Krukas keerring van de 3.30 vervangen. De bout zat wel even pittig vast maar inmiddels zit de boel weer op z’n plek. Wel makkelijk bij komen bij n luchtkoeler. Geen  radiateurs in de wet die eraf mo

Deutz-Fahr DX 3.30

KlaasM
Krukas keerring van de 3.30 vervangen.
De bout zat wel even pittig vast maar inmiddels zit de boel weer op z’n plek. Wel makkelijk bij komen bij n luchtkoeler. Geen radiateurs in de wet die eraf moeten.

Reacties

+1
Sojaboontje
Heb je hem los geslagen?
+2
wim-same
Linkse draad ?
+2
Deutz7807c
@wim-same ja inderdaad linkse draad ,tenminste bij mijn d 7807c waar ik dat vorige week ook heb gedaan.
Ook al een ratel van een meter er op gezet wat niet hielp en een grote luchtsleutel nog steeds niet los en toen maar even een elektrische slagmoersleutel bij het Loonbedrijf opgehaald en dat hielp💪

(klik om te vergroten)

Zo een hadden ze draaide ze alles mee los
+1
wim-same
@Deutz7807c Zo liep ik ook te tobben bij een Deutz motor in een Altas kraan, Zen mijn neefje van 13, ome Wim, moet je niet de andere kant op draaien. ha ha
+1
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Deutz7807c:
grote luchtsleutel nog steeds niet los en toen maar even een elektrische slagmoersleutel bij het Loonbedrijf opgehaald en dat hielp

Gooi die luchtsleutel dan maar vlug weg 🤣
+1
Ronijn
Quote Reactie van @Deutz7807c:
h

Klopt. Hier hetzelfde probleem. Fluitje van een cent met zo'n ding. 😀
+1
wim-same
@Deutz7807c Was je luchtdruk wel goed voor die grote luchtsleutel ?
+3
Deutz7807c
@wim-same 12 bar maar zo’n elektrische slagmoersleutel is sterker dan je denkt, ze draaien er zo de wiel moeren mee los van bv de Klaas hakkelaars in het land
+2
wim-same
@Deutz7807c Dat elektrische gereedschap is toch sterk verbeterd hoor de laatste jaren, Kijk ook maar eens naar accuschroef tollen, en accuboormachines en slijptollen. Vroeger hadden ze weinig kracht, maar nu heel veel kracht.
+1
Kramer U800
@Deutz7807c Een luchtsleutel geeft hardere klappen dan zo'n slagmoersleutel van hetzelfde kaliber is mijn ervaring. Was het één met half duims of duims aansluiting?
+2
Ronijn
@Kramer U800 Heb een duims slagmoersleutel. Meer dan 2000 nm koppel.Die krijgt het meeste wel los

(klik om te vergroten)

+1
Kramer U800
@Ronijn Ooooh dat is andere koek 😅😅 Ja dat is wel sterker dan een luchtsleutel. Je hebt ze ook van Makita, die draaien 1000NM.
+1
Ronijn
@Kramer U800 Gebruik em veel om wielen te wisselen. Iedere dealer had wel een type slagmoersleutel die dat kon. Viel bij een praktijktestje toch tegen. Daarom deze Milwaukee gekocht. Ideaal. Nergens lucht nodig en je legt em zo in de auto. Accu moet wel vol zijn, dan draai je praktisch alle wielmoeren los
+1
Deutz7807c
@Kramer U800 allebei duims
KlaasM
@wim-same klopt bij deze ook linkse draad. Khad bij de lmb even gebeld voor n keerring en ff gevraagd of het linkse draad was. Toen ik de ring ophaalde zat er n briefje bij dat het linkse draad was en dat de bout ontzettend vast kon zitten.
Kheb ff n steun gemaakt die de poelie op z’n plek hield en toen met n stuk buis van 3 meter op verlengstuk hem losgetrokken. Dat ging best soepel. Vastdraaien op dezelfde manier. Kheb daar altijd n iets beter gevoel bij dan n grote tacker of luchtsleutel.
Ronijn
@KlaasM Kan ook idd. Wij staken een breekijzer in de starterkrans. Dan draait ie ook niet mee 😀
wim-same
@KlaasM Ik heb het toen ook met een buis op een sleutel gedaan hoor. Maar ik had hem denk ik zelf onbewust eerst wel veel vaster gedraaid, ha ha
+1
Deutz7807c
@KlaasM dat kan natuurlijk ook (maar leek mij op dit moment nog niet een echt goed idee, ben nog aan het revalideren van een ernstig motor ongeval ,net weer de 12 gebroken ribben aan elkaar) du optie 2 leek mij beter op dit moment 😜
wim-same
@Deutz7807c motor rijbewijs is het enigste rijbewijs wat ik niet heb. Vroeger twee vrienden verloren door motor ongevallen, en nog één die een paar maanden een pen in zijn been gehad heeft. Ik heb toen besloten om NOOIT geen motor te gaan rijden, dus ook mijn motor rijbewijs nooit gehaald.
+1
Deutz7807c
@wim-same ik heb ook een vriend verloren 😞 34 jaar geleden en nu zelf een ongeluk gehad ( eerste in mijn leven )maar toch 37 jaar met plezier gereden, was wel bij ons allebei een 80 pluser wie geen voorrang verleende 2x pech dus
wim-same
@Deutz7807c Ja helaas 2 X pech. Maar op een motor ben je zo kwetsbaar. Ik heb vroeger bij ons mechanisatie bedrijf eens een Same Corsaro 70 in tweeën gebroken zien liggen. Ik vroeg "hoe kwam dat" , Er was een motor met volle vaart in de zij gereden. Motorrijder was wel dood helaas.
+1
Deutz7807c
@wim-same kwetsbaar ben je, maar er kan overal wat gebeuren !
Heb jaren geleden een fendt van uit het keuken raam in volle gang frontaal voor de boom zien gaan 😳 kan je wel zeggen was ook gin succes 🥵
+1
roscho
@wim-same In diensttijd, 1975, motorrijbewijs gehaald. Daarna zelf een motor gehad, waarbij ik enkele keren over het hoofd werd gezien door inhalende tegenliggers. Toen had ik er even schoon genoeg van en heb het ding verkocht.
Twee jaar geleden ben ik toch weer begonnen. Het enige wat ik tot nu toe heb meegemaakt, was dat bij een tegemoetkomende trekker op een verkeersremmer een beregeningsslang uit de bak rolde. Ik kon op die 60-km-weg die grote koppeling nét ontwijken, maar je wordt er wel voorzichtiger van. Ik probeer altijd zeer defensief te rijden, maar uitsluiten kun je een ongeluk op de motor nooit.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 3.30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!