Na de poetsbeurt maar even foto’tje gemaakt voor de nieuwe stal 😁. Foto is geplaatst door deutz dx 470 op 01-04-2021 om 21:53:40, met 48 reacties.

Valtra T174

deutz dx 470
Na de poetsbeurt maar even foto’tje gemaakt voor de nieuwe stal 😁

Reacties

+2
newholland-
Dat heb je prachtig voor elkaar prachtig afgewerkt rond de nieuwe stal.maar staat de koelmotor gewoon buiten?
new holland koen
@newholland- Is beter toch, daar heeft hij de meest frisse lucht!
Wij hebben er overigens wel een plat afdakje boven gemaakt zodat hij niet in de regen staat.
newholland-
@new holland koen ze hebben het mij vorig jaar ook geadviseerd maar ik zag dat niet zitten.in de wintermaanden met al dat vocht 😬dan in de zomermaanden maar wat extra koelen d.m.v.water langs de leiding.
new holland koen
@newholland-
Quote:
d.m.v.water langs de leiding

Dat noemen ze een voorkoeler😜
Fendt926Driver
@newholland- bij ons heeft de koeling ook 20 jaar buiten gestaan. Nooit last mee gehad.
Nu met robot melken binnen omdat ik de extra warmte kan gebruiken.
+1
mf 6150
@newholland-
Wij hebben de koelmotor ook buiten, wel op een soort tafel en met een dak erboven. Gaat prima
+1
arjanvw
@new holland koen wij krijgen hem binnenkort ook buiten. De oude is af en koelmiddel niet meer te krijgen. Ons tanklokaal is vrij krap geworden de laatste jaren, dus binnen past hij ook niet meer. (We krijgen een slag grotere) Was ook van plan om er een afdakje boven te maken.
cb6520
@arjanvw die van mij heeft t zelfde probleem met koelmiddel. Mueller wou vorig jaar al een nieuwe verkopen maar deze draait nu ook al weer een jaar probleemloos. Staat nu op het dak dat is ideaal maar bij een volgende zal dat wel niet meer lukken door alle veiligheids eisen wordt dat veel te duur.
arjanvw
@cb6520 op het dak had ik nog niet eerder gehoord! Bij mij hebben ze het ook al een paar jaar over gehad dat we eens aan een nieuwe moesten denken. Nu zit er echter een lek dat gedicht moet worden. Die reparatie had gekund, dan moet het oude koelmiddel eruit en nieuwe erin. Dat gaat ong 1500,- kosten. We lopen in de zomer er tegenaan dat de capaciteit te laag is. Deze koelmotor stond eerst voor een melktank van 5500L, nu inmiddels voor een 16000 L.. Dus leek het ons beter om nu toch maar een nieuwe te kopen.
Fendt612e
@arjanvw hier ook muller, koeler met tank van 16 kuub maar in de zomer houd ie het nog niet koel, en hij is ook nog niet probleemloos. Volgende word n laval denk ik, over paar jaar als onze te klein is.
arjanvw
@Fendt612e onze koelmotor was te klein en daarom duurt het koelen te lang (bij warm weer) verder weinig storingen gehad de afgelopen 26 jaar...
+1
newhollandboer
@Fendt612e jammer dat dit onderwerp nu pas te spraken komt want hebben hier nu gister een 2e hands 16 kuubs meuler neer gezet anders hadden we nog wel een keertje na gedacht over dat we hem zouden kopen😂😂
+2
newholland-
@newhollandboer hier in de omgeving staan veel mueller tanks sommige al jaren.en werken nog steeds zonder problemen.
newhollandboer
@newholland- dan maar hopen dat die van ons net zo draait maar jah zullen het zien wat het woord.
+2
ford8630power
@newhollandboer Je hoeft je niet naar te maken, mueller zijn over het algemeen gewoon goede tanks
Fendt926Driver
Quote Reactie van @cb6520:
Mueller wou vorig jaar al een nieuwe verkopen

Nou mueller heeft bij mij 1 roerwerkmotor vervangen op de tank.
1000 euro incl btw voor 1 motor met die haakse vertraging.
In de haakse vertraging waren de keer ringen iets lek.
Repareren deden ze niet. Gelijk nieuw erop.
arjanvw
@Fendt926Driver heb je de roermotor gehouden? Gewoon zelf nieuwe keering in zetten en je hebt een reserve.
+1
Fendt926Driver
@arjanvw ja zeker gehouden.
Ga er ook zelf nieuw in zetten.
Maar ben nog aan het zoeken of ik die motor elders goedkoper krijgen kan. Dan lever ik hem aan hun terug..
cb6520
@Fendt926Driver wordt hier wss ook geen mueller weer we hebben in jistrum laval silotank met 2 koelinstalaties die zijn goedkoper in onderhoud. Ik had laatst een sensor kapot dat de tank op -4 stond dus ging koeling niet aan. Sensor kost nog geen 40€, uiteindelijk paar minuten werk en daarna hoefde die alleen te kijken of die ook bleef koelen. Kreeg rekening met voorrijkosten uurloon en btw van 250€
Maar je kan ook niet anders omdat de melk wel koud moet blijven dus je bent ze altijd nodig.
+1
Fendt926Driver
@cb6520 klopt je hebt ze nodig.
Maar dit is toch gewoon gappen bij daglicht...
+1
arjanvw
@cb6520 heb hier ook met de laval vergeleken, maakte niet veel uit met aanschaf. Voor onderhoud weet ik het verschil niet. Loopt wel veel langs elkaar heen bij mueller, kwamen van de week een glijbus vervangen van de roerders. (Schijnt overal te moeten) stonden 2 heren om 9.30 op de stoep. Vroeg wat ze kwamen doen. Die bussen vervangen dus, de tank moest leeg zijn en zou volgens hun om 10.45 gebeuren. Nou, dan staan jullie hier wel erg vroeg zei ik en meestal komt de tank s middags pas leeg... ze hebben staan wachten tot 11.30. Ff staan bellen en kwamen om 15.30 weer terug. Daarom is alles zo duur.....
+1
ford8630power
@arjanvw Een delaval silotank was aardig duurder dan een mueller hier. En dat koelen in de zomer herken ik ook wel, hij krijgt het wel netjes koud maar ook niet meer dan dat. En als het koud is hoeft ie amper te koelen, vooral door de voorkoeler.
CaseCS130
@arjanvw Bij DeLaval is het helaas niks anders. Hier kwamen ze de onderhoudsbeurt ook al met 2 man doen. En elk jaar vinden ze wel iets extra's uit waar je niet om gevraagd hebt. Dit jaar een relais wat volgens hun al 10 jaar niet meer voor de brandverzekering mocht.
En altijd de hoofdprijs voor onderdelen en de manuren kun je zelf ook al lang niet meer tegen werken. Maar je zit verplicht aan hun vast en dat weten ze.
+1
arjanvw
@CaseCS130 klopt, je staat een beetje met je rug tegen de muur. Een x een koelvin vervangen lukt nog wel, maar dan heb je ze al snel gewoon nodig. Melk moet gewoon gekoeld worden, dat kan geen dag wachten.
BEboer
@arjanvw ben blij dat jullie ook al wat trammelant gehad hebben met de tank hier al 6jaar aan jet melken eigenlijk al meer tramelant gehad ad tank dan ad melkmachine 😂 grootste fout vind ik de voorkoeler die te weinig zen werk doet in het begin 25graden als het id tank komt. Dan een smoorplaatje gemaakt voor op de filterbuis en nu 21 graden moet eigenlijk 16-17 zijn... enigste is wel dat ons bronwater 14graden heeft e bij veel andere 10 graden 🤷‍♀️
arjanvw
@BEboer overal is wel wat mee, maar de koelmotor is nu 26 jaar oud. Paar x koelvin vervangen en de voelsprieten bij de tank willen nog weleens oxideren. Nu een leiding die lekt.. Wij hadden eerst ook voorkoeler van mueller. In 2008 de melkstal vervangen en ook gelijk de platenkoeler omdat een enkele te klein was voor de 8000 liter pomp. Dat was een dubbele SAC. die koelde terug tot 14 graden. (Leiding water) Wel regelmatig wat lekkage. Vorig jaar was die stuk en moesten er nieuwe platen in. Vond de levensduur te kort en nu gekozen voor een dubbele onderhoudsvrije Wijsman buizenkoeler. Daar moet gigantisch veel water door en nog haalt hij maar net de 17-18 graden (in de zomer)
newholland-
@arjanvw wijsman🙈🙈🙈🙈🙈ken je die persoonlijk?
+1
arjanvw
@newholland- sinds hij hem verkocht heeft, weet ik wie het is.
CaseCS130
@arjanvw Wij hebben dezelfde maar dan een enkele. Een platenkoeler is efficienter idd doordat die veel meer koeloppervlak heeft denk ik. Buizenkoeler is wel een simpel onderhoudsvrij ding en geen gezeik met waterkwaliteit die er door gaat.
Die Wijsman is verder wel aardig wijs denk ik, die hanteert ook wel gezonde marges.
arjanvw
@CaseCS130 klopt idd. Prijzen zijn vergelijkbaar met een platenkoeler, wijsman beweerde dezelfde eindtemperatuur te halen als de platenkoeler. Zou misschien lukken als er nog meer water doorheen gaat. Wij vangen het 'warme' water op en hebben niet meer capaciteit in de opslag.
CaseCS130
@arjanvw Ja, wij vangen het ook op. Nadeel van volle bak water erdoorheen jagen is ook dat je geen druk meer hebt op je andere water zoals de spuitpistolen in de melkput. Dan maar iets minder water er doorheen.
arjanvw
@CaseCS130 precies!
newholland-
@CaseCS130 wijsman is ook wel een beetje eigen(wijs)😉
CaseCS130
@newholland- Ik ken hem persoonlijk niet, dus weet niet of dat in de goede of minder goede zin is.
+2
arjanvw
@newholland- je moet je eigen kop blijven volgen en na blijven denken als je iets wilt kopen. Meeste verkopers gaat het om de handel en de centen. Echt niet alleen omdat ze jou zo aardig vinden!😉
+1
newhollandboer
@arjanvw tank komt rechtstreeks bij de andere boer vandaan dus een vertegenwoordiger hebben we niet er over gesproken😅
+1
dx11
@Fendt926Driver muller tank bevalt prima, meko komt niet meer voor het onderhoud. Te veel gedonder. Nu doet Pako het onderhoud. Scheelt bdhoorlijk
newholland-
@dx11 packo is ook niet alles .ik heb er de afgelopen 10 jaar 2 tanken van versleten bij allebij een koelleiding lek in de isolatie dus einde verhaal.dus nu maar een mueller bij een ander bedrijf maar daar betaal je ook de hoofdprijs en het ergste is je bent er van afhankelijk.
BEboer
@newholland- ik zit ook tegen de grenzen aan van mijn tank heb geinformeerd bij packo ivm ijsbankkoeling dit icm zonnepanelen. Heb nu zonnepanelen met terugdraaiende meter maar die terugdraaiende meter stopt komende jaren dus dan ga ik overdag wat meer stroom moeten verbruiken.
+4
arjanvw
Mooi plaatje! Prachtige stal! Daar kan je heel wat dames in bergen!
+1
TeunFendt
Mooie stal! Hoeveel koeien kunnen erin?
+1
deutz dx 470
@TeunFendt @arjanvw als k goed kan onthouden 246 ligplaatsen 😁
BEboer
@deutz dx 470 4 robots of grote melkstal? Werk jij dan vast bij deze boer of gwn op drukke momenten wat tractorwerk?
deutz dx 470
@BEboer 4 Lely’s indd en k spring af en toe bij ja 😅
+1
Roeldeutzdx
Mooie stal!
+5
maaarte
Strak! Als je de trekker op de voergang zit kan je hier ook een foto plaatsen van binnen 😉 Ben wel benieuwd..
+2
BEboer
Heel mooie stal! #jaloers 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T174 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!