Foto van een Steyr 9094. Zo en  wij zijn nu ook los. De hoge koppen  bij huis aan het bemesten. De toplaag is nog erg vettig.  Gelukkig heb ik breed schoeisel  waardoor  ik er goed kan rijden.

Steyr 9094

Baltus_steyr
Foto van een Steyr 9094. Zo en wij zijn nu ook los. De hoge koppen bij huis aan het bemesten. De toplaag is nog erg vettig. Gelukkig heb ik breed schoeisel waardoor ik er goed kan rijden.

Reacties

Ares550rz
Hoe bevalt de eigen tank?
+1
Baltus_steyr
@Ares550rz het is ff wennen , maar bevalt goed. Nu kan ik op men dooie gemak alle dagen wat bemesten(nu is het weer goed en de vooruitzichten ook natuurlijk)
+1
a3vandiejen
Mooie combinatie.
Fendt926Driver
Prachtig zo.
Dubbellucht is nodig of welkom?
Zit hier nu de oude steyr voor of die je het laatst bijgekocht hebt?
Zit er verschil in dezelfde trekkers??
Baltus_steyr
@Fendt926Driver zou wel zonder kunnen maar als je iets bocht maakt waar je niets in weg trekt dan trekt dat nog wel behoorlijk in de zode. met dubbellucht heb je mooi breed profiel waar de druk mooi verdeeld wordt op het land!! Dit is de oudere trekker en rijdt het fijnst!!! Deze heeft ook nog wat meer profiel op de banden wat nu ook iets handiger is. Ik moet denk ik nog wel even een kg of 300 in de neus hangen dan draaid wat makkelijker op de kopakker als ik scherp wil draaien...😬
Trekkers zijn bijna exact hetzelfde. Op deze zit 2 dubbelwerkende ventielen met drukloos waarvan eentje elktrisch is . En een dubbelwerkende ventiel zonder drukloos. De andere zit 2 dubbelwerkende ventielen op waarvan maar eentje drukloos is. Dat is best wel ruk maar dat zal toendertijd wel een optie zijn geweest van fabriek af. Ik kan me met deze trekkers heel goed mee redden omdat ze lekker kort en kleine felle 4 pittertjes zijn. Voor nu het mooie mocht ik nog wel een 10/15 extra hebben maargoed, we redden ons er wel mee!!
Fendt926Driver
@Baltus_steyr hier met optrekken naar 11kmh heb ik ook even de 4wd aan.
Dat trekt net iets mooier weg.
10 a 15 pk is hem er ook nog wel netjes bij te doen denk ik
Baltus_steyr
@Fendt926Driver ja dan moet de hele pomp eraf en opnieuw afgesteld worden zoals ik me heb laten vertellen 😁 Maar aangezien de achterbruggen van deze trekkers nu wel aan de max aantal pk's zitten wil ik hem liever orgineel houden , want stel dat je met 110/115 pk de hele trekkers afbeuld gaat zon trekker ook niet langer mee..!
jesperb
@Baltus_steyr deze trekkers kunnen wel wat hebben, bij een akkerbouwer in de buurt loopt er ook een die al zo’n 10000 uur vlot 110 pk geeft en eigenlijk probleemloos loopt
+3
Baltus_steyr
@jesperb en heeft die nog zwaar beulwerk dan? Hier het zware beulwerk voor de mesttank opraapwagen en front en achter maaier. dus ik gok het er niet op om hem op te voeren...!
Case5130
Mooie combinatie zo!
Slangaansluiter bevalt ook goed?
Baltus_steyr
@Case5130 ja bevalt heel goed. Heb nu na een dagje bemesten geen last van mijn Knie(en) en dat had ik eerder best snel wat dan vooral kwam van het op en af stappen van de trekker. Dus in dat opzich boek ik al een voordeel . Verder moet er nog een terugslagklep op de mestafsluiter komen deze wil tijdens het bemesten heel rustig omhoog lopen wat rete irritant is , maar ik hoop dat ik dat morgen kan verhelpen!!
Case5130
Quote Reactie van @Baltus_steyr:
tijdens het bemesten heel rustig omhoog lopen

Daar heb ik geen last van, is je ventiel van de trekker misschien (iets) inwendig lek dat hij heel langzaam olie krijgt?

Dat je na een dag bemesten minder last hebt van de benen kan ik ook wel merken, moet anders toch 3 treden op en af iedere tank
Baltus_steyr
@Case5130 ik heb hem met een stuur elektrische ventiel blok aangestuurd. Ik pak dan de leiding aan die de bemester laat zakken en daarna de verdeelmolen aandrijft. En het kon zijn dat druk op deze manier wat af nam dus even zien of we morgen een trugslag klep of iets dergelijks op krijgen!!
+1
casejxu
Echt wel blij dat we sinds we andere banden hebben zonder kunnen. Rijd toch wel veek prettiger
+1
Baltus_steyr
@casejxu ja dat geloof ik best. Die andere tank wat ik huurde had bijna de helft van deze banden zo smal, maar die knepen wel iets meer. Ik snap dan niet waarom ze van die smalle banden fabrieks af dan al op zon tank zetten...
+1
casejxu
@Baltus_steyr de tank is nu bij ons het probleem. Wil nog eens 850 30.5 banden onder hebben. Deze jxu staat op taurus welke goed bevallen. De komende jxu staat op Michelin. Ben benieuwd of dat beter loopt
Fendt926Driver
Quote Reactie van @casejxu:
De komende jxu staat op Michelin

Heeft de komende jxu ook meer pk??
+1
casejxu
@Fendt926Driver Nee is ook een 1090. Hadden ook n 1100 gevonden maar van de 1090 kennen we de oude eigenaar. En dat stond ons wel aan
Fendt926Driver
@casejxu je kunt een 1090 toch ook aan de mechanische brandstofpomp er wel 10 bij geven?
Of moet zo een al gechipt worden?
casejxu
@Fendt926Driver neeuu kan nog met t sleuteltje. Is idd n mogelijkheid maar we redden ons zo👌 origineel heeft n 1100 n intercooler welke de 1090 niet heeft
Fendt926Driver
@casejxu ok. Dan wordt het minder makkelijk met 10 pk bijgeven...
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver nee hoor, 40 erbij lukt ook wel 😁
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR ha ha. Ja alles kan. Maar is het ook wenselijk..
10pk over rijdt zo veel makkelijker dan 1 te kort komen..
+1
casejxu
@Fendt926Driver kan beter zorgen dat het door hogere banden makkelijker rolt👌
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver voor het werk zette ik mijne ook altijd op 100 pk ongeveer.
Dat scheelt onwijs met alles, veel feller ook.
+1
deutz dx 610
Mooie set zo👍
johndeere6230
Netjes! Mooi werk zo, bevalt goed die tank nu? Alles inmiddels al naar wens?
Baltus_steyr
@johndeere6230 tank bevalt aardig goed. was even puzzelen met rijsnelheden en de bemester afstellen maar het begint nu aardig te wennen!!
johndeere6230
@Baltus_steyr

Ohh kijk, mooi werk! Pomp doet het ook goed? Omdat de oude eigenaar toen vond dat die niet hard genoeg zoog
+1
Baltus_steyr
@johndeere6230 ja die had er ook nog een oude snijkast opzitten wat niet goed werkt(te) en de driewegkraan zat veel speling in waar ook valse lucht gezogen werd, dus hier ook een nieuwe opgezet. Hij zuigt de tank met ongeveer 4,5 minuut vol. Gaat nog redelijk dus!
johndeere6230
@Baltus_steyr

Ah oké! Nu nog een keer een turbovuller erop? Of heb je daar geen ventielen voor over?
+1
Baltus_steyr
@johndeere6230 ik weet niet of een turbovuller helpt in combi met een wormpomp...!!
johndeere6230
@Baltus_steyr

Lijkt mij wel toch? Dan drukt de turbovuller de pomp vol en hoeft die hem minder aan te zuigen volgens mij. Maar heb er verder geen ervaring mee
Baltus_steyr
@johndeere6230 hoe jij het redeneert zou ik het ook denken, echter heeft iemand in de buurt het ook en volgensmij haalde dat weinig uit maar dat weet ik niet zeker!!! Zullen er hier mensen zijn die daar ervaringen mee hebben?
johndeere6230
@Baltus_steyr

Waarschijnlijk wel, hier op tf ook wel denk ik. Weet niet of @radium45 weet of turbovuller icm wormpomp van toegevoegde waarde is?
+1
radium45
@johndeere6230 Het vullen zal dan zeker niet langzamer gaan. Hoeveel of het zal schelen weet ik niet. Alles wat een pomp niet zelf hoeft te halen komt netto ten goede aan de vulcapaciteit. Ook al is het maar 30 seconden per tank... Gevoelsmatig kan dit heel veel zijn.
Baltus_steyr
@Fendt926Driver ja dan moet de hele pomp eraf en opnieuw afgesteld worden zoals ik me heb laten vertellen 😁 Maar aangezien de achterbruggen van deze trekkers nu wel aan de max aantal pk's zitten wil ik hem liever orgineel houden , want stel dat je met 110/115 pk de hele trekkers afbeuld gaat zon trekker ook niet langer mee..!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr 9094 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!