Zetor 5545  4x4   4 cilinder 60pk motor, dit model kom je niet elke dag meer tegen.. Geplaatst door Rietman op 16-03-2021 om 12:01:33, met 36 reacties.

Zetor 5511/5545

Zetor 5545 4x4 4 cilinder 60pk motor, dit model kom je niet elke dag meer tegen.

Reacties

+1
steyrlanzboy
Mooi
+2
ZetorTwente
Zeldzame types 👌🏻👌🏻 ziet er super uit
+1
WaterDeutzer
Zeker mooi. Hadden deze ook al een wisselstroom dynamo? Dacht alleen vanaf de donkergroene.
+1
Ikkes
@WaterDeutzer klopt , maar worden vaak omgebouwd
+1
Sjorszetor
Mooi spul
+1
a3vandiejen
Heel mooi.
+3
newholland-
Dagtopper wat mij betreft 👍👍
+1
Albert Peters
Geweldig
+2
Towaberg
Prachtige snuit 👌
+2
draaipiet
Prachtige trekker met 4x4
+4
16045HSX
Topfoto van mooie trekker👍. Onze 4511 ging helaas 20 jaar geleden weg....
+2
Ikkes
Een zetor kom je zo ie zo niet elke dag meer tegen
+3
roy jd3130
Mooi model echt prachtig
+1
Ikkes
Denk dat zeter aflopende zaak is in nederland
+1
roy jd3130
@Ikkes ben er ook bang voor
+1
Ikkes
@roy jd3130 eigenschuld , maar wel jammer
+1
roy jd3130
@Ikkes zo is het wel Ja
+1
Ikkes
@roy jd3130 importeur is niks
+1
16045HSX
@Ikkes waarom niet? Slootsmid heeft toch veel ervaring met Zetor
+1
Ikkes
@16045HSX , klopt , maar zit toch geen activeit in, geen promotie niks
Denk dat er veel denken dat zetor niet meer bestaat
+3
langeslagdiesel
Vond dit altijd wel lekkere trekkers om mee te pakjes persen. Dan wel de twee wiel aangedreven uitvoering. Versnellingen lagen mooi voor dat werk. Goud eerlijke machientjes die altijd starten. Al vriest het dat het kraakt.
+2
z6911
Mooie trekker , mooie foto.
+3
draaipiet
@Ikkes Ik weet niet of het altijd eigenschuld is van een importeur, De Nederlandse boer is ook veranderd. De import regels zijn ook veranderd, en de emissie-eisen maakt het vaak moeilijk om de import door te zetten. Als je nu een nieuwe trekker moet kopen dan kies je waarschijnlijk ook voor een Case MF Fendt of wat dan ook. De emissie norm is ook de ondergang geworden voor Lada (in west Europa)
+1
Ikkes
@draaipiet volgens mij voldoen de tractors gewoon he
+1
roy jd3130
@Ikkes klopt nieuwe doen gewoon nog mee in de norm 4cilnders zijn van zetor zelf de 6cilinders van Deutz
draaipiet
@Ikkes Kan ook komen door de import heffing en kosten en accijns dat daardoor de trekker te duur word voor de Nederlandse markt (prijs komt te dicht bij de A-merken)
+1
roscho
Quote Reactie van @draaipiet:
import heffing en kosten en accijns

Tsjechie zit toch in de EU. In die landen worden onderling toch geen invoerrechten geheven?
draaipiet
@roscho Maar ze waren daar ook best laat mee, waarschijnlijk ging het voor die tijd al richting de kelder
+6
roscho
@draaipiet Ik denk eerder dat het komt doordat de grote merken een sluwe reclamecampagne voeren, waarbij ze zichzelf voorstellen als elitemerken. En wij maken elkaar de kop gek door allemaal zo'n elitemerk te willen hebben.
+2
draaipiet
@roscho Ja dat is goed mogelijk. Het is ook de tijd waarin we leven. Het gaat wel veranderen als we geen geld meer hebben. Ik heb in Roemenië iemand een band zien oppompen met een fietspomp. Wij wachten liever een halve dag op de bandenboer en we accepteren de dikke rekening die dan volgt
+4
Fred4130
@roscho en daar komt bij dat het vaak kleinere dealers waren en als ik hier in het noorden kijk zijn die gestopt of overgenomen door dealers die ook andere (lees meer duurdere ) merken hadden en Zetor er maar een beetje bij bungelde en langzaam lieten doodbloeden. Ik zou hier in het noorden ook niet weten wie er nog Zetor verkoopt. Dit is typisch zo'n merk waar je door hun eigenzinnigheid symphatie voor hebt i.t.t. de meeste huidige merken. Had ooit in de jaren 90 bijna zelf een 6211 gekocht......was niks mis mee.
+4
WaterDeutzer
@draaipiet Ik heb in de jaren '70/'80 als servicemonteur bij een Zetor dealer gewerkt. Destijds was Tsjechoslowakije nog Stalin dictatuur. Maar waren de trekkers in NL toen al veel goedkoper dan de Duitse trekkers. De importeur was Indumij en later Praneda in Papendrecht. Opgericht door een Nederlander en later een 100% dochter van de Ossies. Toen in '89 het ijzeren gordijn viel en het land werd gesplitst in Tjechië en Slowakije had Zetor ook een probleem: De Crystal serie kwam uit het armere Slowakije (ZTS Martin) en de 4 cylinders uit Brno (Motokov). De Crystal is een stille dood in gegaan. Jammer want het waren voor die tijd best complete trekkers die niet waren af te beulen. Zetor heeft toch al die jaren een stabiel marktaandeel gehad in NL.
+2
a3vandiejen
Heb heel wat treinstellen zien passeren richting Papendrecht. Geweldig was dat.@WaterDeutzer vanuit sliedrecht.
+2
Rietman
@draaipiet Importheffingen of iets dergelijks zijn sinds de communistische tijd niet aan de order,
Tsjechië is al jaren geen oost-blokland meer, Nu ligt Tsjechië in het hart van Europa,
+1
Ikkes
Hoeveel,zetors worden er nog verkocht per jaar ?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 5511/5545 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!