Foto van een Zelfbouw Frontgewicht, mooi gewicht voor het ploegen zo. Foto is geplaatst door tommy6610 op 10-04-2021 om 20:54:53, met 62 reacties.

Zelfbouw Frontgewicht

516 foto's van @tommy6610

tommy6610
Foto van een Zelfbouw Frontgewicht, mooi gewicht voor het ploegen zo

Reacties

Mooi, netjes gemaakt.
DANOONTJE POWERR
Tja, wat zullen we er van zeggen...
Het is wel Ford blauw. 😅
+5
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
En het omhulsel is ook van plastic, net als de trekker 😂
new holland koen
@valmet6400power Wat is daar plastic aan dan? De motorkap niet in ieder geval!!😉
+2
valmet6400power
@new holland koen
Niet bekend met de uitdrukking dat New Holland synoniem is voor Tupperware? 🤭
Of is dat alleen hier als gekkigheid.
new holland koen
@valmet6400power Ja en terecht ook hoor, maar nog niet voor de tm serie😜
Alle nieuwere series mag je gerust tupperware noemen van mij🙈
+3
DANOONTJE POWERR
@new holland koen Laatst een gaatje geboord in het dak van de TL maar dat is precies hetzelfde plastic als die blauwe vaten, van de TM ook denk ik eerlijk gezegd.
valmet6400power
+1
new holland koen
@DANOONTJE POWERR Ja het dak...
Die waren ook al kunststof in 1975🙈
+2
valmet6400power
@new holland koen
Hahaha een tm is inderdaad nog twijfelachtig, ik zou een TM in de schuur hebben staan ALS ik New Holland zou (moeten) rijden.
+1
T930
@valmet6400power geen t7040 model of die serie? die schijnt niet slecht te zijn
valmet6400power
@T930
Die zijn geluid technisch gezien wel top inderdaad! Okee, die dan uitgezonderd inderdaad. Maar zoals die TL serie enzo, man man
MaxxuM4ever
@valmet6400power TL is de oude fiat 90 serie techniek, niet kapot te krijgen.
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Ja met zo’n schakelpook tussen die 2 delen, dat is echt armoe haha maar dan is het toppunt de Ts serie, die 4 cilinder daar zit geen gang in..
+1
MaxxuM4ever
@valmet6400power nee dan kun je beter een oude 40 serie kopen. Wel eens een dagje op een TS115 gereden en dat was nog wel een aardig trekkertje.
+1
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Maar dat is een 6 cilinder he, en vooral als die turbo erop hebben scheuren ze erover 🔥
+2
T930
@valmet6400power klopt ik heb ook even in een tm 190 gereden daar was ook niks op aan te merken
+1
PieterA
@T930 Als je er alleen op hoeft te rijden en niet de rekening van de monteurs hoeft te betalen is het wel een leuke trekker.
T930
@PieterA nee dat was onze eigen trekker konden we voor een mooi prijsje uit belgie krijgen, en was een van de nieuwere types met nog maar 5500 uur 50 kmh bak luchtremmen eigenlijk zat er alles op en aan ook de upgrades van de olie koeler waren gedaan en dan is het gewoon een goede trekker, later een goed bod op gekregen en hem toen weer weg gedaan en een 818 fendt terug gekocht
PieterA
@T930 Ik vind het aantal storingen bij zo'n kleinere tm erg meevallen t.o.v. de 175 en 190.
+1
T930
@PieterA dat kan zijn ja dat weet ik niet daarvoor hebben we hem niet lang genoeg gehad haha
PieterA
@T930 Verstandig!
+1
mf 6150
@valmet6400power
T7000, 's willen wel uren maken, loonwerker in de buurt heeft er meerderen waarvan in ieder geval 1 2 keer rond is geweest
+1
valmet6400power
@mf 6150
Dat geloof ik graag hoor! Heb geen enkele kijk op wat er met een New Holland mogelijk is qua urenstanden enzo!
mf 6150
@valmet6400power
Haha ach je hebt altijd betere en slechtere... Tsa is weer het andere uiterste
+1
new holland koen
@mf 6150 Ja zijn dat slechte? Heb ik weinig ervaring mee maar zoiets zou in de toekomst een mooie vervanger voor onze 7840 kunnen zijn.
+1
mf 6150
@new holland koen
Mwah ze zijn er in de buurt niet kapot van. Jank bakken...
Wij hebben een tsa135 op demo gehad, was maar een lui ding en continu dat gejank in die bak.
new holland koen
@mf 6150 Ja herrie maken kunnen ze wel idd!
+3
CaseCS130
@valmet6400power ff happen hoor op zondagochtend, maar eh die poken staan gewoon rechts waar ze bij een Valtra ook staan?
En is Valtra niet dat vooruitstrevende merk die tot ver in de 21e eeuw niet meer dan 2 aftakas toerentallen kon maken? En niet verder dan 3 power shift trappen kon komen terwijl de concurrentie al lang veel verder was? En motorisch waren ze altijd wel goed, maar nu laten ze hun beste onderdeel zomaar in China in elkaar prutsen 🙈
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
in China in elkaar prutsen

Welk onderdeel? Ben wel benieuwd.
+1
CaseCS130
@mdoornekamp Ze hebben een motorenfabriek in Changzhou
valmet6400power
@CaseCS130
Klopt! Ik wil ook niet zeggen dat Valtra heilig is maar met 3 poken en 3 groepen hoef je nooit tijdens transport op het land van groep te wisselen. Bij zo’n New Holland zit je dan nog wel is dat je ertussen zit en dan moet schakelen.

Ze liepen wel met meer dingen achter, eerste vario kwam vrij laat, geen knappe (cabine)vering op de modellen van de 6000&8000 serie etc. Vandaar dat wij in 2005 toen een Claas (Renault) gekocht hebben. Nou dat was 12 jaar lang feest toen in 2017 een jong gebruikte N142 Vario gekocht. Maar ook daar hebben we maar 2 aftakas toerentallen op 😂

En dat is ook prima, 540E voor de spuit en gewoon 1000 toeren voor zwaar aftakaswerk. Meer hebben we ook niet nodig. De andere drie trekkers hebben allemaal 540 & 1000. Ja als de 6400 voor de spuit staat maak je wat meer toeren maar dat is te overzien.
+7
CaseCS130
@valmet6400power Tis niet de bedoeling dat je het eens bent met mijn kritiek hè. Zo komt er nooit een fatsoenlijke fanboy oorlog.
Al moet ik helaas toegeven dat de nieuwe N ook bovenin mijn lijstje staat als ik een andere trekker moest.
valmet6400power
@CaseCS130
Hahaha, de N142 is onze jongste trekker. Voor de rest vertrouwen we op trekkers uit 1985, 1992 en 1999 met 6500 echte uren, bijna 13000 en ruim 14000 uren. Maar aangezien die geen hoofdtrekker zijn kunnen die nog een eeuwigheid mee. En een nieuwe N kan bij ons gewoon niet uit met die 600 uur die hij per jaar max zou maken..
MaxxuM4ever
@valmet6400power totdat de huidige N serie onbetrouwbaar wordt en de kans bestaat dat het je bedrijfsvoering in gevaar gaat brengen doordat je gewassen er niet op tijd in komen of eruit, dan kan die nieuwe nog steeds niet uit maar zal hij wel gekocht worden. Om dezelfde rede hebben wij nu een CVX en zijn de 2 maxxum’s met 10.000+ uren wat minder belangrijk geworden en kunnen ze een paar weken gemist worden mochten ze flink stuk gaan.
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Weet ik niet, het is wel de bedoeling om hem zo lang mogelijk rijdend te houden. Heeft nu 5200 uur dus kan nog even mee. Misschien dat ik daarna wel een 8000 serie met fronthef en aftakas wil hoor als hoofdtrekker. Als je die bij aankoop motorisch en versnellingsbak volledig reviseert kan die 20.000 uur mee..

De 6400 staat voor de spuit dus die moet ook gewoon z’n werk doen, daar kan de 142 wel voor eventueel. En gaan WKZ met de 8550 dus ondanks 14000 uur gaat die ook gewoon aan de buffel.
+1
hoest
@valmet6400power die redenatie snap ik niet waarom zit hij niet uit kunnen bij 600 uur per jaar?
Hij gaat beide keren een x aantal uren mee. Zeg 10000 uren bij 1000 uur per jaar moet je hem in 10 jaar afschrijven. Bij 600 kun je hem in 17 a 18 jaar afschrijven.
+1
valmet6400power
@hoest
Omdat we hem wel in 1x moeten betalen, of leasen maar voor ons werk hoeven wij geen nieuwe trekker te hebben. Dan kan het ook eentje zijn met 1500 of 2500 uur. Dus budgettair is het eigenlijk niet verantwoord.
hoest
@valmet6400power ja dat klopt eentje met 2500 uur kan net zo goed. Maar dat geld ook als je 1500 uur per jaar maakt. Die moet hem net zo goed in 1 keer betalen of leasen
valmet6400power
@hoest
Maar dan kun je daar voor jezelf nog een waarde aan toekennen omdat je (of je personeel) er 30 uur per week op rijdt gemiddeld. Even los van vakanties en dingen. En als je 1500 uur per jaar maakt wil je ook geen oude troep rijden wat net even minder comfort heeft.
hoest
@valmet6400power een trekker met 2500 uur oude troep?
Verder wel met je eens hoor jong gebruikt is voordeliger, enige voordeel van nieuw is dat je hem zelf kan samenstellen en soms is het belasting technisch voordeliger
+1
valmet6400power
@hoest
Nee ik bedoel als je dus veel uur maakt per jaar dat je dan nieuw of bijna nieuw “moet” rijden. En dat het dan ook te verantwoorden is.
+1
hoest
@valmet6400power ja dat klopt dan zal je eerder inruilen en misschien daarom ook wel nieuw kopen.
CaseCS130
@valmet6400power overal is wat voor te zeggen. Het is ook een beetje waar je geschikt aan kan komen. Ikzelf kocht liever een nieuw actiemodel dan eentje uit de handel (vaak import) met 2500 uur.
valmet6400power
@CaseCS130
Vaak zijn die actiemodellen “beperkt” in de opties die je kunt aanvinken omdat het bij ons meestal niet de meest luxe uitvoeringen zijn (lees: erg kaal). Wij wilden juist een trekker nog zonder AdBlue dus dan betekent het automatisch dat je geen nieuw actiemodel meer kon kopen in 2017 😂
casejxu
Quote Reactie van @CaseCS130:
nieuwe N

Nee toch??? Niet n nieuwe maxxum?? Of de vestrum. Vind ik ook prachtige trekkers. En die casejes zijn best wel lux uit gevoerd/ te voeren
+1
CaseCS130
@casejxu Nee, dan een grotere. Maar zit geen Steyr DNA meer in dus niet zo in geïnteresseerd.
casejxu
@CaseCS130 okee zonde!!
+2
CaseCS130
@casejxu Ik vind de 16x16 bak eigenlijk ook tekort schieten qua versnellingen. Dan dat gejank er ook nog eens bij. Maar goed,een nieuwe zal er ook wel een hele poos niet in zitten dus hoef er ook niet over te fantaseren.
+1
casejxu
@CaseCS130 haha bekend idee. Bij ons net zo. Zijn lekker aan het uitbreiden in de koetjes dus machinepark moet sowieso dit jaar weer even door 👌
mdoornekamp
@casejxu
Quote:
nieuwe maxxum

Janken die bakken nog net zo hard als de oudere "boeren" serie?
casejxu
@mdoornekamp ja volgens mij wel. Dat is wel n nadeeltje... cvx heeft dat ook zo erg. Net als bij NH
mdoornekamp
@casejxu
Quote:
case cvx heeft dat ook

Ik meende dat de varios wat stiller zijn. Die 16 bakken janken verschrikkelijk. Vooral als het zwaar gaat
casejxu
@mdoornekamp .dacht dat de varios er ook wel wat van konden. Maar begin nu wel te twijfelen🤔
+1
nhrijder
@valmet6400power de tl serie is juist zeer onderhoudsvriendelijk heeft bij ons in 6000 uur 1000 euro aan onderdelen gekost (los van nieuwe olie en filters enzo) we hebben een keer de computer vervangen omdat we die nat hebben laten regenen en 1 x een hef arm omdat de 320 maaier met kneuzer toch te zwaar was 🙈

Als ik dat vergelijk met de ts die we hebben gehad de TM die we nou hebben en die Fendt trekkers op het werk nou dan heb ik kwa onderhoud 10x liever tl
+1
new holland koen
@valmet6400power Ik heb ook wel heimwee naar onze oude tm120 hoor.
Die verdiende wel liefde op het einde maar als hij die had gekregen was het een hele mooie geweest. Het is wel zo dat we nu met de t6030 weer een frisse tractor hebben met meer comfort wat voor het zware werk ook wel top is.
+1
MaxxuM4ever
@new holland koen klopt, ik heb jaren met een TM155 bollenland klaargelegd met een frees voor en een spitmachine en kopeg achter. Beer van een trekker en fijne bediening. Op de weg met de kipper ook een lekkere trekker mede door de voorasvering, reed alleen niet zo snel met zijn 40km/u mede doordat hij maar op 650/65R38 stond achterop ipv 42” en best wel luidruchtig volgas. Die trekker heeft nu over de 10.000 uur mede door veel beregenen maar doet zijn werk nog steeds zonder al te veel storingen.
new holland koen
@MaxxuM4ever Onze tm120 stond maar op 520/70r38 en dat zag er dus echt niet uit. Hij liep wel 43 volgens de teller. Als we er 650/65r38 op hadden gelegd ipv in te ruilen hadden we ook een beer van een trekker gehad, zoals jij die tm155 noemt!

Pas stond er een tm155 bij onze dealer met 3000 uren. Wat mij betreft was dat een mooie om afscheid te nemen van de t6030 maar ik was de enige die er zo over dacht🙈
Nou is de tm serie voor mij ook wel de tractor waar ik alles op geleerd heb, van langs de kleine pakjes hooi rijden in het begin tot gras maaien, ploegen en alle andere werkzaamheden. Dat zal de liefde wel vergroten voor die serie
+1
Fred4130
@new holland koen zo hebben de meeste dat denk ik. Daar waar je ooit op hebt leren rijden en werken blijf je een zwak voor houden. Zo pak ik nog het allerliefste de Dexta als die het werk aankan , waar ik het ooit op geleerd heb en er nog steeds is met inmiddels al zo'n 17000 uur op de klok zonder ooit uit elkaar geweest te zijn. En die heeft in die 58 jr meer werk verzet en op zijn kloten gehad met zijn 32 pk dan menig 180 pk nu doet in verhouding
casejxu
@Fred4130 zo kocht me vader een 423 mccormick voor ons om te leren. Alleen die starten nooit zeg maar dus reed ik al heel snel met de 4230pro. Die trekker draait nog steeds bij een bollenkweker hier in de buurt. Ziet er niet meer uit maar als die toch eens te koop komt....
+1
new holland koen
@casejxu Zo weet ik ook waar onze tm120 nu rijdt, maar heb hem helaas nooit meer gezien.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zelfbouw Frontgewicht ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!