3 april 2021 foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15 met Mullie T14 kipper en onderlosbandje.

Als je goeie spullen koopt kun je er lang mee doen. Meestal weet je pas achteraf of iets goed bevalt natuurlijk, maar met deze combinatie hebben we tot nu toe veel geluk gehad. De oliepomp van deze trekker had achteraf wat groter mogen zijn en de kipper achteraf iets breder, maar in grote lijnen voldoen beide al jaren prima. Op de kar hebben we in 20 jaar nog niet veel afgeschreven. (Kostte 21 jaar geleden ik dacht iets van 45.000 gulden (20.000 euro)). Wat is hij nu nog waard?

De trekker wel wat meer denk ik. Van ik meen 35.000 naar ik denk 8.000 euro in 9.000 uur bij ons.

Hier staat hij op het spuitspoor op de voorste kopakker bij het aardappels poten. We reden het pootgoed alleen met deze combinatie, dan neem je niet veel tijd om eens lekker rustig te vullen (perceel 8km van huis), maar het kwam nogal goed uit. Het perceel was 15 hectare. Om 10:30 ging de eerste aardappel er in. De eerste kar poters met 12.500 kg was om 17:30 leeg, toen ging de chauffeur van de planter even thuis warm eten en kon iemand anders even de kar vullen. De kar was 's-avonds weer half leeg, ik zorgde er voor dat hij 's-ochtends om 6:45 weer vol op het land stond en toen de planterchauffeur om 11:30 de kopakkerlijnen ging uitrijden met gps heb ik gauw nog even de laatste 5 kisten gehaald. Totaal 64 km.

Omdat ik onnodig  stilstand bij poten niet wenselijk vind, maar een beetje doorgereden. Deze trekker had nog nooit voor deze kar gestaan en ik was een beetje bang dat hij behoorlijk af zou zakken op de dijkhellingen hier. Maar die angst was onterecht. Wat een power zit er nog in dat 6-liter blokje💪! Ik heb het brandstofverbruik niet gemeten maar ik was onder de indruk van de controle die de trekker over de kar heeft. Hij sleurt er veel harder aan dan de Fiat 1180 en ik zou hem wel eens naast de 120 mk3 willen zetten, dan ben ik er zeker van dat het verschil klein is.

Wel zat de hele rechterzijkant van de motorkap onder de roetspetters die uit de uitlaat kwamen en moeten we nog eens kijken of de horizontale vering van de stoel gerepareerd kan worden.

Deutz-Fahr Agrotron 6.15

3 april 2021 foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6.15 met Mullie T14 kipper en onderlosbandje.

Als je goeie spullen koopt kun je er lang mee doen. Meestal weet je pas achteraf of iets goed bevalt natuurlijk, maar met deze combinatie hebben we tot nu toe veel geluk gehad. De oliepomp van deze trekker had achteraf wat groter mogen zijn en de kipper achteraf iets breder, maar in grote lijnen voldoen beide al jaren prima. Op de kar hebben we in 20 jaar nog niet veel afgeschreven. (Kostte 21 jaar geleden ik dacht iets van 45.000 gulden (20.000 euro)). Wat is hij nu nog waard?

De trekker wel wat meer denk ik. Van ik meen 35.000 naar ik denk 8.000 euro in 9.000 uur bij ons.

Hier staat hij op het spuitspoor op de voorste kopakker bij het aardappels poten. We reden het pootgoed alleen met deze combinatie, dan neem je niet veel tijd om eens lekker rustig te vullen (perceel 8km van huis), maar het kwam nogal goed uit. Het perceel was 15 hectare. Om 10:30 ging de eerste aardappel er in. De eerste kar poters met 12.500 kg was om 17:30 leeg, toen ging de chauffeur van de planter even thuis warm eten en kon iemand anders even de kar vullen. De kar was 's-avonds weer half leeg, ik zorgde er voor dat hij 's-ochtends om 6:45 weer vol op het land stond en toen de planterchauffeur om 11:30 de kopakkerlijnen ging uitrijden met gps heb ik gauw nog even de laatste 5 kisten gehaald. Totaal 64 km.

Omdat ik onnodig stilstand bij poten niet wenselijk vind, maar een beetje doorgereden. Deze trekker had nog nooit voor deze kar gestaan en ik was een beetje bang dat hij behoorlijk af zou zakken op de dijkhellingen hier. Maar die angst was onterecht. Wat een power zit er nog in dat 6-liter blokje💪! Ik heb het brandstofverbruik niet gemeten maar ik was onder de indruk van de controle die de trekker over de kar heeft. Hij sleurt er veel harder aan dan de Fiat 1180 en ik zou hem wel eens naast de 120 mk3 willen zetten, dan ben ik er zeker van dat het verschil klein is.

Wel zat de hele rechterzijkant van de motorkap onder de roetspetters die uit de uitlaat kwamen en moeten we nog eens kijken of de horizontale vering van de stoel gerepareerd kan worden.

Reacties

+5
Fast Eddy
Weer een mooi verhaal Pieter. Je kan wel merken dat je het druk hebt gehad. Ik miste s`morgens de foto`s al.
+5
PieterA
@Fast Eddy Een foto maken lukt vaak nog wel eens, maar plaatsen valt niet mee. Als je er ook wat aandacht aan wil geven gaat er toch wat tijd in zitten.
+2
deufi
Mooi verhaal weer. De T14 zal rond de 10.000 waard zijn. Waarde gaat waarschijnlijk alleen maar omhoog als hij netjes blijft. Dit soort karren schrijf je niks op af.
JD 6110
Die kar heeft niet veel geleden.
Mooi verhaal er weer bij! Typ je dat vanaf je telefoon ?😜
+1
PieterA
@JD 6110 Toch heeft hij duizenden tonnen grond en landbouwproducten vervoerd. Ja, ik zit bijna nooit achter de computer en zeker niet voor de hobby.
+1
MaxxuM4ever
Blijf het een prachtige bak vinden op die XS banden. Onze T16 heeft een gestuurde as dus daar kunnen niet zulke grote banden om helaas.
PieterA
@MaxxuM4ever Ja, ik ben er ook nog steeds blij mee. Nu staan ze op 3 bar. Dan proberen we wel zo veel mogelijk op het spuitspoor te blijven.
MaxxuM4ever
@PieterA hoe laag laat u de spanning zakken als u bijna alleen in het land rijdt?
PieterA
@MaxxuM4ever Ik moet toch wel vaak over de weg, dus daar hou ik dan rekening mee. Gedurende het jaar laten we ze steeds een beetje in spanning zakken. In een nat jaar laat ik de spanning zakken tot 0,9 bar. Dan rijd ik max. 30 km per uur.
Jeroen 86
8000 euro is wel ni veel vind ik voor de deutz. Daarvoor vind je er geen
PieterA
@Jeroen 86 Mezelf rijk rekenen is makkelijk, maar hij is misschien inderdaad nog iets meer waard.
Jeroen 86
@PieterA de dealer geeft misschien niet meer bij overname
PieterA
@Jeroen 86 Ik doe hem nog niet weg hoor. Hij heeft net een compleet ander set wielen en een grote beurt gehad. En zoals uit bovenstaande blijkt ben ik hem nog lang niet beu.
deufi
@Jeroen 86 de ene of de andere dealer scheelt nogal. Bij inruilen van onze laatste trekker scheelde het de meer dan helft met de verschillende dealers, op vergelijkbare trekkers.
PieterA
@deufi Ik denk dat de handel in trekkers tegenwoordig aardig transparant is. Je hoeft een trekker niet weg te doen als je je zin niet kunt krijgen.
ronald-deutz-fahr
@deufi misschien is bij de ene dealer onder de vaste klanten meer vraag naar een bepaalde trekker.. agrostars zijn volgensmij duur omdat er gewoon liefhebbers voor zijn, als je puur naar de leeftijd en urenstand gaat kijken zijn ze veelminder waard
Er vanuit gaande dat je jouw oud 6.61bedoeld
+1
deufi
@ronald-deutz-fahr ja dat klopt inderdaad. Daarom altijd goed om even wat verder te kijken.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6.15 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!