Deutz-Fahr Agrotron 6.15
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6.15 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Als je goeie spullen koopt kun je er lang mee doen. Meestal weet je pas achteraf of iets goed bevalt natuurlijk, maar met deze combinatie hebben we tot nu toe veel geluk gehad. De oliepomp van deze trekker had achteraf wat groter mogen zijn en de kipper achteraf iets breder, maar in grote lijnen voldoen beide al jaren prima. Op de kar hebben we in 20 jaar nog niet veel afgeschreven. (Kostte 21 jaar geleden ik dacht iets van 45.000 gulden (20.000 euro)). Wat is hij nu nog waard?
De trekker wel wat meer denk ik. Van ik meen 35.000 naar ik denk 8.000 euro in 9.000 uur bij ons.
Hier staat hij op het spuitspoor op de voorste kopakker bij het aardappels poten. We reden het pootgoed alleen met deze combinatie, dan neem je niet veel tijd om eens lekker rustig te vullen (perceel 8km van huis), maar het kwam nogal goed uit. Het perceel was 15 hectare. Om 10:30 ging de eerste aardappel er in. De eerste kar poters met 12.500 kg was om 17:30 leeg, toen ging de chauffeur van de planter even thuis warm eten en kon iemand anders even de kar vullen. De kar was 's-avonds weer half leeg, ik zorgde er voor dat hij 's-ochtends om 6:45 weer vol op het land stond en toen de planterchauffeur om 11:30 de kopakkerlijnen ging uitrijden met gps heb ik gauw nog even de laatste 5 kisten gehaald. Totaal 64 km.
Omdat ik onnodig stilstand bij poten niet wenselijk vind, maar een beetje doorgereden. Deze trekker had nog nooit voor deze kar gestaan en ik was een beetje bang dat hij behoorlijk af zou zakken op de dijkhellingen hier. Maar die angst was onterecht. Wat een power zit er nog in dat 6-liter blokje! Ik heb het brandstofverbruik niet gemeten maar ik was onder de indruk van de controle die de trekker over de kar heeft. Hij sleurt er veel harder aan dan de Fiat 1180 en ik zou hem wel eens naast de 120 mk3 willen zetten, dan ben ik er zeker van dat het verschil klein is.
Wel zat de hele rechterzijkant van de motorkap onder de roetspetters die uit de uitlaat kwamen en moeten we nog eens kijken of de horizontale vering van de stoel gerepareerd kan worden.
Laatste
Reacties
Mooi verhaal er weer bij! Typ je dat vanaf je telefoon ?