Sinds vorig jaar hebben we RTK-GPS en dat willen ze met planten, zaaien en spuiten al niet meer missen. Nu is sinds kort de 6830 AP erbij gekomen en die komt vanaf nu op cultuurbanden te staan voor he

John Deere Meerdere

eicher4048driver
Sinds vorig jaar hebben we RTK-GPS en dat willen ze met planten, zaaien en spuiten al niet meer missen. Nu is sinds kort de 6830 AP erbij gekomen en die komt vanaf nu op cultuurbanden te staan voor het zaaien, planten, aanaarden en beregenen zodat de 6920 S het wat rustiger aan kan doen en de frontladertrekker altijd beschikbaar is.

Hadden prijs gevraagd voor ook gps voorbereiding op de nieuwe bij Agrometius maar dat was toch wel wat kostelijk, daarom ben ik zelf 2 daagjes bezig geweest en de kabelboom uit de 6920 S gehaald en in de 6830 gebouwd en waar nodig aanpassingen gedaan.

Bij de eerste test meteen alles zo als gewens, weer een geslaagd project!

Reacties

+1
eicher4048driver
Grootste werk was toch wel de kabel netjes wegwerken achter de behuizing en bekleding!

(klik om te vergroten)

Telescoopsteun voor het trimble GFX-750 scherm

(klik om te vergroten)

Milimeter werk met de ez pilot pro stuurmotor maar anders kwam het stuur veel te hoog om deftig aan de voor-/achteruit en pinkers te kunnen.
john deere 7810
Idd knoeit vaak best heen met de tijd als je het netjes wilt maken. En inderdaad liegt het er niet om wat zo'n kabelboompie kost.

Nu werken de kappen van de 20 serie wel iets makkelijker dan de 30 serie vind ik.
Jeroen 86
De voorbereiding van een systeem met stuurmotor is nog ni zo duur als de hydraulische variant(autopilot). Kabels zijn inderdaad wel vrij duur van trimble. Wij gebruiken het hydraulische stuursysteem. Ik heb 3 voorbereide trekkers. Ik dacht juist dat het voordeel van het werken met een stuurmotor, de goedkopere opbouw was voor wanneer je meerdere trekkers gebruikt.
eicher4048driver
@Jeroen 86 moest alsnog +€5000 kosten voor de gps voorbereiding plus installatie.
We hebben 3 trekkers waar de GPS zo overgezet kan worden vandaar leek nog een gps-voorbereiding voor 1 GPS ons wat te zot. Wat zijn de voordelen van het hydraulische stuursysteem? de deutz-fahr 6190 TTV had al gps-voorbereiding af fabriek dus bij die hoeft de trimple ez pilot niet overgezet te worden, scheel wel een kwartiertje tijd.
Jeroen 86
@eicher4048driver 5000 euro vind ik inderdaad ook vrij duur. Een hydraulische voorbereiding voor een FMX scherm was 5 jaar geleden ook 5500 euro. Voor een TMX was het nog 1000 euro duurder. Ze hebben mij (11 jaar geleden nu) de stuurmotor afgeraden. Hydraulisch werkt veel precieser was toen hun uitleg.
JD3010
@Jeroen 86 Het elektrische stuur is nu wel heel veel beter dan 11jaar geleden, het werkt voor mij prima zo. Ik heb nu een paar jaar zo'n stuur, het voordeel is dat het eenvoudig over te zetten is op andere trekkers.
Jeroen 86
@JD3010 ja dat klopt. 11 jaar geleden was het nog EZ-steer. Maar een stuurmotor kan ook niet samenwerken met truetracker( werktuigbesturing) en dat hebben wij op de spuit
JD3010
@Jeroen 86 Zover ben ik er niet van op de hoogte, ik ben al tevreden als het gewoon werkt.
Jeroen 86
@eicher4048driver wel mooie vind ik als een bedrijf met verschillende merken van trekkers rijd. Hebben jullie die deutz ttv 630 nog?
eicher4048driver
@Jeroen 86 Klopt, vroeger altijd Ford gereden omdat die dealer vlakbij zat. In 2010 is de TTV 630 gekomen omdat men toch al een tijd vaste klant was bij de deutz dealer net over de grens en die wel goede service leverde. NH Ford dealer was ermee gestopt.
In 2014 is dan de 6190 TTV gekomen omdat een NH versleten was en toen is het bedrijf ook overgenomen door dochter en schoonzoon welke JD in het bloed heeft. zo is er dan de eerste JD een 7430 gekomen.
In 2018 is er de 6920 S bijgekomen die men daarvoor in het seizoen bij huurde en nu is er sinds kort dan de 6830 nog bijgekomen zodat we minder moeten omkoppelen in het seizoen. Verder zijn er nog een NH 8160 en Ford 6600 aanwezig op het bedrijf.
Wat de toekomst brengt weten we nog niet maar de TTV 630 gaat de eerste worden die vervangen moet worden en dit is nog steeds de trekker die het meeste uren doet dus wellicht wordt dat dan een nieuwe JD.
Jeroen 86
@eicher4048driver zijn ze tevreden van de TTV 630. Wij hebben zelf een TTV 7210. Welke hetzelfde is als de TTV 630 maar dan met adblue op. En daar is toch al vanalles aangeweest. Heeft nu 6200 uren
+1
eicher4048driver
@Jeroen 86 De TTV 630 is geen verkeerde trekker, heeft nu iets meer als 12000u. Wel is de motor al 3 keer open geweest, radiator al vervangen geweest en de airco (deutz) spreek ik me niet over uit
Jeroen 86
@eicher4048driverbij ons zit de TTV 7210 na 6200 uren al op 4 nieuwe radiatoren. Vorig jaar zijn de cilinderkoppen van de motor er af geweest. En zijn die vervangen door nieuwe. Daar zat blijkbaar een fabrieksfout in waardoor die koelvloeistof verloor en druk opbouwde in de radiator. De laatste radiator is open geploft.
eicher4048driver
@Jeroen 86 klinkt als een hoop miserie bijeen. Is er nog iets van onder garantie gevallen of? Vriend van mij heeft thuis een 6190 cshift en 7230 ttv. Die cshift is nog niet veel ernstig aangeweest maar die 7230 is ook een brok ellende. Die heeft nu uit miserie een Fendt 930 Vario TMS gen 3 gekocht 😋
+1
Jeroen 86
@eicher4048driver Daar was niks meer van in garantie. Maar wat ik hier nu had gezegt is nog ni alles. 2 jaar geleden is de variobak gereviseerd met 5000 uren. Ook niet in garantie. Dan hebben ze in garantie de transmissie ook al open gehad met 2000 uren toen. Er was toen een bus gebroken tussen variobak en achteras. En de injectoren hebben ze ook moeten vervangen in garantie. Waren er 4 van de 6 kapot omdat er een probleem was met de retour daarvan. Ik ben nu ook aan het rondkijken voor iets anders voor erbij. Want vorig voorjaar heeft die helemaal ni gereden met da motorprobleem. Als ik nu nog iets anders koop zal het 1 zijn met meer dan 10 000 uren. Dan weet ik dat de motor op termijn vervangen moet worden en de vario ook. Maar da betaal ik ook een heel pak minder omdat er zoveel uren opstaan
mf6495driver
@Jeroen 86

Is dat een ZF bak in die 7210 ttv? Ik heb mij laten wijsmaken dat die bakken niet kapot te krijgen zijn...
casejxu
@mf6495driver haha nou niet in deze modellen
+1
Jeroen 86
@mf6495driver is inderdaad een ZF bak en ik dacht ook dat die langer meegingen dan een fendt variobak. Maaf het probleem is bij deze trekker dat de variobak te licht is. Is maar een 180 pk bak terwijl de motor 222pk zou moeten hebben. Maar dat doet die van mij dus niet. Zonder iets aan te doen doet deze 230 pk aan de aftakas. Resultaat als je er trekwerk mee doet in de grondbewerking, zoals bij ons met de Aerts 6 schaar ploeg en met de steeno cultivator. Zegt de tracktor: maximum trekkracht berreikt bij 6kmh bij de ploeg. Wij rijden dan ook niet sneller, maar gaat probleemloos tot 8kmh. Maar dan piept hij wel de hele tijd. Dat doen we dus niet om de bak te sparen. Maar in transport met 50 ton aan de grond zet hij wel al zijn vermogen aan de grond zonder dat er dan een melding oo het display komt. De trekker rijd goed en is heel sterk. Maar de variobak is dus veel te licht.
En een ruil variobak van bij deutz kost bijna het dubbele als 1 van bij fendt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van John Deere ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!