan komen. Netto prijs dan hè.
john deere 7810
@Fendt_favorit

ja dat zal. Maar zo'n uitgeklede versie is ook niet wat. ongeacht het merk.
+2
Fendt_favorit
@john deere 7810

Standaard geveerde vooras, airco, elektrische ventielen en vario uiteraard vind ik al vrij compleet.
+3
J asper
@Fendt_favorit Zet maar is een jd met al die opties er tegenover dan zit er weinig/niks tussen. Maargoed dat mag je toch niet zeggen van ze. Fendt is veel te duur
+2
Toekomst0
Quote Reactie van @J asper:
Maargoed dat mag je toch niet zeggen van ze. Fendt is veel te duur

Volgens mij draai je het nu om. Als hier iemand zegt dat fendt duurder is als ieder ander merk, duikt iedere fendt driver er vol in.
john deere 7810
@Fendt_favorit

ja dat is netjes inderdaad. zouden ze meer standaard moeten maken... jd kun je veels te ver uitkleden... en paar jaar later zit je er mee. De eerdere 300's kregen nog een kruishendel naast de stoel als ik het goed heb?
CaseCS130
@Fendt_favorit is dat dan al dit type of nog het oude model?
+1
Fendt_favorit
@CaseCS130 nieuwe Gen4 model. 314 is niet als ouder (SCR of S4) model geleverd.
CaseCS130
@Fendt_favorit Oke, dat valt me niet tegen eerlijk gezegd al weet ik niet wat er allemaal ontbreekt.
+1
CaseCS130
@J asper Ja mooie trekker en compleet. Meer iets voor jou denk ik. Dat bedrijf hoor ik alleen maar goede dingen over dus daar kun je denk ik best wel wat kopen.
J asper
@CaseCS130 Zijn altijd nog doc boer 😅😜🙈🙈 Maar zeg nooit nooit, maar van een 400 naar een 300 deed ik ook maar zo niet denk ik.

Maar klopt, vindt het ook een hele mooie complete trekker. Maar een ton in een trekker hebben zitten is en blijft een hele boel.
CaseCS130
@J asper Dacht dat DOC eigenlijk niks meer achter liep. Al is het bijna onmogelijk vergelijken tegenwoordig met al die toeslagen.
Zou dit nog lichter zijn dan zo'n 400 als jij hebt?
J asper
@CaseCS130 Gelukkig lopen ze niks meer achter idd. En kunnen ze goed mee komen, werdt ook eens nodig tijd na al die jaren…

Denk niet dat die veel lichter is als onze 412. En denk dat die voor het werk wat wij er mee doen zeker niet onder doet. Daarom zeg ik ook onder voorbehoud zeg nooit nooit🙈 En ze hebben nu ook eindelijk de vario pook is aan de stoel net zoals bij de 400’s
CaseCS130
@J asper Ja zag het, prachtige bediening! Nog even op konedata gekeken, qua gewicht scheelt het niet veel met de eerste 400 serie. De 2e 400 serie is wel een 700kg zwaarder, dat is nog wel een verschil.
J asper
@CaseCS130 Ik denk dat onze dik 5,5 ton is maar dat is puur een schatting. Zou het niet weten. Maar is nu ook niet dat we kilo’s eigen gewicht heel hard nodig hebben voor ons werk. Maar heb liever een paar kilo over dan een die alles net kan doen zoals we vroeger altijd hadden. En tweedehands zit er bijna niks tussen een 300scr en een 500. Was toen met de oudere 312 vario en onze 412 precies het zelfde. Toen was het helemaal niet zo moeilijk kiezen want toen hadden we voor het zelfde geld een stuk meer trekker die veel luxer is.
CaseCS130
@J asper Nee idd. Ik vind het met gewicht altijd zo dat minder voor de grond beter is, maar meer betekent ook een zwaarder gebouwde machine en daar heb je qua duurzaamheid vaak weer plezier van. Onze 110 weegt ruim een ton meer dan de 9094 terwijl er maar 10pk verschil in zit. Maar als je erachter staat zie je ook meteen waar die kilo's gebleven zijn, veel robuuster gebouwd.
+1
J asper
@CaseCS130 Klopt volledig eens, hoeft zeker niet een lompe bok te hebben maar vindt dat ook nog wel wat mee valt met onze 412. En zoveel “te” zwaar is die ook niet, met triple en zelfs met frontmaaier voorin kan die hem goed doen hoor maar is die zeker niet “te” zwaar op de vooras😅🙈
zettelmeyer
@J asper mooie vervanger voor de 305! Fendt behoud zijn waarde zeggen ze toch?
J asper
@zettelmeyer Klopt zeker dat ze hun waarde behouden kijk maar wat de zelfde dealer nog voor die 312 vario met 7500 uur vraagt en die heeft geen ton gekost nieuw. Die heeft niet duur gereden.

Maar moet wel eerst betaalt worden en zoek nog steeds een geldboom😜 En ik hoop dat de 305 nog een poosje dapper door doet 😎 Is geen valmet😜
J asper
@zettelmeyer Hoop dat de 305 deze mengwagen overleefd, en dan maar is zien dan kom je van het een in het ander 🙈
Fendt926Driver
@J asper hier hetzelfde.
Mijn mooie stoere sterke onverwoestbare mengwagen had laatst 1 vijzel onderin een 7 cm kromme afwijking en iets getordeerd.
Is een beetje bruut geweld aan te pas gekomen en wel redelijk weer recht gekomen.
En het mengt weer.
Maar zo heb je de beste wagen ooit gehad.
En 2 dagen later denk je aan inruilen en krijg je 30 cent per kilo....

(klik om te vergroten)

De hydro krik die 80 ton kan persen na 6 keer opkrikken terug veren toch ruim 1cm er bijonder kunnen krijgen en uiteindelijk redelijk recht

(klik om te vergroten)

Hier kun je nog bijna zien dat die krom is

(klik om te vergroten)

Altijd een goede ijzeren balk meestorten met een nieuwe vloer in de werkplaats maken.
Staander met een 25cm (heel) dikwandige uitwendige 17cm buis in de binnenwerks 19cm vijzel.
Zo konden we hem nog eens draaien mocht het nodig zijn
Fendt926Driver
@J asper en ook de mengwagen zal een 15k bij moeten als ik iets leuks anders zoek.
De shovel heeft ruim 15.000 draaiuren.
Bij iets jongers/leukers zal een 30.000 bij moeten..
Tank wordt iets te klein.
Een dubbel zo grote wat we hebben willen zal 25.000 bij moeten
Dus ach er blijft altijd wel iets dat vervangen mag worden
J asper
@Fendt926Driver Idd, enige is dat als mengwagen af is ik er wel een weer wil van een keer zo groot en dan 1 keer daags. Maar die trekt 305 weer niet dan kom je van het een ik het ander🙈 Dus ik hoop maar dat alles nog gewoon een poosje door draait zien we dan wel weer.
Fendt612e
@J asper zelfrijder
Fendt926Driver
@Fendt612e er gaat wel een strautmann zelfrijder demo rond van zonna.
Als je niet naar de liters diesel per dag kijkt een leuk ding. Maar mengt te traag
J asper
@Fendt612e Als ik niet bang was dat je arm wordt van zo ding onderhouden wist ik het idd ook wel, dan leek mij zelfrijder idiaal. Gewoon kleinere zelfrijder dus geen hele dure grote, zomers met gras snel 1 wagen voeren en swinters in de zelfde tijd dat je met normale mengwagen 1 keer voer gewoon twee keer daags blijven voeren zonder extra tijd. Ik kan shovel mooi rustig zijn oude dag tegemoet nu die 10000 uur heeft.
Fendt926Driver
@J asper ik heb al een 20m³ mengwagen. En daar kan alles voor 1 keer daags voeren wel in voor mijn 100 melk koeien.
Dus de volgende is weer 20m³ of iets meer
CaseCS130
@Fendt926Driver Elk jaar wat Huub, dan blijf je toch een beetje bij en komt niet alles in 1x. Maar jij zult ook wel met een schuin oog naar je jeugd kijken wat die gaan doen.
Die ijzeren balk in de beton is super handig ja voor dit soort dingen. Nog nooit eerder gezien.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @CaseCS130:
Maar jij zult ook wel met een schuin oog naar je jeugd kijken wat die gaan doen.

Mijn zoon wordt definitief monteur.
Maar wil wel eens bijspringen met inkuilen of bemesten.
Mijn dochter heeft veehouderij diploma van het aoc.
En gaat straks 4 jaar dronten doen. Maar is eigenlijk alleen geintresseerd in vee.
Dus het wordt er voor mij niet makkelijker op
deJong
@Fendttrisixfan op de traxxion of profi magazine kwam hij voorbij voor 170 duizend pietermannen
+1
Fendttrisixfan
@deJong dat zijn altijd brutoprijzen
+2
Valtra man
@Fendt280S heeft Fendt de afgelopen 20 jaar überhaupt tractors gemaakt voor de (kleine) melkveehouder? Mijn inziens voeren ze al hun series standaard zo over-the-top uit dat je er nooit goedkoop kunt vanaf komen.
Fendt926Driver
@Valtra man mijn 916 en 926 waren 10 jaar oud toen ik ze kocht...
Dus binnen 20 jaar zijn ze ook prima door een kleine boer te betalen...
+2
Valtra man
@Fendt926Driver tegen dan blokkeert de nieuwe -verplicht te installeren - fendt one firmware update de 20 jaar oude hardware. 😉
+3
Fendttrisixfan
@Valtra man ja natuurlijk, net zoals ze nu updates maken voor de eerste varios waardoor ze niet meer gaan functioneren 🤔
mf 6150
@Fendttrisixfan
Is dat zo? Hoe los je dat weer op dan
+1
Fendttrisixfan
@mf 6150 is sarcastisch bedoeld, is natuurlijk niet zo maar blijkbaar denken sommige dat dat wel de toekomst is
mf 6150
@Fendttrisixfan
Dacht al hahaha tja zal wel meevallen toch
Valtra man
@Fendttrisixfan tis toekomst gissen uiteraard. Maar vergelijk de redelijk ‘simpele transmissie’ niet met connected systems zoals fendt one beloofd te zijn. Zie iphone 3, hoeveel en hoe performant is die nog 10 jaar later?

Begrijp me niet verkeerd, de firmware/hardware opmerking was schertsend bedoeld 😉
trean
@Valtra man een iPhone is naar 10 jaar ook wel versleten, een trekker moet veel langer meekunnen. Oudere trekkers worden over het algemeen voor het simpele werk gebruikt dus als je over 10-15 jaar de nieuwste GPS update of de nieuwste isobus versie er niet op kan is dat geen groot probleem omdat je dan ook wel weer 1 of meerdere nieuwere trekkers hebt die die updates wel aankunnen.
+1
Fendt926Driver
@trean weet zo geen jaartallen.
Maar lely update de melkrobot 2 toch ook al lang niet meer..
En de 3 kun je ook al lang niet meer alles van krijgen.....
J asper
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
En de 3 kun je ook al lang niet meer alles van krijgen.....

Reageer @Fendt926Driver







+1



J asper
12u geleden




Bovenliggende wijzigen
Reactie wijzigen
Reactie verwijderen

Kopieer link




Sterk verhaal.
+2
zettelmeyer
@Fendt926Driver lely a3 wordt nog gewoon upgedate en krijge het nieuwste management systeem ook van lely.
Bij a2 kunnen ze na volgende jaar niet meer garanderen dat de externe onderdelen nog gemaakt worden. Omdat dit type aflopende zaak is krijge deze geen nieuw managment systeem. Dus geen onzin lope roepe 😜😜
Fendt926Driver
@zettelmeyer wist het ook niet zeker..
Collega veehouder met een lely (waarschijnlijk dus a2 ik dacht a3) heeft er een astronout bijgekocht om zeker te zijn voor onderdelen.
trean
@zettelmeyer dat leek mij ook al sterk ja, dat de nieuwste software er niet op kan snap ik, maar onderdelen moeten toch gewoon beschikbaar zijn,
Bekkink
@trean volgens mij is de stap a3 naar a4 met de software groter dan a2 naar a3.
J asper
@Bekkink Bedoel je precies andersom denk, verschil in robot tussen de A3 en A5 is kleiner dan tussen de A2 en A3
Bekkink
@J asper ok. Kan ook. Ze maken het wel zo dat je na 10 jaar weer dik moet investeren😏
Valtra man
@trean onderdelen is een ander verhaal, maar ook daar wordt het hoe langer hoe erger. op onze Valmet kan je geen originele powershift schakelaar meer krijgen, en die is van ‘93. Stock kost gewoon veel geld, en fabrikanten zijn anders beginnen redeneren. Nuja, dan komen er wss piraatonderdelen enzo, als er maar genoeg vraag naar is.
+1
trean
@Valtra man dan heb je het ook al over een trekker van 28 jaar oud en een relatief eenvoudigonderdeel wat ook te vervangen is door een universele schakelaar, hardlopende onderdelen zoals filters en bijvoorbeeld een koppelingsplaat zal nog wel beschikbaar zijn, en anders is er vaak wel imitatie te koop.
Valtra man
@trean ik wil het wel eens zien of we over 20 jaar nog oude trekkers op moderne bedrijven gaan zien rondrijden. Data wordt tegenwoordig zoveel mee gedaan, en gaat nog belangrijker worden in het ganse verhaal. Als de connectiviteit tussen moderne trekker en manusje-van-alles trekker er niet meer is heb je gaten in die data.

Ik hoop het niet, maar ik krijg een office 365 gevoeltje wanneer ik over fendt one (en andere fabrikanten) lees..
+1
trean
@Valtra man ligt misschien ook aan de grote en soort van bedrijven,
Bij een groot akkerbouw bedrijf waar je waarschijnlijk straks met 1 persoon meerdere trekkers kan besturen of er bijvoorbeeld iets komt wat de trekker voor de kipper laat stoppen als de rooier ook stopt dan heb je wel allemaal nieuwe trekkers nodig, maar daarnaast heb je ook een trekker nodig voor de grondkipper en dat kan prima met een oude trekker.

Bij een melkveehouderij kan je ook gewoon met een oude trekker het voer aanvegen en de koeien uit het land kan halen.
+1
fendt308-driver
Quote Reactie van @trean:
Oudere trekkers worden over het algemeen voor het simpele werk gebruikt dus als je over 10-15 jaar de nieuwste GPS update of de nieuwste isobus versie er niet op kan is dat geen groot probleem omdat je dan ook wel weer 1 of meerdere nieuwere trekkers hebt die die updates wel aankunnen.

Geen groot probleem maar ik vind het wel jammer dat ik dan mijn oudste simpele trekker niet meer voor de bijv. Hark kan zetten omdat de isobus niet meer communiceert. Dan heb je nog een prachtige quad die koeien uit de sloot kan trekken. En het voerbandje past er nog achter maar verder...
+1
Fendt280S
@Valtra man
Ja lastig de een kan het wel betalen de ander niet. Momenteel hoor ik bij de laatste groep. Niet dat ik het erg vind want ik kan nog niet echt genieten van de vliegtuig sound van de nieuwe trekkers. Maar qua vorm vormgeving, comfort en Bedieningsgemak vind ik dit gewoon top.
+1
J asper
Katalysator wordt ook met het jaar groter.
Fendtpower312
@J asper Jah dat is zeker dat vind ik wel een beetje jammer.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Fendt ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!