Foto van een Steyr Profi 6125, super weer erbij. Foto is geplaatst door ford8630power op 02-03-2021 om 11:54:55, met 103 reacties.

Steyr Profi 6125

ford8630power
Foto van een Steyr Profi 6125, super weer erbij

Reacties

+1
GerbertXL
Prachtige tank, en de trekker mag er ook wezen ❤
ford8630power
@GerbertXL ja elke trekker hierna gaat tegenvallen tov deze haha
Jorrick 1455XL
@ford8630power Is dit de tegenhanger van de TSA serie of al van de T6000?
Zijn inderdaad super machines 👌🏻
ford8630power
@Jorrick 1455XL inderdaad, van 2007. Maar dan met multicontroller armleuning, wat toen geen optie op een tsa was.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @ford8630power:
inderdaad, van 2007. Maar dan met multicontroller armleuning, wat toen geen optie op een tsa was

Eigenlijk rij je dus gewoon new holland???
ford8630power
@Fendt926Driver klopt ja, in elkaar gezet in Oostenrijk
+1
Fendt926Driver
@ford8630power dan denk ik eerder dat elke trekker hierna gaat mee vallen....
+3
rommert14
@Fendt926Driver niet overdrijven, er zijn ook newhollands met 20000 uur
+3
ford8630power
@Fendt926Driver in veel opzichten niet, is iets gechipt. Supersterk en zuinig, en verbruikt geen drup olie. Fijne bediening op de armleuning, en hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Weinig trekkers zo betrouwbaar als deze
+2
Fendt926Driver
@ford8630power ok. Hoor over de steyr trekkers ook zeker geen slechte verhalen.
Maar een case dealer zei mij een tijd geleden als de cnh trekkers klaar zijn in de fabriek dan proberen ze ze te starten.
Als ze doen spuiten ze ze case rood.
Als ze niet doen worden ze blauw
+2
new holland koen
@Fendt926Driver
Quote:
case dealer zei

Laat me raden, de NH dealer zegt het andersom?😅
@ford8630power Hoeveel pk heeft hij erbij gekregen dan? Ik erger me iedere keer weer met bemesten dat onze NH er op zn knieën voor ligt dus zou hier ook geen overbodige luxe zijn.
+1
ford8630power
@new holland koen 150pk op de stomp zonder boost. En de boost gaat altijd aan als ik de aftakas aan doe, best handig
new holland koen
@ford8630power Dat zou ik ook wel willen!
Heb nu 130pk op de motor zonder boost maar dat is eigenlijk net niks, de tm120 die we eerst hadden had meer pk's...🙈
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @ford8630power:
150pk op de stomp zonder boost. En de boost gaat altijd aan als ik de aftakas aan doe, best handig

Dan ben ik bijzonder benieuwd hoe die 150 pk dan gemeten is 😉
ford8630power
@DANOONTJE POWERR ohja haha, stilstaand niet
DANOONTJE POWERR
@ford8630power hahaha, maar ook boost zonder aftakaswerktuig eraan?
casejxu
@DANOONTJE POWERR trekker kan niet zien of er wat aan hangt. Kan alleen meten en rekenen of er vermogen gevraagd word. Heb nog nooit gezien dat ze een torsiemeter op de pto as hebben af fabriek
DANOONTJE POWERR
@casejxu daarom vraag ik me af of dat kan.
casejxu
@DANOONTJE POWERR ja kan. Daarom komt boost alleen vrij als je ook rijd. Anders kun je wel alle vermogen over pto geven en dat kunnen ze daarmee dwarsbomen. Riisnelheid kan die wel zien namelijk
DANOONTJE POWERR
@casejxu Als ik langzaam rij met een volle kilverbak en zet dan de aftakas aan heb ik niet het gevoel dat er iets gebeurt.
casejxu
@DANOONTJE POWERR hij merkt dan denk ik dat er niet meer vermogen gevraagd word? Echt veel meer belasting van een leegstaande as krijgt ie niet
@DANOONTJE POWERR bij een mf bedoel je?
+1
@DANOONTJE POWERR die meet door 2 sensoren op de as de torsie volgens mij. Of je rijd of stilstaat maakt voor de aftakasboost niet uit. En vanaf versnelling 2d is de boost actief.
DANOONTJE POWERR
@MaartenMandemaker ja, met kilveren kan ik meestal in de 3 blijven.
Maar heb wel eens wat geprobeerd in 2 b en dan aftakas aan maar inderdaad geen verschil.
Schiet ook niet op overigens maar dat is weer wat anders. 😉
joozt
Quote Reactie van @casejxu:
Heb nog nooit gezien dat ze een torsiemeter op de pto as hebben af fabriek

Volgens mij heeft JD dat wel. Is mij in ieder geval verteld dat het geen zin heeft de aftakas aan te zetten als er niets aangekoppeld is. Trekker registreert dan geen afname via pto en boost schakelt niet in. Hoe andere merken dat doen weet ik niet.
casejxu
@joozt maar zal dat niet komen omdat motormanegment geen extra vermogens vraag registreert. ?? Lijkt me stuk simpeler
CaseCS130
@casejxu Ik weet het niet, zou een torsiemeter tegenwoordig nog zo ingewikkeld en kostbaar zijn? Beetje vergelijkbaar principe met een weegstaaf dacht ik en die kosten de wereld ook niet meer.
+1
casejxu
@CaseCS130 geen idee... Ben ook geen monteur meer 😅
hobbyboer
Quote Reactie van @CaseCS130:
Ik weet het niet, zou een torsiemeter tegenwoordig nog zo ingewikkeld en kostbaar zijn? Beetje vergelijkbaar principe met een weegstaaf dacht ik en die kosten de wereld ook niet meer.

Volgens mij meten ze de torsie van een bestaande as in de aandrijving gewoon met 2 simpele sensors, dezelfde als voor toerental meten.
Toerental is natuurlijk gelijk maar het signaal van de 2e sensor gaat een paar (mili?)seconden achter lopen bij torsie.
joozt
@casejxu ja dat zou ook kunnen hoor. Maar aftakas aanzetten zonder iets aangekoppeld te hebben was in ieder geval zinloos!
hobbyboer
Quote Reactie van @casejxu:
maar zal dat niet komen omdat motormanegment geen extra vermogens vraag registreert. ?? Lijkt me stuk simpeler

Dat kan toch niet, dat weet de motor toch nog steeds niet waar die extra vermogensvraag vandaan komt.
+1
Ruben-Wind
@joozt wat ik ook zeer vervelend vind bij jd is dat als je bergopwaarts gaat en de trekker te laag in toeren komt de boost er uit gaat.
joozt
@Ruben-Wind oké daar heb ik geen ervaring mee, weinig bergen hier 😀 zal er vast mee te maken hebben dat het koppel in de bak dan te hoog wordt. Stukje veiligheid.
mdoornekamp
@Ruben-Wind
Quote:
boost er uit gaat

dan moet je eerder terug schakelen. Een vario komt ook niet zo laag in toeren
+2
Ruben-Wind
@mdoornekamp klopt maar die trekkers schakelen nog al zwaar vind ik en dan gaat het niet zo makkelijk
Loeideutz
@DANOONTJE POWERR Die trekkers die een boost hebben of krijgen, hoe je het noemen wilt, krijgen die alleen maar als er gereden wordt en aftakas vermogen vraagt. Feitelijk ligt er in die trekkers een motor die meer vermogen geeft dan de aandrijflijn of de aftakas aan kan. Het motormanagement zorgt er dan voor dat dat extra vermogen, de boost, pas vrij komt als er meerdere “afnemers” zijn: motor en aftakas dus. Bij kilveren of ploegen zal het nooit tevoorschijn komen.
DANOONTJE POWERR
@Loeideutz dat leek mij ook al.
Maar er zijn wel dingen bedacht om de boost er handmatig bij te geven.
+7
bartjuh
@Fendt926Driver en als 't echt helemaal mislukt is doen ze er fendt kappen omheen.... 🤣 🤣
+2
stegboer
@Fendt926Driver case new Holland en steyr zijn onderhuids toch zelfde
new holland koen
@stegboer Versnellingsbakken kon nog wel eens verschil in zitten, verder wel idd!
jan-broekate
@Fendt926Driver Nee de new holland is gewoon een blauwe steyr geworden . het heet wel cnh maar is gewoon allemaal ontwikkeld door steyr oosterijk .
+2
Jorrick 1455XL
@ford8630power Dat lijkt me ook een super fijne armleuning, beter wat new holland leverde in die tijd.
jan-broekate
@Jorrick 1455XL 2007 toen was de new holland ook nog geen steyr onderdeel toch
Jorrick 1455XL
@jan-broekate Zeker wel alleen worden de Steyr/Case varianten ontwikkelt in oostenrijk wel op basis van de New Holland tegenhanger.
Volgens mij is ook het enige verschil met de New Holland de cabine indeling dus bij Case/Steyr de multicontroller armleuning en bij New Holland de armleuning uit de TSA maar dan met versnelling aanwezig.
In het begin was het meer van ik kopieer je huiswerk maar laat het niet te veel op mekaar lijken. In de zin van TSA/MXU/Profi classic
jan-broekate
@Jorrick 1455XL ha oke weet wel dat nu de new holland ook in Oostenrijk word gemaakt de nieuwe types hebben nu ook de steyr kabine met de zelfde indeling
new holland koen
@jan-broekate Sinds wanneer?
Ben ik iig niet van op de hoogte🤔
jan-broekate
@new holland koen de nieuwe modellen zijn gewoon gelijk aan de steyr/case modellen .
new holland koen
@jan-broekate Heb je er een foto van?
Ik ben nogal eigenwijs van aard🙈
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
eigenwijs

Sterk ontwikkelde eigen mening bedoel je
new holland koen
@Fendt926Driver Dat zei mn basisschool juf ook al😝😝
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Dat zei mn basisschool juf ook al

Stronteigenwijs.!!!
new holland koen
@jan-broekate Ik zie wel degelijk verschillen?😬🤷🏼‍♂️
De onderstaande armleuningen zijn de nieuwste die er zijn.

(klik om te vergroten)

Case

(klik om te vergroten)

New Holland
+1
@new holland koen t8 cabine toch?
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Klopt, en Case steiger.
+2
@new holland koen herriehokken
Wel lekker ruim, bediening soepel
Maar boel kabaal 😅
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Ik heb er geen ervaring mee, en dat zal ook wel zo blijven😉
+1
@new holland koen we hadden er een op demo, heb er niet mee gewerkt, alleen rondje de weg uit. M’n conclusie was hetzelfde als die van collega’s die er wel mee het land in geweest zijn.
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Ze zijn ook echt totaal anders dan de kleinere series, die wel allemaal op elkaar lijken.
Vind de cabine van onze T6030 wel erg fijn en stil, alleen niet zo degelijk als van een oude Ford...
+1
@new holland koen Indd die cabines zijn niet gek, wel klein zat als je wat schermen en koelbox en andere rommel bij je hebt 😅
new holland koen
@ronald-deutz-fahr Dat wel idd, heel kort, achter de stoel kun je niks kwijt.
+1
@new holland koen en rechts bij de deur alleen een smalle koelbox
+1
Johndeereforlife
Mooie tank, met een mooi kleurtje 😉
mdoornekamp
Dikke banden. Heb je 1050 om de tank?
ford8630power
@mdoornekamp bkt 1050 ja, mogen volgens de tabel nog een stuk platter dan op de foto
steyrlanzboy
Mooi
+1
wart
Prachtige span zo, mooi op de banden rondom!
bram power
Mooi span zo! Hoe lopen bij jullie de melkrobots?
+1
ford8630power
@bram power Melkt super, we hebben er geen koeien om weg hoeven doen. En vooral de vaarzen zijn het veel beter gaan doen.
Fendt926Driver
@ford8630power melk je met lely robot?
2 of 3 stuks?
ford8630power
Fendt926Driver
@ford8630power mooi. En het loopt ook mooi zeg je net.
Super.
Hoeveel koeien op de 2 boxen?
ford8630power
@Fendt926Driver 105 nu, niet vol maar de melksnelheid is ook niet hoog.
Fendt926Driver
@ford8630power vol is ook niet alles.
Hier nu maar 90 op een 2 box.
Heerlijk relaxed...
CaseCS130
@ford8630power Bespaard het je ook veel tijd daags Dinand? Of valt dat nog tegen?
ford8630power
@CaseCS130 Ja dat doe je wel, in de tijd waarin je met 2 man de koeien molk kun je nu alles alleen doen.
CaseCS130
@ford8630power Dat is de moeite waard. Wij zijn bijna aan een andere melkstal toe en denk ook wel wat over robots. Heb zelf geen hekel aan melken, maar deel nu de beurten met mijn vader en het andere werk eromheen doen we ook samen. Als die hulp weg zou vallen ben ik zo 3,5 uur per melkbeurtje bezig met alles en dat wordt te veel ben ik bang.
+1
@CaseCS130 dan rest er nog 2 vragen
Wil je tijd overhouden voor je vrouw/vriendin/gezin?
Lijkt het je wat om met personeel te gaan werken?
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr personeel is lastig in de zin dat je aan 1 man personeel nog niks hebt. Dan zul je een groot deel van de melkbeurten er nog alleen voor staan.
Vrije tijd kan me niet het meeste schelen. Afwisseling wel, we doen ontzettend veel zelf en dat geeft veel werkplezier. Daarnaast komen de eerste pijntjes al die niet weg willen gaan, tot nu toe geen groot probleem maar zie ze liever niet veel erger worden.
@CaseCS130 makkelijke keuze dan toch?
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ja, ik weet het niet. Heb zelf nog nooit met robots gewerkt. De ene roept dit en de ander dat en die meningen lopen nogal ver uit elkaar zoals je hier wel merkt.
Het bedrijf draait hier nu goed met melkstal, geen krachtvoer boxen en 2x daags voeren met blokkenwagen en overdag weiden. Robots zal iig een redelijke verandering zijn van het systeem vermoed ik. Dat hoeft niet erg te zijn als het ook maar goed draait.
+1
@CaseCS130 denk dat kijken bij robotbedrijven die weiden je wel meer een idee kan geven of bij je bedrijf past (zonder vertegenwoordiger). Zoals je zegt, hier heeft iedereen toch z’n eigen mening en die meningen zijn zeer divers. Gelukkig wel, anders werd het hier ook zo saai.
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr het valt mij vaak op dat degene met een melkstal precies kan vertellen hoe het zal gaan met een robot.
Terwijl ik (en met mij velen) toch melkstal en robot vergelijken kan omdat ik wel met beide gewerkt heb.
En ik kan hier zeggen (ondanks enorme opstart problemen) de robot blijft.
Mocht de robot weg moeten gaan dezelfde dag de koeien ook.
Ik ga nooit weer in een melkstal melken...
+1
rommert14
@Fendt926Driver hier is de logistiek een probleem, als ze iets met robots in een melkput kunnen ontwikkelen zijn wij ook zeker wel geïnteresseerd, het blijft komen en gaan met volk.
Quintto
@rommert14 er is al wel een systeem met een robot arm in een melk carousel van DeLaval volgens mij, volgens mij draaide er ergens in Oost- Duitsland eentje. en Gea heeft toch ook zo'n robot carrousel? is zoiets niets voor jullie?
rommert14
@Quintto dat project schijnt geflopt te zijn volgensmij
Quintto
@rommert14 ja nu je het zegt, heb ik ook wel eens zoiets gehoord, alleen het AMR systeem staat nog wel steeds op de website van delaval, dus misschien is het nu doorontwikkeld
cb6520
@Quintto die van gea is niet een succes, boer waar ik werkte wou er graag een bekijken maar werd meerdere keren afgebeld omdat er problemen waren.
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ja, zal ik ook zeker gaan doen.
+1
casejxu
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
kijken bij

Ik heb vaak wel t idee bij robotboeren dat ze niet zo snel over de minpunten praten. Tenminste dat is hier in NH nog wel eens zo. Pas als je langer aan de praat ben kom de... Ja ik heb nog wel eens last van dit of dat ofzo
+1
Fendt612e
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Wil je tijd overhouden voor je vrouw/vriendin/gezin?

Dat vind ik altijd zulke onzin, alsof je daar met n melkstal geen tijd voor hebt
GerbertXL
@Fendt612e Als je met een 2 keer viertje 100 koeien melkt niet nee. Als je met 1 robot 70 koeien melkt zal het ook wel geen topper zijn qua vrije tijd overigens.
@GerbertXL als die robot maar probleemloos draait is een volle robot geen probleem. Wil hier echt niet terug naar melken, ook niet met 70 koeien op de robot
@Fendt612e dat mag jij vinden
Als je terugleest zie je dat er 3.5 uur werk per melkronde is, dat personeel niet de oplossing zal zijn, dat @CaseCS130 het leuk vind om veel werkzaamheden zelf te doen. Dat bij elkaar op geteld maakt mijn conclusie, wil je beetje vrije tijd hebben, moet je keuzes in bovenstaande maken.
@Fendt612e overigens wel grappig dat jij over die melkstal begint, terwijl ik het woord melkstal of robot helemaal niet gebruikt heb in m’n eerste reactie😅😅
cb6520
@CaseCS130 hoeveel koeien melk je wel niet als je 3.5 uur bezig bent of bedoel je per dag?
CaseCS130
@cb6520 melk nu bijna 2 uur inclusief schoonmaken in een 2x7, net geen 100 koeien. Maar m'n vader doet ondertussen ook bijna 2 uur werk met kalfjes, roosters schoonmaken, voeren etc.
Ruben-Wind
@cb6520 ga zelf maar eens na als je alleen bent, kost hier ook meestal wel 3,5 uur voor 120 in een 2x9 wel incl kalveren maar de meeste zitten aan een automaat
cb6520
@Ruben-Wind ik ben alleen en melk ook tussen 110-120 maar ben toch binnen 2.5 uur wel klaar met melken, boxen doen, rooster schuiven en kalveren voeren, voer aanschuiven.
Mischien toch wat voordeel van de melkstal: 2x10 rapid exit
CaseCS130
@cb6520 Dat is opzich netjes ja. Verschil met ons zit hem dan vooral in het voeren en grotere melkstal. Iets met rapid exit kan ik hier helaas niet kwijt zonder enorme ingrepen. Gewone 2x10 is eigenlijk het maximum, maar ik ben bang dat dit geen grote hoeveelheden tijd zou besparen. En de hoeveelheid lichamelijke handelingen is nog steeds hetzelfde en zou verdubbelen als m'n vader niet meer wil of kan.
Baltus_steyr
@CaseCS130 al verder gekomen op het melkgebied??
Ruben-Wind
@cb6520 ah ja rapit exit scheelt gewoon enorm veel tijd.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr Profi 6125 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!