Foto van een Ford Onbekend de kappen zaten er bewust nog niet op.
Na een paar lekkages even de trekker warm laten draaien voor de mixer om te kijken of die dicht is.
Mooie tuf met selene vooras.
Zou iets met een 6 aan het begin moeten zijn . Maar alle 6 soorten die ik op tf zag hebben een 6 cylinder motor en deze een originele 4 turbo motor.

Ford Onbekend

Foto van een Ford Onbekend de kappen zaten er bewust nog niet op.
Na een paar lekkages even de trekker warm laten draaien voor de mixer om te kijken of die dicht is.
Mooie tuf met selene vooras.
Zou iets met een 6 aan het begin moeten zijn . Maar alle 6 soorten die ik op tf zag hebben een 6 cylinder motor en deze een originele 4 turbo motor.

Reacties

+6
RVM
7000 lijkt me???? 6600 heeft andere grill
+3
Pieter Buren
7000 is de enige die af fabriek een turbo heeft.
stegboer
stijn-de-bock
Van jou huub?
+4
Fendt926Driver
@stijn-de-bock nee niet van mij.
Was ter reparatie bij mechanisatie bedrijf waar mijn zoon stage loopt.
En die zocht iets om een trekker goed warm te draaien.
Dus bij ons voor de mestmixer gezet
Towaberg
@Fendt926Driver leuk en handig 😉
valmet6400power
@Fendt926Driver
Ik wil niet denigrerend overkomen maar elk serieus mechanisatiebedrijf heeft toch wel een waterrem in huis? Hoe draaien ze normaal gesproken die trekkers warmer dan gemiddeld?
+2
john deere 7810
@valmet6400power

deze jongen is net voor zichzelf begonnen en heeft dus nog niet al het gereedschap. Daarbij hebben wij op het werk ook een waterrem... maar gebruiken we nagenoeg nooit.
We krijgen ze altijd heet met de doorstroommeter. en daarmee krijg je ze aan de kook als je wilt 😉
valmet6400power
@john deere 7810
Okee dat is inderdaad een goede verklaring. Dan kun je niet direct alles in 1x aanschaffen. Bij mechanisatie bedrijf waar wij het meest komen hebben ze wel een waterrem en daar staan toch regelmatig wel trekkers voor!
Fendt926Driver
@valmet6400power maar waarschijnlijk betaal jij ook meer dan 50 euro per uur.
Hier iets meer dan de helft...
valmet6400power
@Fendt926Driver
Laat waarschijnlijk maar weg hoor!
Johndeereforlife
@Fendt926Driver idd, hoe meer ze hebben hoe meer ze per uur vragen heb ik al in de praktijk ondervonden.
+1
john deere 7810
@Johndeereforlife

logisch ook toch? als een loonwerker alleen met de hakselaar komt of met een heel inkuilteam is de prijs ook anders...
Een lmb heeft ook kosten voor de kennis en uitleesmogelijkheden.... en vaak ook de druk van de merken wat ze vertegenwoordigen..
Johndeereforlife
@john deere 7810 inderdaad, Ik bedoel gewoon hoe groter hun infrastructuur vaak ook hoe duurder per uur en soms draait dat in je voordeel uit en soms in je nadeel op vlak van kosten
+1
ronald-deutz-fahr
@john deere 7810 aan de kook met een doorstroom meter?
john deere 7810
@ronald-deutz-fahr

ja. desnoods een karton voor de koeler.
ronald-deutz-fahr
@john deere 7810 hoeveel smoor je een trekker af op de olie dan?
Door de overdruk smoor je de motor toch ook niet volledig af?
john deere 7810
@ronald-deutz-fahr

De max liters/druk opzoeken dan heb je ze het snelste heet meestal. We hebben de waterrem in een hoekje staan... en daar staat meestal van alles voor.
ronald-deutz-fahr
@john deere 7810 verbaas me er over
Kan me bijna niet voorstellen dat je oudere trekkers met kleine tandwielpompjes warm krijgt 😅
+1
john deere 7810
@ronald-deutz-fahr

Even een rondje rijden, zegt ook vaak veel meer over de staat. en daarna de doorstroommeter er aan. ding even goed afstellen en het is zo voor elkaar.

Die tandwielpompjes moet je ook niet knetterheet willen hebben... juist die kleine tandwielpompjes heb je zo aan de kook hoor 😉 en dan is het mooie er zo af.

doen we hier al jaren zo. En de lekkage's vind je dan wel.
+1
fordandre
Er zit en turbo set op van een 7600 op.
Fendt926Driver
@fordandre kon wel eens zijn dat youri dat gezegd heeft dat het een 7600 was.
Komt bij jou uit de buurt ergens.
fordandre
De front grill en neus is van een 7000
Johndeereforlife
En nog enige lekkages gezien achteraf?
+1
Fendt926Driver
@Johndeereforlife de stuurbekrachtigings pot lekte iets onder de dop door. Zit waarschijnlijk iets te vol.
En de selene vooras zweette iets door de ontluchting.
Rest motorisch was allemaal dicht.
+1
Johndeereforlife
@Fendt926Driver denk dat je een oude tractor toch nooit volledig dicht krijgt en zeker geen een ford haha. zolang hij zijn werk doet kan zou ik niet anders dan blij zijn met de trekker
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
stuurbekrachtigings pot lekte iets onder de dop door

Officieel hoort de pot gevuld te worden tot 2 cm onder de onderste rand van de vuldop-opening.
+2
larss
Prachtig, dat wordt de fendts verkopen natuurlijk 😛
verwijderd
+4
Fendt926Driver
@larss het is mooi dat ze even komen. Maar nog mooier dat ze daarna weer gaan.
Dacht eerst nog ze hebben er geen olie op gedaan..
Dan kan die ook niet lekken.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dacht eerst nog ze hebben er geen olie op gedaan..Dan kan die ook niet lekken.

En dan maar mixen... 😃
+2
SJB533
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dacht eerst nog ze hebben er geen olie op gedaan..

Een Ford laat maar al te graag merken, dat hij wil werken. Een Ford, die niet werkt begint te zweten, lekken. Heel anders dan zo'n groene Allgäuer
+5
yoohan
@Fendt926Driver
Ik schrok even toen ik jouw naam als plaatser van deze foto zag. Ik dacht even.... die heeft een Ford gekocht, maar dat is bijna onmogelijk 😂

Wel mooi dat je zo even meehelpt met het mechanisatiebedrijf.
+1
new holland koen
Aan de grille en het stukje sticker aan de zijkant van de kap te zien is het idd een 7000. En wel een hele mooie!
Zal wel lekker pruttelen zeker, zo zonder demper?
+1
Fendt926Driver
@new holland koen ja vol gas op 540.
1000 toeren heeft zoiets blijkbaar niet.
Maar werdt mooi warm voor een mixer van 70 bij 70 cm met een schroef en 300m³ mest in de put
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Nee ik heb idd ook geen 1000 toeren op de 5600, bij de 7710 moet je de stomp wisselen.
Als ik de 5600 hier voor de mixer zet moet hij er ook goed aan trekken, maar dat vindt hij lekker💪
+3
jammermaarhelaas
@Fendt926Driver

Een 7000 heeft bij mijn weten altijd een tweetoerige pto, daarvoor moet je de stomp wisselen, elke stomp pakt op een ander tandwiel in de achterbrug.
Ze zijn te herkennen aan het topstang tuimelstuk wat onderaan recht doorloopt, dan is het een 540 en 1000 pto, zit er onderaan een verbreding dan is het een 540 pto.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Ford ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!