Luchtvering onder de cabine van de 916 gemaakt.. Foto is geplaatst door Knikkert op 14-03-2021 om 10:22:20, met 43 reacties.

Fendt 916

Knikkert
Luchtvering onder de cabine van de 916 gemaakt.

Reacties

+1
Fendt926Driver
Mooi systeem..
Heb er hier ook wel eens over gedacht.
Is dit nog redelijk betaalbaar?
Past de luchtbalg niet op de bestaande bevestiging waar de mechanische veren aan zitten?
+1
Favorit614
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Past de luchtbalg niet op de bestaande bevestiging waar de mechanische veren aan zitten

Bij de mechanisch geveerde , waar de veren recht onder de cabine staan wel , zitten ze scheef er onder niet ( althans bij de 800 serie)

tractorfan.nl/picture/438918/…
tractorfan.nl/picture/438919/…
+1
Knikkert
@Favorit614 Op de 800 en 900 favorit serie past het niet op de standaard bevestiging, vandaar dat ik er zelf steuntjes voor in mekaar heb gelast.
+1
Fendt926Driver
@Knikkert setje van niemeyer of ergens 2e hands op de kop getikt?
Is het te betalen of schreeuwend duur?
+1
Knikkert
@Fendt926Driver Is wel betaalbaar, was rond de 400 euro kwijt voor de luchtbalgen en dan nog beetje ijzer en luchtslang.
+1
Fendt926Driver
@Knikkert tegelijk gereageerd.
Bedankt voor de info.
+2
marco steyr
@Knikkert ik heb er voor een paar 10tjes van de vrachtwagen sloop gehaald en eronder gezet 😁
+1
Fendt926Driver
@marco steyr op welke vrachtwagens zitten ze dan??
+1
marco steyr
@Fendt926Driver vgm hebben de meeste vrachtwagens wel luchtgeveerde cabine, gewoon ff kijken welke passen qua lengte
+1
John-Renault
@Fendt926Driver bijna iedere vrachtwagen heeft dat. Bij Scania zitten ze voor achter de grill en achter de cabine onder het slang rek met hoogteregelaar
+1
Fendt926Driver
@Fendt926Driver @mf6495driver hier heb ik het idee vandaan.
En ook de bestelplek bij autodoc
+2
Veert dit zoveel beter als origineel?
+1
Knikkert
@ronald-deutz-fahr Dit veert vele malen beter dan de standaard vering.
+1
@Knikkert zegt dat iets over de luchtvering of over de originele vering?
Rijd weleens op een blauwe met lucht balgen eronder, ben er niet heel enthausiast van..
+2
Knikkert
@ronald-deutz-fahr Ik denk over beide, de vering die eronder zat was al 23 jaar oude waardoor de vering er waarschijnlijk niet beter op wordt en luchtvering is sowieso beter dan mechanische vering.
+1
Fendt926Driver
@Knikkert zelfde denk ik ook. Merk wel eens dat de oude vering onder in de blokkering schiet bij een forse hobbel.
Dat voelt minder fijn.
Daarom ook al wel eens nagedacht over luchtvering.
Maar dacht dat daar een hele boel regel kastjes bij zouden zijn en ik voor meer dan 1000 euro per trekker kwijt was.
+1
J asper
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Merk wel eens dat de oude vering onder in de blokkering schiet bij een forse hobbel.

🙈 Dan rij je ook te hard eingenlijk, maar idd gebeurt je wel is. Netzo als je wat raar in ploegvoor komt.
+2
Fendt926Driver
@J asper ik rij niet hard.maar ben te zwaar😇
+1
Saeghershof
@Fendt926Driver komt gewoon omdat je te groot bent.
+1
RobVolvo
Pomp je deze zelf op de gewenste druk met bijv. een gewoon ventiel voor de bandenpomp en dan eens in de zoveel tijd beetje oppompen? Of heb je een aftakking gemaakt op lucht van de trekker en dat je hem vanuit de cabine met een schakelaar kan bedienen? Of vol automatisch dat je er nooit omkijken naar hebt? 😅
+1
Saeghershof
@RobVolvo daar ben ik ook benieuwd naar.
+2
Knikkert
@RobVolvo Deze luchtbalgen werken eigenlijk vol automatisch. Je sluit er eentje (de luchtbalg met niveauregelaar) aan op de luchttank van de trekker en verbind deze dan weer met de andere luchtbalg. Ik heb er nog een drukregelaar tussen gezet zodat je zelf de cabinehoogte kunt regelen en de stijfheid van de balgen in kunt stellen.
+1
Saeghershof
@Knikkert wat bedoel je met niveauregelaar? Dat ze gelijk opgaan en de cabine niet scheef hangt
+1
Fendt926Driver
@Saeghershof de niveau regelaar zorgt dat de veerweg altijd vanuit het midden begint.
En niet een lege kabine helemaal bovenin zit en met 4 man in de kabine je onderin hangt
+1
JD 6110
@Knikkert

Heb je dan 4 van die lucht balgen? Of 2 alleen achter ?
+1
Fendt926Driver
@JD 6110 alleen 2 achter.
Voor zit een draai schanier
+1
JD 6110
Ohh. Deze optie lijkt mij ook wel wat onder mijn 6230 hahaa
+2
DANOONTJE POWERR
@JD 6110 Of je 7710 😉
+2
JD 6110
@DANOONTJE POWERR goed idee ja. Meteen maar tls voor as vering er op bouwen...👌

7710 is niet van mij, de 6230 is wel eigendom 😜
case 745 xl
@JD 6110 mijn 6430 heeft cabine vering dat is wel erg comfortabel
JD 6110
@case 745 xl ik weet dat het comfortabel is..😜 heb alleen nog niemand gezien die er een geveerde cabine van maakt of er een geveerde voor as onder zet 😜
+1
josje
Mooi klusje.
ralphhonda
Rijdt nu puur beter arjan? Heb je balgen bij fendt besteld?
+1
Knikkert
@ralphhonda Ja, hij rijdt nu stukken beter. Heb de balgen bij www.autodoc.nl besteld, zijn ze stukken goedkoper dan bij de dealer.
De stabilisatie as laat je die weg of plaats je ze terug
Knikkert
@fendt favorit 822 De stabilisatie as blijft er gewoon onder zitten
Kan je meer gegevens over balgen geven lijkt me het proberen waard
Knikkert
@fendt favorit 822 Artikelnummer 314040 en 314041 bestellen bij www.autodoc.nl. Zie nu dat ze op ebay ook wel te koop worden aangeboden.
+1
Knikkert
@Fendt926Driver Ik zou de lippen waar de luchtbalgen mee aan het grote platijzer zitten zo'n 2 cm lager eraan lassen dan wat hier op de foto te zien is. Dit heb ik nu aan mijn trekker ook aangepast zodat wanneer de luchtbalgen leeg zijn en de cabine naar beneden is gezakt hij geen leidingen of kabels kan raken.
Fendt926Driver
@Knikkert top.
Mooi dat je hier nog even op reageerd.
+1
marco steyr
@Fendt926Driver @Knikkert ik heb de luchtbalgen gewoon op de plek van de originele schokdemper gezet, hoef je verder geen steun te maken en werkt prima

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!