Van Bakel met hun Massey Ferguson 8737 en USA 4asser! (2021). Foto is geplaatst door FerreV op 05-04-2021 om 13:56:21, met 24 reacties.

Massey Ferguson 8737

1.422 foto's van @FerreV

FerreV
Van Bakel met hun Massey Ferguson 8737 en USA 4asser! (2021)

Reacties

+24
geweldenaar
Is die al betaald?
ten bosse
Prachtig op foto, maar een ramp voor het veld
Krispax
@ten bosse lijkt me wel mee te vallen met 4 assen en brede banden en rijdt er bovenop (maakt geen sporen).
ten bosse
@Krispax als je alles opteld dan zal het toch tegen vallen met 6banden/spoor. Je kunt ook verdichten zonder sporen te rijden.
mf 6150
@Krispax
Gewicht is gewicht toch🤔
+1
hermanjohndeere
@mf 6150 maar het gaat om het gewicht per vierkante centimeter. Als je dit gewicht op 4 banden hebt dan drukt dat veel harder aan. Als verdeeld over 12 banden
+2
stannetje96
@hermanjohndeere maar 2x op 1 bar door een spoor rijden is hetzelfde als 1x op 2 bar
mf 6150
@stannetje96
Op zand kennen ze geen verdichting🤭
Krispax
@stannetje96 als het oppervlak van de band dubbel zo groot wordt bij 1 bar dan klopt jouw stelling 😉
trean
@Krispax klinkt gek, maar toch heeft @stannetje96 wel ongeveer gelijk,

2 bar is de dubbele verdichting van 1 bar,

twee banden op 1 bar door 1 spoor is ongeveer meer richting de 1,75 zoveel verdichting.
walker1
@trean Dat blijft toch altijd beetje theoretisch. dezelfde banden op 1 druk, maar dan moeten de aslasten ook gelijk zijn. Nemen we de meststrooier waar het in dit topic over gaat, dan zullen de aslasten bij volle strooier wel gelijk zijn, maar als die 3 kwart leeg is en die laatste kwart zit achterin, dan is de aslast van de eerste as veel lager als die van de laatste as. Best kans dat die het spoor waar al 3 banden door heen zijn gegaan dan toch nog wat dieper verdicht.
trean
@walker1 klopt daar heb je helemaal gelijk in.
Ritchie
@Krispax

Als jij twee keer door hetzelfde spoor rijdt met je trekker moet jij eens kijken hoeveel dieper je spoor wordt.
+1
newholland6640
@stannetje96 ja die mensen die zich helemaal blind staren op druk per vierkante centimeter snap ik ook nooit. Totale gewicht maakt ook gewoon veel uit.
@stannetje96 is dat in alle gevallen zo?
Bijzonder, ik had daar nooit zo bij na gedacht 😅
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Daarom is zo'n doubletwin tank zo gek niet🤔
+1
@mf 6150 Indd! In mijn ogen beter als de dubbel twin shirfts, of schuifas tanken
Stabiliteid en bereikbaarheid middelste wielen zijn nadeel
Ander voordeel is dat je gewoon met half versleten trekkerbanden toe kan.
mf 6150
@ronald-deutz-fahr
Tegenwoordig zitten daar toch iets van balanseurs in? Lijkt mij niet verkeerd zo'n tank, al denk ik dat je met een tandem langer blijft rijden door de lange wielbasis🤔
@mf 6150 hoe dat precies werkt weet ik niet, maar percentueel gezien vallen ze vaak om heb ik het idee. Zwaar trekken, tsja 2 sporen van 80cm breed trekt lichter als 1 spoor van 3 meter...
Maar op zo’n moment heb je niks te zoeken in het grasland
Bouwland schijnt ook zwaarder te trekker
+1
EA_MF
@ronald-deutz-fahr stabiliteit verschilt heel erg per merk heb ik het idee, al is het idd wel een feit dat ze minder stabiel zijn dan normale enkelassers/tandemassers. Af en toe moet je de kop er wel even goed bij hebben.

Wielstel heb je er trouwens in een klein half uurtje onder vandaan. 7 smeerleidingen, 1 remleiding en 8 bouten demonteren en met een shovel/heftruck er uit pakken.
+1
@EA_MF zo erg heb ik me er niet in verdiept😅 is ook niet van belang, maar vind het principe wel mooi
Aha, en in dat half uur heb je zegmaar 2 wielen op de lepels liggen? Valt hard mee
T.Tanis
Flinke combinatie zo💪
walker1
Ach is allemaal mooie zandgrond daar. Waarschijnlijk al droog genoeg om er met zo'n combinatie overheen te rijden en bovendien zal die grond nog bewerkt gaan worden, bv ploeg, cultivator en uiteindelijk mais zaaien. Dus die sporen trekken ze wel weer los.
Op de klei moet je zo'n combinatie niet hebben.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 8737 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!