Schlüter Super 950V

Schluterfan
"Lange neuze" in zijn berenhol 😄.

Reacties

draaipiet
Brute trekker
+1
a3vandiejen
Prachtig.
+1
Martinsame
Wat een beest 💪💪
+1
roscho
Ruwe bolster, blanke pit. Is hij technisch nog een beetje in orde? Geluid zal wel flink zijn, met zo'n vrachtwagenuitlaat.
+1
Schluterfan
@roscho

De uitlaat is nog de originele, alleen het bovenste stuk ontbreekt helaas. De motor moet revisie, die rookt uit de ontluchting.
+1
valmet6400power
@Schluterfan
Nog een beetje onderdelen te beschieten dan? Of omdat jij in de scène zit wel?
+3
Schluterfan
@valmet6400power

Onderdelen bestel ik bij Stefan Had of Egelseer. Het zeldzamere spul dat niet meer gemaakt word zoek ik via Ebay, Schlüterwilli, ... of het geluk hebben dat een vriend/collega een sloper heeft staan waar je ook mag aan cannibaliseren. Ik heb nu ook een sloper staan waar ik wel het een en het ander van kan gebruiken. De zoektocht is opzich al een avontuur.
+1
valmet6400power
@Schluterfan
Ja mooi is dat! Ik volg je zoektocht met plezier 😄
+2
Schluterfan
@valmet6400power

Daarnet via Ebay nog een koelerjaloezie gekocht voor de S450. Dat was toen een optie op de kleintjes, en die zat oorspronkelijk op de 450 volgens de Maschinenkarte. Momenteel staat er geen originele radiator op de trekker. Ik heb wel bij de koop toen der tijd een originele radiator erbij gehad, maar daar zit geen koelerjaloezie op, dus moest ik ofwel er eentje zelf maken, of ooit eentje vinden... Het werd dus het laatste haha. En de kunst is dan ook weer snel zijn... Ik heb ook nog via Ebay contact gehad met iemand die een voorladerframe aanbood voor een 450, waar het extra oliereservoir bij zat. Heb al gevraagd of hij dat vat niet apart wegdoet, maar voorlopig wil hij nog niet... Dus dat word even afwachten of hij de handel kwijt geraakt en anders nog eens proberen 😄
+1
valmet6400power
@Schluterfan
Zijn de Schlüter onderdelen nog schaatser dan een Fendt uit die tijd of valt het mee? Kan me voorstellen dat het voor de rood/grijs/goude trekkers toch net even meer waarde heeft dan de Fendt onderdelen..
Schluterfan
@valmet6400power

Ik heb geen idee hoe het met Fendt onderdelen uit die tijd zit. Ik ga er vanuit dat er ook bij Fendt zeker onderdelen zijn waar liefhebbers van smullen, en waar nu ook dikke prijzen worden voor betaald. Ik denk dan vooral aan onderdelen van de Farmer/Favorit trekkers met de ronde neus en ronde koplampen? Zoals bvb de frontgewichten daarvoor om maar iets te noemen. De Fendt mannen onder ons kunnen hier zeker wel een antwoord op geven.
draaipiet
[quote="@Schluterfan" p="5636573"]De motor moet revisie, die rookt uit de ontluchting. Is dat vermoedelijk de zuigerveren, of is dat verkeerd gedacht?
+2
Schluterfan
@draaipiet
Kan zuigerveren zijn, maar ik denk dat het bij deze wel meer is als dat haha. Als ik hem opendoe en kijk, zal het verdikt waarschijnlijk niet lang duren voor ik eruit flapt, alles nieuw erin, of doen we toch een poging met enkel nieuwe veren. Maar ik denk wel dat het het eerste word haha. Kleintjen (mijn Compact 950TV) rookte bijlange zoveel niet uit de ontluchting, en daar heb ik toch wel alles nieuw ingezet.
draaipiet
@Schluterfan Oke bedankt, mijn gedachte is dan wel goed, maar de keuze hoe je het oplost (en toch open hebt liggen) is een persoonlijke keus.
Succes er mee 👍👌
+1
Schluterfan
@draaipiet

Ja, maar ik kan geen druppel olie onder een trekker zien, en als hij draait wil ik dat er enkel rook uit de uitlaat komt, en niet uit de carterontluchting zoals ik soms bij oldtimers zie. Ik ben van het principe ondertussen, als je iets doet kan je het gelijk maar goed doen. Maar daar is iedereen zoals je zegt heel erg vrij in, in welke keuze hij maakt. Het draait ook om het budget dat je eraan wil uit spenderen. En ik ben iemand die eigenlijk alleen echt geld wil uitgeven aan de Schlüters, bij de andere dingen ga ik daar zo hard niet in (nuja ik rijd ook wel graag een mooie auto met leuke extras natuurlijk).
+1
Kramer U800
Vanwaar die gaatjes rechts voor in de motorkap? Dat is toch niet origineel hopelijk?
+1
roscho
@Kramer U800 Ik weet niet precies welke gaatjes jij bedoelt, maar in de kap horen aan beide kanten gaatjes te zitten voor koplampaanbouw (1 groot, 2 kleiner) en precies op de naad tussen boven- en onderkant voor de boutjes van de sierstrip. Die laatste zijn funest voor de roestvorming, ik heb zelf die gaatjes dichtgeplamuurd en er een strip op gelijmd.
De roosters die nu ontbreken, horen geplaatst te worden op kleine draadeindjes die aan de binnenkant van de kap zitten, met een moertje erop.
Ik zie dat de voorkant van de kap al onder handen is genomen, het onderste balkje dat de kap moet dragen is een U-vorm met een paar gaatjes, daar kan water in blijven staan als de gaatjes dicht gaan zitten. En als je een te hoge trekpen voorin de wagenkoppeling zet, druk je het middenspijltje van de motorkap in elkaar als je de kap open doet.
De kap ligt hier op een plankje, dus ligt er waarschijnlijk gewoon los op.
+1
Schluterfan
@roscho

De motorkap is al voorbij een carrossier gepasseerd en is echt heel goed in orde gezet. Enkel spijtig dat hij de bult gaatjes die de franse eigenaar ook niet weg gedaan heeft en een nieuwe plaat ingezet heeft. Dat is nog een klus voor mij.
+3
Schluterfan
@Kramer U800

Die heeft de franse boer erin gemaakt voor betere koeling. Waarschijnlijk kwam hij soms te goed op temperatuur. Maar ik denk dat de combinatie versleten thermostaat annex motor er wel voor zorgde dat de temperatuurmeter naar het rood durfde te gaan. Of de radiator. Ik hou het allesinds in de gaten als hij terug loopt.

Gaten gaan sowieso dicht.
+2
roscho
@Kramer U800 Nu, na het antwoord van Simon, zie ik dat rooster met die kleine gaatjes. Dat hoort inderdaad niet zo.
+1
Schluterfan
@roscho

Je moet al goed kijken om ze te zien haha. Als je ernaast staat valt het wel meer op 😉.
+1
BEboer
Als het maar niet over een lange neus in u berenhol gaat is alles nog OK 😂 succes met de restauratie Simon! Zal wel goedkomen alsik de vorige projecten zie 👍💪
+2
Schluterfan
@BEboer

Dankje, tzal nog wel even duren denk ik eer je deze in de Urselse velden zal spotten 😉. Al wil mijn pa er ook wel eens mee werken als dat uitkomt.
+1
Towaberg
Ik ben echt benieuwd naar het verdere verloop van deze trekker, we volgen met veel interesse de wieder besser machung van deze prachtige trekker. ( kunnen fouten in mijn Duits schrijven zitten)
+2
roscho
Quote Reactie van @Towaberg:
kunnen fouten in mijn Duits schrijven zitten

Wiederinstandsetzung..... 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 950V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!